Tack för förslaget.
Jag kan väldigt lite om ABS så jag skulle gärna vilja veta varför det är bättre.
Jag kom på att jag bör lägga till att BMWn har Linked Brakes dvs om jag bromsar med frambromsen så bromsar hojen automatiskt med bakbromsen också och jag gissar att det sker via ABS enheten.
Jag kör i princip alltid i Slick mode och då ska den enligt manualen INTE bromsa automatiskt med bakbromsen.
Om ABS-enheten har en utgång för tryckökning och en retur för trycksänkning så tänkte jag att allt som trycks också ska släppas tillbaka. Då känns det för ABS enheten som att allt är normalt.
Vätska ut och vätska som kommer tillbaka.
Vill du göra det ännu mera "Likt" häng på ett bromsok (en burk) på en slang ansluten till både UT och IN och det blir svårare för ABS enheten att inse att den blivit "lurad".
Och få för sig börja skicka felmedelanden. Eller begränsa hastigheten till 60km/h tillsammans med felmedelande. Drabbade en vän.
Först brast en framfjäder på hans BMW bil. Bärgning och reparation.
Hämtar ut BMWn för att direkt efter hämtat frun och bagaget köra från Värmland till Stockholm för en fest !
Bilen maxar 60km/h, ABS fel. Kör till Bensinmack, hyr bil, frun tar BMWn hem till garaget.
Han plockar upp frun i hyrbilen. Och så vidare mot Stockholm.
Väl hemma igen upptäcker BMW verkstan att när framfjädern brast så skadades också ABS skiva och sensor bak. (av studsande fjäderdelar ?)
Så ny reparation. Sen sålde han BMWn.