Ta bort rökdoft från cigaretter i en bil ?

Hade själv samma problem i en pugge 205:a jag hade,va inrökt och fin han som hade den innan rökte konstant i 8 år typ och då kom farsan med det enkla tipset att dela några gula lökar och lägg i bilen och vips så försvann lukten :tummenupp....låt dom ligga en dag eller två så blir den garanterat luktfri....konstigt men sant..

BlackArmy skrev:
Hade själv samma problem i en pugge 205:a jag hade,va inrökt och fin han som hade den innan rökte konstant i 8 år typ och då kom farsan med det enkla tipset att dela några gula lökar och lägg i bilen och vips så försvann lukten :tummenupp....låt dom ligga en dag eller två så blir den garanterat luktfri....konstigt men sant..

:va :confused: Lök ? Klart skumt... lök luktar ju stark/illa men möjligen att jag vågar mig på det om inte ättikan gjort jobbet i morgon.

Undrar vad som är värst, att det luktar gammal inrökt bil eller gammal kebab i bilen :gnissla

955i skrev:
:va :confused: Lök ? Klart skumt... lök luktar ju stark/illa men möjligen att jag vågar mig på det om inte ättikan gjort jobbet i morgon.

Undrar vad som är värst, att det luktar gammal inrökt bil eller gammal kebab i bilen :gnissla

Det knepiga är att det blir helt luktfritt.....trodde oxå att det skulle stinka lök men det luktade.....ingenting :confused: fråga mig inte hur det funkar men funkar gör det :tummenupp

ktmjacke skrev:
Ozonaggregat e skitbra,problemet med att använda det i en bil är att allt som är av rent gummi måste avlägsnas,och som ni vet blir det en hel del.Annars åldras gummit o blir torrt o vittrar sönder.En polare som jobbade på en saneringsfirma provade nämligen på sin gamla volvo en gång i tiden,o nog fan lukta den som ny efteråt,men allt gummi typ lister o vissa kablar blev bara pulver.
Det var nog bara för att han glömde smörja in gummit med valfett... :brynad

Rapport 955i vs rökluktande bil

Rapport från ättikan i bilen.

När jag öppnar bilen och hoppar in luktar det lite "starkt" vilket ju ättika gör men var är rökdoften? Kan lätt säga att det gått åt rätt håll och att det luktar klart bättre :tummenupp

Får se om det håller i sig och hur det blir nu när ättikan är ur bilen och den får stå själv och lufta lite några timmar innan det är dags att åka hem från jobbet.

Om det är som så att det luktar gammal fest i bilen fortfarande så blir det till och handla lök och prova det över natten :tummenupp

"Allting på ?" :D

Ättikan skall funka bra men ett tips angående illa lukt i kylskåp är att ta några citroner, klyva dom i fjärdedelar och lägga i kylskåpet. Citronen absorberar upp all doft och sen är det bara att slänga den innan den blir dåligt, Passa sej för smaka på citronen för den är inte god alls :näsblod

Kanske man kan lägga några citroner i bilen med? :confused:

En ozongenerator kostar ungefär 600 spänn, relativt billigt med tanke på vad en rekond gick på. Kan kolla upp var man köper en sån, om du vill.

Zator skrev:
Jag vet inte mycket mer om det. En fin liten ozongenerator som stod och pumpade luft/ozon ett dygn och sen var lukten borta.
Kolla med Felix här på forumet, han säljer sådana ozongeneratorer. :tummenupp

xXx40 skrev:
En ozongenerator kostar ungefär 600 spänn, relativt billigt med tanke på vad en rekond gick på. Kan kolla upp var man köper en sån, om du vill.
Vet inte vad för slags generator du har sett, den jag vet om kostar en del mer...

Masterlord skrev:
Vet inte vad för slags generator du har sett, den jag vet om kostar en del mer...
Dom som saneringsproffsen använder kostar ofantligt mycket mer,men dom kallas ju iofs för ozonaggregat.Vet inte vad skillnaden skulle kunna vara.

Brorsan har en hemma, o jag lovar att den effektivt tar bort lukter på 10-15 min, har för mig att han gav 600 för sin.

xXx40 skrev:
Brorsan har en hemma, o jag lovar att den effektivt tar bort lukter på 10-15 min, har för mig att han gav 600 för sin.

Ok, var köper man?

Har nu planterat lök i bilen :gnissla blev 6st halvor som ligger lite här och var i bilen, ser lite kul ut :lol

955i skrev:
Ok, var köper man?

Har nu planterat lök i bilen :gnissla blev 6st halvor som ligger lite här och var i bilen, ser lite kul ut :lol

Nu måste ju doften ha försvunnit,först en natt me ättika och sen en natt me lök.... :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti