Red skrev:Alltså.. Jag fattar definitivt inte hur fanken ni får ut lagrena? Mina sitter som sten!! Börjar tro att någon har svetsat fast dom därinne. :kocko
Har provat värmt. funkar inte så bra, knackat runt litegranna, funkade inte heller så bra...
Någon som kan förklara för en frågande ungdom? =)
ett lager sitter på v-sida, sen är det en "rörbit" i mitten och slutligen ett till lager, då på h-sida.. törs man ta en skruvmejsel och banka som satan på den där "rörbiten" åt ena hållet först eller ska man undvika att slå på den???
Den där "rörbiten" är bara en styrning och den går alldeles utmärkt att "flytta" lite på. Prova att använda ett gammalt däckjärn istället för skruvmejsel. Om du bara får lagret att lossna lite så går det att flytta röret en bit och på så vis "frigöra" större yta på lagret att slå på.
Jag har två lager på varje sida på min och det gick, om än med lite svordomar, att få ut lagren utan värmning. Hemligheten är att "skräcka" ut lagren lite itaget, slår man för mycket på en sida så kantrar lagren och då sitter dom dj-la hårt.....
//B