Ta bort strypning

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Jag funderar på att ta bort strypningen på min hoj.....måste jag regga om den då? Sedan har jag förstått att man kan "strypa" en hoj på flera olika sätt..... Hur vet jag på vilket sett min är strypt?
Jag uppgraderade mitt mc-kort i höstas funderar redan nu på att byta hoj nästa år.....är det dumt då att plocka bort strypningen?
Vad tycker ni?
Jag får köra obegränsat...... Är 30+++++++:tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
hum, det beror på. Hur många kilowatt har hojen original? =) Har den mindre än 70kw skulle jag nog behålla den strypt, får då kan du sälja den till någon med den nya klassen A2. har den mer än 70kw original skulle jag avstrypa den snabbast möjligast, för att då måste du ha Tungt mc kort för att få köra den, även om den har 25kw på papper (Obs, detta gäller i praktiken om mindre än 2 år för då har alla med Abegr. fått sina kort uppgraderade till A utan begr. och då finns det bara A1,A2,A kvar och med A2 får man inte köra en hoj med mer än 70kw i ostrypt skick).

Så beroende på Original effekten så får du olika svar utav mig =)!
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Vad har du för hoj? Många har ju vanligt trottelstop, tar ca 5 min att avmontera. Tror inte att du behöver regga om dem, rätta mig om jag har fel
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Ska allting vara lagligt och bra måste regbeviset motsvara verkligheten. Dvs du borde regga om. Du behöver nog inte räkna med högre försäkringspremie, för nästan alla bolag går efter ursprungseffekt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag håller på att sälja min hoj för tillfället och ska regga om den från 25kw till original effekt, måttligt road över att det krävs en regbesiktning för skiten...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top