Töjjer sig skinnstället....??

Det är ett skit med naturmaterial som hänger och krymper i garderoben över vintern!
Vid närmare eftertanke så är det inte bara skinn utan andra naturmaterial också som t ex GoreTex ...
Slutsats: Om allting i garderoben krymper så kanske man skulle sova där ...

Så välhängd att kyla och fotbollstankar inte längre hjälper..?

Det är ett skit med naturmaterial som hänger och krymper i garderoben över vintern!
Vid närmare eftertanke så är det inte bara skinn utan andra naturmaterial också som t ex GoreTex ...

Är det därför Peter Jöback är så liten? För att han nyss kommit ut ur garderoben? :confused:

Last edited:
Det är väldigt få ställ som är helt i känguru. De flesta har det på armarna, axlarna. De skinnställ som är helt i känguru är troligen lika mycket värda som de hojar ni kör.

Det är väldigt få ställ som är helt i känguru. De flesta har det på armarna, axlarna. De skinnställ som är helt i känguru är troligen lika mycket värda som de hojar ni kör.

Så, för att ta ett exempel, ett Arlen-Ness-ställ i 70% känguru för 11 bananer.. Du menar alltså att för att köpa ytterligare känguruskinn för att täcka de sista 30 procenten skulle det kosta, ska vi säga, 60 loppor?

Faktiskt inte så dyrt. 79$ på Ebay.

Men hur snyggt är det. Ärligt talat?

View attachment 262678

Gillar du min nya kängurudräkt?

Vill du känna på min pung?

Last edited:

Det stämmer inte att det skulle vara så dyrt med 100% känguru. Kolla tex Gimoto eller PSI vad de tar för sådana skräddarsydda ställ.

Vet inte om jag är ute och cyklar nu beträffande naturmaterial men?!?:confused: !?! GORE TEX var växer det, eller på vilket djur finns det för utom människan.
Känguru skinn är ett mycket slitstarkt skinn som kan skäras tunnt som f-n med bibehållen styrka. Mina skridskor är tillverkade i känguruskinn. Dom är lättare an d:o i ko/ox hud. På 80-talet användes getskinn i töjjen som var avsevärt mycke starkare än kohud. Dom töjde sej knappt nånting alls.

Skinn brukar töja sig lättare om man fettar in det först.

Har extrem korvbulle när jag får på mig skinnstället, kan det hjälpa och duscha med det?

Last edited:
Hmmm.
Undrar hur jag ska locka gumman att kinesa i klädkammaren......

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...