Tömma bensintank

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Hej!

Är det någon som har lust att hjälpa mig tömma min bensintank? Jag måste täta den och den är så sjukt besvärlig. Det gäller en monster s4r.

Om du har bensinkran:

Gå in i källaren (om ni har någon), smyg ut en dunk, hink eller en vattenkanna utan att sambon ser det (om du har någon), gå ut i garaget (om din hoj står där), stäng bensinkranen, lossa slangklämman till bensinslangen, dra loss bensinslangen och rikta den ner i dunken, öppna bensinkranen.

Om du inte har bensinkran:

Gå in i källaren (om ni har någon), smyg ut en dunk, hink eller en vattenkanna utan att sambon ser det (om du har någon), gå ut i garaget (om din hoj står där), lossa slangklämman till bensinslangen, förbered dunken, dra ut bensinslangen och rikta den snabbt ner i dunken.

typ :crash

Tydligen just den tanken jag har måste jag suga ut bensinen... är helt lost...

Klart, bensinpumpen sitter väl inuti tanken och det rinner inte ut om pumpen inte går. Enklast är väl att ta ut bensinen på samma håll den kom in. Lossa bensinslang, kontaktdon, ta loss tanken från hojen å vänd den uppåner?

Läs servicemanualen. Jag vet ej hur det är på din modell, men på många Duccar sitter det självstängande snabbkopplingar under tanken.
Det måste finnas en metod beskriven i servicemanualen.

Stoppa ner en bit trädgårdsslang och sen bara sug tills du får bensin i munnen, ner med slangen i en dunk. Finns risk att du rapar bensinångor i någon vecka så ta de försiktigt med ciggen…:crash

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort