Ta bort strypningen???

CrIILLE

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Suzuki RG 125 F - SÅLD
Tjena!

Har just tagit A1 kort och har en 125:a som är strypt till 11 KW men kan ta bort strypningen så den blir 20 KW och tänkte göra de för lite mer power :yoparty men tänkte bara höra lite vad konsekvenserna kan bli......

Polisen kan ju omöjligt uppmäta motoreffekten på en trafikkontroll och för att kunna mäta effekten behövs ju en Dynojet-bänk och hur många har någonsin vart med om att polisen/trafikinspektören har med en "bärbar" Dynojet-bänk på flygande kontroller????:confused:

De andra jag har tänkt på är om man vurpar etc...... Täcker helförsäkringen då?? Och är de någon som gör en tekninsk kontroll av hojen vad som kunnat gått snätt, typ försäkringsbolaget etc?? För då kan man ju bli busted :huvet

Något annat som ja inte tänkt på som kan bli till konsekvenser??

Jag körde med effekt på min 125a.
Risken är nog minimal att åka fast.
Försäkring lär inte heller vara några problem.

Bara att strypa ur o va glad :)

Om något händer och försäkringsbolaget vill undersöka hojen närmare så kan det sluta så illa att din försäkring inte ger ett öre, utan du får istället själv stå för kostnaderna. Jag tycker att du får avgöra själv vad su ska göra, jag skulle nog också vilja ha mer effekt men frågan är ju hur pass värt det är... använda bara insidan av huvudet vad du än gör kompis!

//lassnig

Ähh det är nog minimal risk att åka fast. Körde min 125a ostrypt och kör även min "25kW" 600cc ostrypt. Det enda stället dom skulle kunna märka nåt på är besiktningen.

Är det olika för olika försäkringsbolag med strypning ?
Min hoj är strypt (:brynad) men jag får ändå betala för den "potensiella" fulla effekten..de var inte alls intresserade av att den var strypt. Dom ville ha 24000 för helhel på en 600 Bandit :O :O :O

Tror att alla försäkringsbolag går på full effekt numera. Det har ju blivit så bara för att så många plockar bort strypningen på t.ex. 25kW hojar.

Men ärligt talat, hur många körde hela 125-tiden med strypningen i?

Ta ut skiten och håll tyst om det.

Joo.... som ni skriver så verkar de ganska minemal risk att man skulle åka fast för de..... :D

Lika bra att plocka bort den tills nästa säsong :yoparty

men Polisen kan väl göra på detta sättet de lärde vi oss på fysiken.

Att man kör den en sträcka ca 100 meter och mäter tid på den så kan man räkna ut effekten på hojjen. Hörde om en kille på en GasGas 125a som blev tagen så att dom fick ut 37 hk på uträkningen. För detta funkar...

Men chansen idag att åka fast på en avstrypt hojj är minimal men kan bli tråkigt med försäkringar om det sker en olycka:gnissla

På tal om strypning... Vi som kör cbr125 kan väll inte ta bort nån strypning. Har för mig att dessa inte har nån:confused: :). Nån som provat?

Tozerd skrev:
2591647 men Polisen kan väl göra på detta sättet de lärde vi oss på fysiken.

Att man kör den en sträcka ca 100 meter och mäter tid på den så kan man räkna ut effekten på hojjen. Hörde om en kille på en GasGas 125a som blev tagen så att dom fick ut 37 hk på uträkningen. För detta funkar...

Men chansen idag att åka fast på en avstrypt hojj är minimal men kan bli tråkigt med försäkringar om det sker en olycka:gnissla
Hittat på det själv?

Visst kan man räkna ut det så om man har vikt och luftmotstånd och hela schabraket.
men sen har ju såklar du även hört talas om en som dessutom hade 37hk på BAKHJULET.

just det... :rolleyes:
GeaX skrev:
2591668 På tal om strypning... Vi som kör cbr125 kan väll inte ta bort nån strypning. Har för mig att dessa inte har nån:confused: :). Nån som provat?
125cc fyrtakt encylindrig ger inte någon monstereffekt tyvärr,
den är nog inte strypt nä men lite mer kan du nog kräma ur
med enkla medel som t ex förgasare och avgassystem.
finns det större cylindrar till dom med kanske?

Tozerd skrev:

Hoppas du inte gick på det sk*tsnacket för isåfall börjar jag undra vad folk tänker med ibland :va

Tozerd skrev:

Skriv inte ut formeln här bara för då kommer alla som slösat pengar på bromsbänk att känna sig rätt dumma :D :D :D :D :D

PS. Du kan pm:a formeln till mig så kan jag sälja den dyrt :D :D :D :D :D

Neka

Tozerd skrev:

Så vitt jag vet så har du rätt att neka polisen att åka ditt fordon om dom frågar.

stefur skrev:
2591713 Skriv inte ut formeln här bara för då kommer alla som slösat pengar på bromsbänk att känna sig rätt dumma :D :D :D :D :D

PS. Du kan pm:a formeln till mig så kan jag sälja den dyrt :D :D :D :D :D

hahaha :D

Nää ärligt ja tycker det låter ganska konstigt de också, ja menar är poliser så smarta:va

Och jag tror inte man kan neka till att en polis att pröva ditt fordon. För när poliser tar moppepojkar för trimmning så provar dom mopeden och om den överstiger en visst hastighet så åker dom dit, tror de va 52 kmh för eu moped.

Tozerd skrev:
2594442 hahaha :D

Nää ärligt ja tycker det låter ganska konstigt de också, ja menar är poliser så smarta:va

Och jag tror inte man kan neka till att en polis att pröva ditt fordon. För när poliser tar moppepojkar för trimmning så provar dom mopeden och om den överstiger en visst hastighet så åker dom dit, tror de va 52 kmh för eu moped.

Snarare 46kmh/h? Den lär ju vara strypt till 45 om det är en godkänd EUmoped. Eller menar du 52km/h på mätaren? :va

Om polisen vill jävlas så kan dom berodra att hojen ska testas i bänk. Upptäcker dom att effekten är för hög åker du dit för olovlig körning och blir därmed av med kortet. Men, som nån tidigare skrivit, hur stor e risken? Jag har aldrig hört talas om att polisen beslagtagit en hoj för en "grundlig undersökning". Som nån tidigare skrev, Ta ut skiten å håll tyst om det.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa