Ta bort klistermärke på cutsen

allbjer

”Vad sägs om kåt, glad och tacksam?”
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
R1 -00
Funderar på att ta bort klistermärkena på cutsen. Har någon förslag på tillvägagångsätt? Funderar lite på att använda värmepistol men e det bra för cutsen som e gjord av plast? :confused:

Tacksam för svar!

Ja körde med värmepistol när jag tog bort mina dekaler å märken.
Det gäller bara att vara varsam och inte gå på för hårt med värmen!

Tog bort lite klistermärken på hojjen då pilla jag bort dom först sen tog jag klistret med bensin.. Akta för aceton på plast bara :tummenupp

Cervantes skrev:
Tog bort lite klistermärken på hojjen då pilla jag bort dom först sen tog jag klistret med bensin.. Akta för aceton på plast bara :tummenupp

Bensin kan vara lite besvärlig mot lacken också ifall man har otur, men jag har använt "tjock" hudkräm.
Fungerar otroligt bra! :tummenupp

Sluggaboy skrev:
varför ska du ta bort dom?? de e ju dom som e snygga på den hojen..

Tänkte jag skulle ta bort det gula "SRAD" bara... Och spara de gråa stripesarna. Tror den blir lite "häftigare" då :yoparty

jag har tagit bort vissa av mina (inte helt klar) jag använder hårfön för att ytan inte ska bli förvarm och sedan drar jag bort dom.. räster tar jag med nån smörjnings spray.. K56 eller vad de heter eller likvärdig smörjnings spray.. funkar bra.. men lite pill med att få bort allt...

hårfön, thinner å flytande hårdvax funkade skitbra. syns inte att det suttit något där...

Hårfön, rakblad och tålemod...använde rakbladet för att pilla up en kant efter varsam uppvärmning och sedan drog sakta av klistermärket med hår fönen i den andra handen för att ge det lite värme. Lim tvätt skulle man tydligen använda för att få bort klistret men har inte kommit så långt. Har tagit bort alla klistermärken på hojen inför lackning och bak-kutsen var svåraste....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti