Tävling!

Oro skrev:
Att han nära nog dödskraschade på Donnington kanske dämpade honom en smula... Plodpropp i hjärnan med synbortfall kan få vem som helst att bli försiktigare

Bortopererad mjälte dessutom.
 
Oro skrev:
Att han nära nog dödskraschade på Donnington kanske dämpade honom en smula... Plodpropp i hjärnan med synbortfall kan få vem som helst att bli försiktigare

Checas alla krascher tyder knappast på att han är försiktig eller "dämpad" som du skriver. Möjligen är det så att han inte haft en duglig vinnarhoj de säsonger då han på allvar hade kunnat köra om titeln. Men det stämmer väl inte heller. Hans Telefonica Movistar NSR var knappast dålig. :va
 
Nyteknik skrev:
Checas alla krascher tyder knappast på att han är försiktig eller "dämpad" som du skriver. Möjligen är det så att han inte haft en duglig vinnarhoj de säsonger då han på allvar hade kunnat köra om titeln. Men det stämmer väl inte heller. Hans Telefonica Movistar NSR var knappast dålig. :va

Säsongen efter kraschen började han väl åka Yamaha, eller var det ytterligare ett år efter? :va Minns inte så bra... :confused:
 
Oro skrev:
Tycker Doohan är lite "sissy" som avslutade karriären bara för ett litet benbrott, trodde män från australien var hårda!? :tungan

Finns fler exempel på det. Minns t ex Daryl Beattie som var på G innan han slog i skallen och lade av. Han hade nog kunnat utmana Doohan annars. Likaså Aaron Slight (NZ iofs men nära nog en aussie) som till slut fick lägga av. Slight var också en sån där kille som oftast var med uppe i täten men aldrig lyckades tillräckligt bra för att säkra en titel. Han var väl VM-tvåa två eller tre ggr om jag inte minns fel?

Så visst är australiensarna veka. :rolleyes:
 
Oro skrev:
Säsongen efter kraschen började han väl åka Yamaha, eller var det ytterligare ett år efter? :va Minns inte så bra... :confused:

Året efter den stora kraschen på Donington gick Checa till Yamaha.
 
Goodstuff skrev:
Året efter den stora kraschen på Donington gick Checa till Yamaha.

Skulle han med facit i hand inte ha gjort. Om inte om hade varit hade kanske Checa varit the man som vid det här laget och med ett antal titlar under bältet var mogen att lägga hjälmen på hyllan. Hoppas verkligen att han får en s.k. nytändning genom Rossi och en mer helhjärtad satsning av fabriken. Gibernau var en medelmåtta när han var teamkompis med Roberts hos Suzuki. Det verkar alla ha glömt nu och han är plötsligt en etablerad titelkandidat. Kenny var alltid snabbare än Sete på Suzkuin. Att Roberts skulle ha "tappat sugen" efter sin titel är ju skitsnack. Han är förstås fruktansvärt frustrerad över att ha förmågan men inte medlen att vinna. Som McCoy. Som för övrigt ser ruskigt olyckligt lottad ut. Av någon outgrundlig anledning är han "fel" och får inte den styrning han så väl har gjort sig förtjänt av. Han har presterat fan så mycket mer underhållning och resultat än en hel drös förare som får finfina kontrakt år efter år. Orättvist och trist!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top