Tävling - vilken bana?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag börjar och andra får gärna fortsätta. Vad heter banan nedan? När körde man senast GP-racing med motorcyklar där? Vem vann då i största klassen?

Bifogat

• gissabanan.jpg
    gissabanan.jpg
    6.2 KB · Visningar: 77
Nyteknik skrev:
2044904 Jag börjar och andra får gärna fortsätta. Vad heter banan nedan? När körde man senast GP-racing med motorcyklar där? Vem vann då i största klassen?

1.Nurburgring
2.1972
3.? men gissar Kenny Roberts :3freak

Last edited:
Nyteknik skrev:
2044904 Jag börjar och andra får gärna fortsätta. Vad heter banan nedan? När körde man senast GP-racing med motorcyklar där? Vem vann då i största klassen?

1. Salzburgring
2. 1994
3. Mick Doohan

Oh, well... Nyteknik har loggat ut, men eftersom jag har rätt så kör jag vidare.

Vilken bana är det här?
Vem körde som wildcard här 1998?
Vilket team?
Vem var den ordinarie föraren på den hojen?
250-racet här 1998 var kontroversiellt, varför?

Bifogat

• gissabananenigen.jpg
    gissabananenigen.jpg
    70.3 KB · Visningar: 208
Mattias skrev:
2045180 Hallå, ja? Keep going.

BAnan är Bueno Aires bana eller mer riktigt Autodroma Oscar Alfredo Galvez.
Vem som var wildcard här i 250 -98 vet jag inte men är det möjligen Stigefeldts debut i gp -97 på Molinaars Suzuki i stället för Jamie Robertson du menar.
98 knödde ju Capirossi av Harada här och blev världsmästare och för alltid hatad hos Aprilia.

Mattias skrev:
Vilken bana är det här?
Vem körde som wildcard här 1998?
Vilket team?
Vem var den ordinarie föraren på den hojen?
250-racet här 1998 var kontroversiellt, varför?
1. Bueno Aires, Argentina
2. Johan Stigefelt
3. Suzuki Team Rizla Suzuki
4. Capirossi torpederade Harada på sista varvet

:banana

Lord Melchet skrev:
2045203 BAnan är Bueno Aires bana eller mer riktigt Autodroma Oscar Alfredo Galvez.
Vem som var wildcard här i 250 -98 vet jag inte men är det möjligen Stigefeldts debut i gp -97 på Molinaars Suzuki i stället för Jamie Robertson du menar.
98 knödde ju Capirossi av Harada här och blev världsmästare och för alltid hatad hos Aprilia.

Banan är rätt.

JAG SKREV FEL ÅR! Jag var så fixerad vid 1998 års misstag från Harada som kostade honom titeln, så jag skrev 98 istället för 97. :3freak
Du har stavat 100% av namnen fel vad gäller personer och team i den här frågan, så jag måste banna dig i en vecka. ;)

1998 lämnade Harada en lucka som vem som helst med lite självaktning hade dykt i.

Men okej, alla rätt då.

Mattias skrev:
2045218 Banan är rätt.

JAG SKREV FEL ÅR! Jag var så fixerad vid 1998 års misstag från Harada som kostade honom titeln, så jag skrev 98 istället för 97. :3freak
Du har stavat 100% av namnen fel vad gäller personer och team i den här frågan, så jag måste banna dig i en vecka. ;)

1998 lämnade Harada en lucka som vem som helst med lite självaktning hade dykt i.

Men okej, alla rätt då.
Eh, det var ju jag som hade alla rätt!

:argpådato

Här ser ni en blind högfarts vänster-höger kombination på en nu ej använd del av en bana som är .........?
Vad heter detta avsnitt............?
Denna bana har ett rekord som sannolikt ej kommer att slås.
Vilket är detta?
Vem har satt det?
När?
På vilken hoj?

Bifogat

• 17.jpg
    17.jpg
    67.1 KB · Visningar: 138
Lord Melchet skrev:
2045686 Här ser ni en blind högfarts vänster-höger kombination på en nu ej använd del av en bana som är .........?
Vad heter detta avsnitt............?
Denna bana har ett rekord som sannolikt ej kommer att slås.
Vilket är detta?
Vem har satt det?
När?
På vilken hoj?

Kan det vara Isle of mann, kanske Mick Doohan som har rekordet eller är jag ute o cyklar?

Var detta för svårt?
Ok, en ledtråd då:
I landet där banan ligger anses det att majonäs är ett måste att hälla på pommes frittes, vidare kan banans namn uppfattas som en sorts badanläggning, vilket den naturligtvis inte är, även om det ofta är blött där.

Nu är det öppet mål.

tjaaa...

spa

rekord...högsta genomsnittsfart ( drygt 200 nå´nting...208 kanske...?? )

ehh..hmm......

...Phill Read...eller kanske Agostini..??

tidigt 70-tal

MvAugusta....

Högsta Snittfart på Spa är väl Barry Shene 135 MPH 1977 körandes Suzuki. Man la in chikaner året efter så snittfarten sjönk markant.

Sen kan jag inte mer utan google...

//Boris SR

Boris JR skrev:
2046404 Högsta Snittfart på Spa är väl Barry Shene 135 MPH 1977 körandes Suzuki. Man la in chikaner året efter så snittfarten sjönk markant.

Sen kan jag inte mer utan google...

//Boris SR
135,1 för att vara exakt.
Annars rätt.
Dock så kortades banan ned vilket gav långsammare snittider då långa fullgaspartier togs bort.
Passagen på bilden kallas Masta Kink, lär ha varigt hårig då man gick in i den blint i stort sett på fullgas utan att se kombinationens utgång.
Nada avkörningszon.

Lord Melchet skrev:
2046442 135,1 för att vara exakt.
Annars rätt.
Dock så kortades banan ned vilket gav långsammare snittider då långa fullgaspartier togs bort.
Passagen på bilden kallas Masta Kink, lär ha varigt hårig då man gick in i den blint i stort sett på fullgas utan att se kombinationens utgång.
Nada avkörningszon.
Som sagt.
Det var bättre förr. ;)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...