Ta bort strypningen???

lorkan skrev:
2594591 Snarare 46kmh/h? Den lär ju vara strypt till 45 om det är en godkänd EUmoped. Eller menar du 52km/h på mätaren? :va
Dagens eumopeder får max gå i 45 enligt politikerna men de får gå i 52 innan polisen klassar det som trimning..., bara det inte går fortare än 52 så får man göra vad man vill med den :D

Boodh89 skrev:
2594723 Dagens eumopeder får max gå i 45 enligt politikerna men de får gå i 52 innan polisen klassar det som trimning..., bara det inte går fortare än 52 så får man göra vad man vill med den :D

Fan vad korkat.

Tozerd skrev:
2595544 Mm exakt, Moppen får inte köras snabbare en i 45kmh men får max gå i 52kmh enligt polisens lazer.

De sa dom till mig när man var moppepojk:yoparty
Så du stannade alltså :arsele

Freddola skrev:
2595835 Så du stannade alltså :arsele

De första 5 dagarna ja, när den va helt ny och jag körde in den för då va den laglig :huvet

Sen va de bara att dra på med trimmdelar och sticka :D :tummenupp

Tozerd skrev:
2596603 De första 5 dagarna ja, när den va helt ny och jag körde in den för då va den laglig :huvet

Sen va de bara att dra på med trimmdelar och sticka :D :tummenupp

Men du stannade ändå första gången...

Stämplad för livet, jävla sissy. Man stannar aldrig för snutten! :mad: :yoparty

lorkan skrev:
2597368 Men du stannade ändå första gången...

Stämplad för livet, jävla sissy. Man stannar aldrig för snutten! :mad: :yoparty

Hähähäh raca ifrån mc bängen me en strypt moppe :yoparty

Nah men det är kul att se när man blir stannad och så blir dom så besvikna när dom inte har någon anledning för att skälla på dig:rolleyes:

Glooie skrev:
2594702 Om polisen vill jävlas så kan dom berodra att hojen ska testas i bänk. Upptäcker dom att effekten är för hög åker du dit för olovlig körning och blir därmed av med kortet. Men, som nån tidigare skrivit, hur stor e risken? Jag har aldrig hört talas om att polisen beslagtagit en hoj för en "grundlig undersökning". Som nån tidigare skrev, Ta ut skiten å håll tyst om det.
Var utförs i så fall denna bänkning? Varken Polisen eller Svensk Bilprovning äger någon bromsbänk så vitt jag vet.

Estremo skrev:
2597821 Var utförs i så fall denna bänkning? Varken Polisen eller Svensk Bilprovning äger någon bromsbänk så vitt jag vet.

Nää... Precis så därför undrar jag om dem överhuvudtaget kan se vid en flygande inspektion eller en besiktning om den är stypt eller inte! :dummer

lorkan skrev:
2595050 Fan vad korkat.

Korkat men sant...

Men det är ju för att de ändå toppar minst 50 när de kommer från fabrik... Alla stadsbor som är 15 vill ju ha den snabbaste "orginalmoppen" så det lockar ju om den går i 50 istället för 45...

fast min gjorde 90 uppmätt me gps :D

Boodh89 skrev:
2601199 Korkat men sant...

Men det är ju för att de ändå toppar minst 50 när de kommer från fabrik... Alla stadsbor som är 15 vill ju ha den snabbaste "orginalmoppen" så det lockar ju om den går i 50 istället för 45...

fast min gjorde 90 uppmätt me gps :D

Modigt att köra så fort utan riktiga bromsar eller chassi. :tummenupp

Tozerd skrev:
2595544 Mm exakt, Moppen får inte köras snabbare en i 45kmh men får max gå i 52kmh enligt polisens lazer.

De sa dom till mig när man var moppepojk:yoparty

Fakta: EU-moped får gå över 45 km/h så länge ingenting har gjorts för att höja prestandan, dvs när den kommer från fabriken får den göra över 45.
Dock får de inte framföras i mer än 45 km/h.

Det var en stund sen nu men dåtidens Derbi Senda gjorde 55 på rakor(mätarfart) och 60 nedför. Min Gilera ICE hade återförsäljaren strypt extra mycket med variatorbegränsare, eftersom dom hade testkört den och funnit att den gjorde mer än "tillåtet". Den gick då i 46 km/h och så hade dom skruvat åt variatorkåpan så hårt att bultskallarna svarvades av nyckeln när jag skulle ta bort deras sabotage, så jag fick snällt åka "lagligt" :huvet

Boodh89 skrev:
2626268 Chassit är samma som på 125orna (rieju) men bromsarna...
Ung och dum :confused::huvet

Ah, jag trodde det var en s.k "scooter"moped. Då var du ju faktiskt inte lika modig längre, sitter väl rätt shyssta skivor och ok på dom hojarna?

lorkan skrev:
2626365 Ah, jag trodde det var en s.k "scooter"moped. Då var du ju faktiskt inte lika modig längre, sitter väl rätt shyssta skivor och ok på dom hojarna?
Det sitter en skiva fram på "hela" 120 mm så det är inget jag skryter med. Jag försökte i 3 år men lyckades ändå aldrig få bakhjulet att ens lätta trotts att jag gungade ner samtidigt som jag nöp allt vad jag hade med högernäven.

Så visst var det idiotiskt med 90 knyck, men man va tuff vid korvmojjen.:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa