Ta bort kat.

Fast om motorn går FÖR snålt som kommer den ta skada. Det kanske inte säger poff första gången man startar hojen utan katen. Men efter 500-2000 mil. Tex om man byter ljuddämpare på tex en r1 så ska man bestycka om förgasarna just för för den anledningen att hojen går för snålt. Vad jag tänka mig så gör det större skillnad att ta bort katen än att byta till en effekt dämpare. Snackade med en mc mekaniker som sa det att flera satte på raka rör på sina hd och att de skar till sist för att de inte bestyckad dem.

Att det blir problem med förknasare är förståeligt, men insprutare mäter upp mängden luft som kommer in och borde i mina ögon automatiskt kompensera för det ökade flödet. Men den allmänna opinionen verkar vara att man ska mappa om även i det fallet, vet inte om det är för att man mappar på olika procent gaspådrag på tps'en och att dessa inte längre stämmer.
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top