Ta bort strypning

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
Jag funderar på att ta bort strypningen på min hoj.....måste jag regga om den då? Sedan har jag förstått att man kan "strypa" en hoj på flera olika sätt..... Hur vet jag på vilket sett min är strypt?
Jag uppgraderade mitt mc-kort i höstas funderar redan nu på att byta hoj nästa år.....är det dumt då att plocka bort strypningen?
Vad tycker ni?
Jag får köra obegränsat...... Är 30+++++++:tummenupp

hum, det beror på. Hur många kilowatt har hojen original? =) Har den mindre än 70kw skulle jag nog behålla den strypt, får då kan du sälja den till någon med den nya klassen A2. har den mer än 70kw original skulle jag avstrypa den snabbast möjligast, för att då måste du ha Tungt mc kort för att få köra den, även om den har 25kw på papper (Obs, detta gäller i praktiken om mindre än 2 år för då har alla med Abegr. fått sina kort uppgraderade till A utan begr. och då finns det bara A1,A2,A kvar och med A2 får man inte köra en hoj med mer än 70kw i ostrypt skick).

Så beroende på Original effekten så får du olika svar utav mig =)!

Vad har du för hoj? Många har ju vanligt trottelstop, tar ca 5 min att avmontera. Tror inte att du behöver regga om dem, rätta mig om jag har fel

Ska allting vara lagligt och bra måste regbeviset motsvara verkligheten. Dvs du borde regga om. Du behöver nog inte räkna med högre försäkringspremie, för nästan alla bolag går efter ursprungseffekt.

Jag håller på att sälja min hoj för tillfället och ska regga om den från 25kw till original effekt, måttligt road över att det krävs en regbesiktning för skiten...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna