Man törs dra åt bakhjulet utan momentnyckel.
om det sitter i armbågen ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man törs dra åt bakhjulet utan momentnyckel.
Och med all denna samlade kunskap ger du dig på att besvara en fråga i Teknik- och Mekhörnan?
Anteckna vilka delar du har på vilken sida också. Det finns ett par distanser (på min hoj) där den ena är kortare än den andra. Det är bra om rätt distans går på rätt sida. Momentnyckel är bra att ha också.
Hur många av er använder moment när ni drar fast aluhjulen på bilen?
Men som rekomenderas om man är osäker använd momentnyckel, dock som bilmek borde du ha hyfsat koll i armen. Polaren jobbar med bilar och han kunde då rakt inte bedömma moment så någon garanti är det inte dock![]()
Jag det är normal gänga. Fälgkors är ett tips. Den ska dras ganska ordentligt, 150 Nm är inte ovanligt och då räcker inte ett vanlgit spärrskaft så långt.
Enl manualen 127Nm. Men muttern är ju av storlek stor (32mm), å vilket fälgkors har sån storlek?
Ända lösningen jag ser är att använda fast nyckel å sen nån form av förlängare. Finns det andra lösningar för mig?
Å jag lär väl släppa på muttern innan jag reser hojen på depåstödet, annars rycker jag väl av den från stödet?
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller