Tålmodiga stockholmare

Mattias skrev:
Idag tog det 40 minuter att åka från mitt-på-Lidingö till Villagatan på Östermalm.
Det är säkert fem kilometer.

men köp en skateboard eller nåt

:tummenupp

Prova bo på österlen,invaderas av stockholmare som e stora i käften o inte kan köra bil! håller på att bli galen var sommar!
Victor skrev:
Hörru, detär ni bönder som kommer hit och gnäller.
Sen gnäller ni för att ni får för lite bidrag av alla produktiva storstadsbor. Och för att inte tala om allt bitchande om hur jävla långt ni har till alla affärer, uteställen och lokala hembrännaren.
Nu får det snart vara nog! Jag kokar av ilska.

skitte skrev:
Prova bo på österlen,invaderas av stockholmare som e stora i käften o inte kan köra bil! håller på att bli galen var sommar!

Hur är det att köra hoj i Brösarpsbackar då?? Måste ju vara grymt!!

MaScoot skrev:
Hmmm...vi kramas nog inte så mycket i trafiken i Stockholm trots allt.

Var tvungen att åka i kapp en stor fet BMW X5 på Essingeleden idag och :FU. Han var 1 cm från att klippa mitt framhjul, satans pucko.
Han verkade föga impad av min fina gest :confused:
komm glidande på sveavägen ida om inte vem gjorde en u sväng så man fick tvärnita jo en :4skrika taxi :4skrika :4skrika :4skrika dom är faan inte kloka i trafiken

Tysken skrev:
Essingeleden my ass,,, prova att ta dig från Öfvre Östermalm till fina förorten i Järfälla en vardag runt fyrasnåret så kan vi snacka kö sen :gnissla
Ska bli jävligt skönt med dom där biltullarna. :tummenupp

Jeden tag 35 - 40 minuten mit motorad, 1 1/2 stunden mit auto.
Vem f-n vill ha nåra biltullar det är bara ett sätt att dölja taskiga infrastrukturinvesteringar i regionen.

Anders R skrev:
Jeden tag 35 - 40 minuten mit motorad, 1 1/2 stunden mit auto.
Vem f-n vill ha nåra biltullar det är bara ett sätt att dölja taskiga infrastrukturinvesteringar i regionen.

håller fullständigt med. Dessutom drabbar biltullarna bara dom som redan har det "tungt" ekonomiskt och verkligen är beroende av bilen. Tack o lov är vi hojåkare skonade från patraskets påhitt... än så länge

Mattias skrev:
Idag tog det 40 minuter att åka från mitt-på-Lidingö till Villagatan på Östermalm.
Din genväg som jag fick beskåda var kanske inte riktigt den snabbaste...

Ang. körning i stan kommer det bli smått kaotiskt inne i stan i sommar med södeledstunneln som ska renoveras! Sen om nåt år ska centralbron renoveras....

Tur att man ska jobba på södermalm i sommar och slippa ta sig in i smeten!

Schnappi skrev:
, vi har Nynäsvägen, och E73an istället... :(

Kan du inte förklara skillnaden mellan 73:an och nynäsvägen?
:va :hihi

....men det är ju ibland kö vid rödljuset vi Kulsta. Där kan man ju vara tvungen att köa nästan 2 intervaller när det är som värst!

Mattias skrev:

Zana skrev:
Idag tog det mig 85 minuter från lidingöbrot till medborgarplatsen, och jag åkte bussfil och hade mig... Vid 16-17 tiden...

Jävlar!!

Victor skrev:
Sen gnäller ni för att ni får för lite bidrag av alla produktiva storstadsbor.

"Produktiva"? Mäter ni BNP i koldioxid innanför tullarna... ? :va

Victor skrev:
Och för att inte tala om allt bitchande om hur jävla långt ni har till alla affärer, uteställen och lokala hembrännaren.

He må va en bit men det går snabbare att ta sig dit än till lokala ICA i Tokholm. :tungan

MaScoot skrev:
Hur är det att köra hoj i Brösarpsbackar då?? Måste ju vara grymt!!
Den vägen är alltid blockerad av stockholmare som kör 40 km/h. - Oh, så vackert! säger de, när de tittar på fel sida av vägen. De ser ut som oxar som glor på en ladugårdsdörr.

Vägen är grym men man kan praktiskt taget aldrig köra fort där sommartid. Inte utan att riskera livet ivf.

Bingo skrev:
Den vägen är alltid blockerad av stockholmare som kör 40 km/h. - Oh, så vackert! säger de, när de tittar på fel sida av vägen. De ser ut som oxar som glor på en ladugårdsdörr.

Vägen är grym men man kan praktiskt taget aldrig köra fort där sommartid. Inte utan att riskera livet ivf.

Jo, jag känner igen det där. Har blivit smått irriterad några gånger när jag kört vägen med bil till Simrishamn.
Generellt så måste ju dock Skåne vara kanon för hojåkning. Många fina landsvägar har ni....å precis utan för dörren typ. Här måste man ju för fan ta med sig pick-nick för att ta sig ut till fina twisties.

Jag är stockholmare och inte ett dugg tålmodig. Jag åker inte (inte ens MC) i rusningstrafik om det inte är absolut nödvändigt, vilket inträffar ett par ggr om året. Tur att man kan gå till jobbet!

Schnappi skrev:
Vi är helt enkelt så jävla bra :rolleyes:.... Här ute på landsbyggden så äre gott att slippa alla bilköer dock, vi har Nynäsvägen, och E73an istället... :(
Äh, 73'an är ok om man har hoj.. Det går att ta sig in till city på 20min i rusning utan att anstränga sig så överdrivet..

korvgubbe skrev:
Kan du inte förklara skillnaden mellan 73:an och nynäsvägen?
:va :hihi

....men det är ju ibland kö vid rödljuset vi Kulsta. Där kan man ju vara tvungen att köa nästan 2 intervaller när det är som värst!

Men hallå :dummer Man tar ju nya infarten så slipper man det hemska rödljuset ;)

Bingo skrev:
Den sortens ont som drabbar stockholmare är bra ont.
Ord från en sann bidragstagare :hihi
2.5 miljarder i stöd 2004, dags att ni ger er ut och plöjer lite :tummenupp

Bingo skrev:

Ni har ju nästan bara pensionärer där ner på vägarna så skyll inte på oss Stockholmare!

Victor skrev:
Hörru, detär ni bönder som kommer hit och gnäller.
Sen gnäller ni för att ni får för lite bidrag av alla produktiva storstadsbor. Och för att inte tala om allt bitchande om hur jävla långt ni har till alla affärer, uteställen och lokala hembrännaren.
Nu får det snart vara nog! Jag kokar av ilska.

Läs och begrunda innan du kokar över :)
http://hem.passagen.se/bjarnar/index.htm

Per skrev:

Oj, det där var lika mycket löngner och fördomar som det skrivs på info14s hemsida. Att passagen tillåter sånt på sin domän är häpnadsväckande!
Det går inte att bemöta sånt med sakliga argument, skit ska skit ha.

Edit: Nu verkar inte info14s sida funka som den ska men ni vet säkert vilken jag menar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman