Tävlingar

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Skulle vilja ha reda på tävlingar förutom sm.
Länkar tack

Som det ser ut nu, är det ganska tunt med dom, men det dyker troligen upp flera. Varför inte köra SM?

Ja du säg det, har inte erfarenheten för den nivån.
Sen är väl närmsta tävling för oss i skåne göteborg eller?
Men ska man satsa så ska man, har väl rätt så bra förutsättningarna för det behöver mest fart träning race house ger mycket teknik men lite fart.

Men ska man satsa så ska man, har väl rätt så bra förutsättningarna för det behöver mest fart träning race house ger mycket teknik men lite fart.

Jaha nej nu menar jag inte att du ska köra just SM deltävlingen, det kommer ju gå Rookie klass samma helg :tummenupp

Kommer ju finnas rookieklass även under SM helgerna, så ursäkten med bristande erfarenhet godtas tyvärr inte ;)

Då får det bli det då.
Var gör man anmälan?
Räcker det med engångs licens?

Tack för svaren hoppas att någon kan svara på detta med.

Engångslicens funkar! Jag vet inte hur det är med hur många gånger man får köra på engångslicens dock?

Anmälan brukar komma upp nån månad före tävlingarna, jag tror inte det är bestämt klart var och när deltävlingarna blir än. Det brukar komma upp trådar här på forumet och om du har frågor om anmälningarna kan du fråga mig eller någon annan här på forumet som tävlar :)

www.svemo.se kan du ta å spana in också, om du inte gjort det!

Kul att fler börjar:tummenupp Jag körde min premiärtävling förra året så jag är också en färsk rookie. Min erfarenhet hittills är att informationen är usel. En del tävlingar går knappt att hitta om man inte vet om dom. Annonsering och information är inte något arrangörerna tycker är jätteviktigt på sin agenda, däremot så funkar allt bra när man väl är på tävlingen. Örebro och Linköping undantaget då de har bra hemsidor och väldigt tydlig och bra information i god tid, dessvärre verkar det ju inte bli något i Linköping i år.
Men den största informationskällan finns helt klart här på forumet så läs och fråga mycket här. Men var inte orolig för att du inte vet ett smack om tävlingen trots att det bara är några veckor kvar, det löser sig alltid :)

Kalmar MK har alltid en enklare tävling varje år men den brukar alltid vara i slutet på sommaren, en mycket trevlig tävling som körs i samband med minimoto RM och 70-racingens RM.
Inget datum är bestämt än för 2007 men det kommer.

Kalmar MK har alltid en enklare tävling varje år men den brukar alltid vara i slutet på sommaren, en mycket trevlig tävling som körs i samband med minimoto RM och 70-racingens RM.
Inget datum är bestämt än för 2007 men det kommer.

Vet du hur det går med planerna med att bygga till ett offroad parti? Hörde via en liten fågel att sånna planer skulle finnas?

Banan ska ev. byggas om hösten 2007 och önskemålen är att få till ett grusparti det jobbas på det ,men det motarbetas av kartingsektionen så ingenting är klart men förhoppningarna finns. Fördelen är att hela RR-sektionen är positiva till det och jobbar för det.

kolla in på www.svemo.se , tävlingskalendern , supermoto , där finns hittills endast SM-deltävlingarna med , så fort en klubb har begärt tävlingstillstånd så kommer den med på Svemo:s hemsida .

för er som bor i södra Sverige tror jag att det finns en del tävlingar som ni kan köra i Danmark , håller med om att informationen kunde vara bättre , är det någon som vet hur det blir med Sverige Cupen 2007 ???

det är säkert många som väntar på livstecken från Peter och Daniel i vår sektion inom SVEMO .

kolla in på www.svemo.se , tävlingskalendern , supermoto , där finns hittills endast SM-deltävlingarna med , så fort en klubb har begärt tävlingstillstånd så kommer den med på Svemo:s hemsida .

för er som bor i södra Sverige tror jag att det finns en del tävlingar som ni kan köra i Danmark , håller med om att informationen kunde vara bättre , är det någon som vet hur det blir med Sverige Cupen 2007 ???

det är säkert många som väntar på livstecken från Peter och Daniel i vår sektion inom SVEMO .

Det jobbas hela tiden. Vill du veta nåt så varför inte fråga Peter...
Vi (jag å hoff) har t.ex idag varit på möte med just Peter och de andra SM-arrangörerna (de som dök upp förutom TMC var Kortedala och Tranås) och bl.a beslutat om viss samordning av lite diverse inför säsongen.
Tyvärr ser det tydligen för tillfället ut som att det inte blir nåt Strängnäs-rejs utan en massa folk som vill engagera sig. VW-motorsport club består tydligen av TVÅ personer som försöker ordna rejs med syftet att tjäna pengar.

Daniel har tyvärr varit försvunnen sedan i december...

Det jobbas hela tiden. Vill du veta nåt så varför inte fråga Peter...
Vi (jag å hoff) har t.ex idag varit på möte med just Peter och de andra SM-arrangörerna (de som dök upp förutom TMC var Kortedala och Tranås) och bl.a beslutat om viss samordning av lite diverse inför säsongen.
Tyvärr ser det tydligen för tillfället ut som att det inte blir nåt Strängnäs-rejs utan en massa folk som vill engagera sig. VW-motorsport club består tydligen av TVÅ personer som försöker ordna rejs med syftet att tjäna pengar.

Daniel har tyvärr varit försvunnen sedan i december...
Tyvärr kunde jag inte komma till mötet. Pratade med Peter nyss och blev informerad om vad som sas så att även jag vet läget.

Det är bra med sporthoj , bara att slänga ur sig en fråga så kommer det svar och senaste info direkt , det är bättre än att alla skall ringa till Peter .

Hoppas att det blir en Sverige Cup även 2007 , ser fram emot information i nåt forum när det börjar att hända saker .

Är det någon som vet om de Norska Mästerskapen kommer att köras som öppna mästerskap 2007 ??

Lettiska och Baltiska mästerskapen kördes som öppna 2006 , med en del finska förare , jag skall försöka ta reda på vad som gäller 2007 och antalet tävlingar och datum .

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti