Ta bort kat.

Fast om motorn går FÖR snålt som kommer den ta skada. Det kanske inte säger poff första gången man startar hojen utan katen. Men efter 500-2000 mil. Tex om man byter ljuddämpare på tex en r1 så ska man bestycka om förgasarna just för för den anledningen att hojen går för snålt. Vad jag tänka mig så gör det större skillnad att ta bort katen än att byta till en effekt dämpare. Snackade med en mc mekaniker som sa det att flera satte på raka rör på sina hd och att de skar till sist för att de inte bestyckad dem.

Att det blir problem med förknasare är förståeligt, men insprutare mäter upp mängden luft som kommer in och borde i mina ögon automatiskt kompensera för det ökade flödet. Men den allmänna opinionen verkar vara att man ska mappa om även i det fallet, vet inte om det är för att man mappar på olika procent gaspådrag på tps'en och att dessa inte längre stämmer.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top