Ta bort ABS funktion för bakbroms BMW S1000RR 2011

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hej

Jag har problem med bakbromsen och efter sökningar i diverse BMW forum så är det ett vanligt problem.
Är det någon som vet om det går att plugga in- och utgång i ABS enheten för bakbromsen och dra bakbromsen direkt från bromspumpen?

Hej

Jag har problem med bakbromsen och efter sökningar i diverse BMW forum så är det ett vanligt problem.
Är det någon som vet om det går att plugga in- och utgång i ABS enheten för bakbromsen och dra bakbromsen direkt från bromspumpen?
Gissar det är bättre du kopplar ihop in och utgång för bromsvätska i ABS enheten för bakbromsen med en slang.

Gissar det är bättre du kopplar ihop in och utgång för bromsvätska i ABS enheten för bakbromsen med en slang.
Tack för förslaget.
Jag kan väldigt lite om ABS så jag skulle gärna vilja veta varför det är bättre.

Jag kom på att jag bör lägga till att BMWn har Linked Brakes dvs om jag bromsar med frambromsen så bromsar hojen automatiskt med bakbromsen också och jag gissar att det sker via ABS enheten.
Jag kör i princip alltid i Slick mode och då ska den enligt manualen INTE bromsa automatiskt med bakbromsen.

Tack för förslaget.
Jag kan väldigt lite om ABS så jag skulle gärna vilja veta varför det är bättre.

Jag kom på att jag bör lägga till att BMWn har Linked Brakes dvs om jag bromsar med frambromsen så bromsar hojen automatiskt med bakbromsen också och jag gissar att det sker via ABS enheten.
Jag kör i princip alltid i Slick mode och då ska den enligt manualen INTE bromsa automatiskt med bakbromsen.
Om ABS-enheten har en utgång för tryckökning och en retur för trycksänkning så tänkte jag att allt som trycks också ska släppas tillbaka. Då känns det för ABS enheten som att allt är normalt.
Vätska ut och vätska som kommer tillbaka.
Vill du göra det ännu mera "Likt" häng på ett bromsok (en burk) på en slang ansluten till både UT och IN och det blir svårare för ABS enheten att inse att den blivit "lurad".
Och få för sig börja skicka felmedelanden. Eller begränsa hastigheten till 60km/h tillsammans med felmedelande. Drabbade en vän.

Först brast en framfjäder på hans BMW bil. Bärgning och reparation.
Hämtar ut BMWn för att direkt efter hämtat frun och bagaget köra från Värmland till Stockholm för en fest !
Bilen maxar 60km/h, ABS fel. Kör till Bensinmack, hyr bil, frun tar BMWn hem till garaget.
Han plockar upp frun i hyrbilen. Och så vidare mot Stockholm.
Väl hemma igen upptäcker BMW verkstan att när framfjädern brast så skadades också ABS skiva och sensor bak. (av studsande fjäderdelar ?)
Så ny reparation. Sen sålde han BMWn.

Om ... Sen sålde han BMWn.
Förresten, efter lite tankar så förstår jag ändå inte.

ABS:en har väl ingen separat retur. UT-gången går direkt till oket och IN-gången är ju vad fotbromsen förmedlar till ABS enheten så det betyder ju det aldrig kommer tryck till IN-gången om jag inte påverkar bromspedalen.

I så fall plugga båda. Jag missuppfattade det och trodde IN och UT var förbindelser med Bromsoket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman