Ta bort toppen på 660 -04

_dUb_XR

kapitalförstörare nr 1
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 660 -04
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.
 

_dUb_XR

kapitalförstörare nr 1
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 660 -04
Busaberg skrev:
Ser ut som ett körnslag ungefär.Har du motorn i rätt läge då,så att inte märkningen pekar neråt? Annars får du ritsa ett eget märke mot delningsplanet tex.

jag hade kolven i det övre läget och jag hittade de till slut! men det ser mer ut som en "repa" eller en skada än ett körnslag, jag tyckte iaf att d var svårt att se.
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
_dUb_XR skrev:
jag håller på att ta bort toppen på min ktm 660 -04, och nu ska jag ta bort kamdrevet. Problemet är bara att jag inte kan hitta märkning i drevet som ska vara i kant med toppen enligt http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf (sida 43). :huvet
visst gäller detta -03 men inte kan dom ha ändrat någe sådant till -04:an :kocko
jag tycker att jag lyft på kedjan så mkt som det går och kollat, för er som har kollat detta visst är märkningen bara en instansning va?

//Johan
Märkning finns säkert, syns nog när du plockat av kedjan, som sagt gör ett eget märke för o va säker. Men vad har du nu råkat ut för? eller ska du porta?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Märk kamkedja och drev med färg när kolven står i övre dödläget och ta övre kanten på topplocket som sikte/referenspunkt.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top