"T-shirt upprör festivalbesökare"

Varför bry sig?
Framförallt varför hymla?

Man behöver inte vara en bonnläpp för att ta på sig en dylik tröja idag, tvärtom krävs det en hel del civilkurage för att visa att man står för vad man tycker utan att knyt näven i byxfickan!

Bonnläppar är rent allmänt rätt bra på att inte hymla med vad de tycker. ;)

jag tycker att vi borde leva i ett mer öppet samhälle

ordet yttrandefrihet är så begränsat i dagens sverige så man blir spyfärdig

• Che har rödstrumpor och hipsters.
  • VanDutch är mer för lite småtrendiga lantisar.
  • Vargtröjor är skitbra helt enkelt! :tummenupp

Det var dagens förutfattade meningar!

Enligt dom förut fattade meningarna är det väl WT folk som tycker om vargtröjorna? :rolleyes: :tummenupp

Bra att det finns sådana t-shirts, det gör det så lätt att urskilja iq-befriade bonnläppar, så man inte av misstag råkar beblanda sig med dem.

Bra att det finns sådana t-shirts, de gör att man automatiskt blir av med insnöade sthlmare som saknar både humor och självdistans, så man inte av misstag råkar beblanda sig med dem.

När en arbetsgivare sparkar en person som har röd tuppkam = fel hårfärg och frisyr(ytterst lagligt) gastar folk sig hesa om att en arbetsgivare minsann måste ha rätt att bestämma hur folk ser ut....
När en festivalarrangör kastar ut en tröjförsäljare som säljer uppenbart homofobiska och rasistiska tröjor(juridisk gråzon) skriver samma folk inlägg som antyder att det hela är fel agerat...

Att vara konsekventa är inte eran grej eller hur?!

Skillnaden är väl att "den röda tuppkammen" är anställd av företaget och representerar företaget, var tröjförsäljaren har köpt in sig på festivalen för att få sälja sina roliga... tröjor. Tänk om tänk rätt!

Personligen struntar jag i både röda tuppkammar och skjortor med billiga skämt på, däremot så gillar jag att jävlas med sådana som retar upp sig på sådant! :D

Har inte dom ylande vargar i månsken på sina t-shirts?

Vilka är det som har Che på tröjan då?

Samt vilka är det som köper grejorna det står VanDutch på?

Jag känner att jag behöver lite guidning bland sammhällsklassernas klädettikett nu

Che har hipsters och vänsterfaständåhipp folk.

VanDutch har småstadslantisfjortisjägare alt. småstadsinvandrare, oftast kepsen.

Ylande vargar har WT mammorna från småstäder(ex västerås) med chockblonderat hår och skinjacka.

Fortsättning:

Jackan några storlekar för små med massa färger, skitstora solglasögon och gummiband runt fotlederna har småstadsinvandrarna samt småstadsbratsen, alla med en pappa som vill ha mycket pengar fast inte har det.

Uppvikta shorts i någon chockfärg(oftast lime gröna) med någon trendig t shirt -> mellanbratsen från förorten i stockholm samt innerstan i göteborg.

Last edited:
Jag skulle aldrig bära en sån tröja då jag anser det vara väldigt WT.. samtidigt är det så fruktansvärt fjantigt att folk ska börja böla så fort det är nåt dom inte gillar, som nån sa, finns ju en "slogan" som säger: " jag gillar olika" men det verkar bara vara på deras villkor...

Klart rövknulla det svenska språket, gör väl inget att allt ska särskrivas och felstavas.
Det är bara dumma fjortisar som ska ta över landet en dag.:D

Rätt roligt när den som skrivit artikeln inte behärskar språket själv. *asg*
Jag skriver fel ibland men nu jobbar jag inte med att lära ut eller skriva artiklar.
Nån som ser felet?

Det blir svårt för Darabi att lära barnen ett språk som de redan behärskar bättre än hon, antydde de.

Last edited:
Va de inte härj om nån ostreklam för ett tag sen? Frasen: "Smaken sitter i hålen" har ja för mej skapade rubriker... Förövrigt tycker ja de e fjantigt att nån reagerar över sånna tröjor, men e iofs både bonnläpp å wt... Händer t.o.m att ja lyssnar på ultima thule å edie meduza ibland... Vill ni gå säkra e de bäst å parkera mej i närmaste giljotin ;)

så du vet vart man köper dom? :D

du kanske rent av brukar gå omkring med såna tröjor... :banana

tycker det är mycket ståhej för ingenting... :tungan

Jo, jag har fått länken från SH tror jag.

Näe, jag går inte klädd i såna tishor, jag föredrar subtila nerdskämt om jag nödvändigtvis ska ha en t-shirt med lustigheter på

Jag tycker också att det är mycket liv för ingenting, men folk letar ju verkligen anledningar att känns sig kränkta, även om dom måste ta till långsökta resonemangskedjor som bara i deras egna huvuden liknar logik...

Nogger black, 88'an och vad det nu var...

Jo, jag har fått länken från SH tror jag.

Näe, jag går inte klädd i såna tishor, jag föredrar subtila nerdskämt om jag nödvändigtvis ska ha en t-shirt med lustigheter på

Jag tycker också att det är mycket liv för ingenting, men folk letar ju verkligen anledningar att känns sig kränkta, även om dom måste ta till långsökta resonemangskedjor som bara i deras egna huvuden liknar logik...

Nogger black, 88'an och vad det nu var...

Alla människor gillar att klaga, vissa mer än andra, och nu när det finns så lite för dom att faktist bli upprörda sänker dom sina krav. Ser tecken på liknande tendenser dagligen, brukar fråga om dom inte har riktiga bekymmer i sina liv och undrar om vi skulle kunde byta problem.

Typiskt svenskt, eller kanske ett ilands-problem.

Modeuttryck?

Tyvärr är det vissa som missbrukar ordet "kränkt" för att skaffa sig något händelserikt i sitt annars så tråkiga och meningslösa liv.

Endel andra använder ordet "kränkt" för att skaffa sig ett övertag, en typ av härskarteknik helt enkelt. Den som anses vara den som kränker hamnar i underläge och i en försvarsposition. Här känner nog många igen sig...

De som är "kränkta" när det har skett en kränkning "på riktigt" får mindre uppmärksamhet på grund av att så många missbrukar detta.

Sist men inte minst sett från den utsattes sida: I många fall gör man sig själv till ett offer, den kränkte. Kanske öva mer på att skaka av sig och inte ta åt sig av allt? Lyssna men ta inte åt dig av allt!

Yes, jag är en svensk chey men med invandrarbakgrund. Om någon kallar mig för svartskalle så ler jag och frågar något i stil med:
"Japp, något mer du ville upplysa mig om?"
Alternativt så ler jag och säger: Tack, då vet jag.

Människan som försöker kränka dig seriöst har någon typ av issue. Det är helt enkelt synd om denne. De som skämtar lite på tröjor: Garva! Så allvarligt är det väl inte? Som någon skrev tidigare, det är den som bär den "nedlåtande" tröjan (om du väljer att se det så). Han/hon är bara patetisk som bär den och gör bort sig genom att bära den. Garva eller ignorera och passera.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph