Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:2044904Jag börjar och andra får gärna fortsätta. Vad heter banan nedan? När körde man senast GP-racing med motorcyklar där? Vem vann då i största klassen?
Antal rätt: 0#space skrev:20449551.Nurburgring
2.1972
3.? men gissar Kenny Roberts![]()
Nyteknik skrev:2044904Jag börjar och andra får gärna fortsätta. Vad heter banan nedan? När körde man senast GP-racing med motorcyklar där? Vem vann då i största klassen?
Full pott.Mattias skrev:20450771. Salzburgring
2. 1994
3. Mick Doohan
Mattias skrev:2045180Hallå, ja? Keep going.
1. Bueno Aires, ArgentinaMattias skrev:Vilken bana är det här?
Vem körde som wildcard här 1998?
Vilket team?
Vem var den ordinarie föraren på den hojen?
250-racet här 1998 var kontroversiellt, varför?
Lord Melchet skrev:2045203BAnan är Bueno Aires bana eller mer riktigt Autodroma Oscar Alfredo Galvez.
Vem som var wildcard här i 250 -98 vet jag inte men är det möjligen Stigefeldts debut i gp -97 på Molinaars Suzuki i stället för Jamie Robertson du menar.
98 knödde ju Capirossi av Harada här och blev världsmästare och för alltid hatad hos Aprilia.
Eh, det var ju jag som hade alla rätt!Mattias skrev:2045218Banan är rätt.
JAG SKREV FEL ÅR! Jag var så fixerad vid 1998 års misstag från Harada som kostade honom titeln, så jag skrev 98 istället för 97.
Du har stavat 100% av namnen fel vad gäller personer och team i den här frågan, så jag måste banna dig i en vecka.
1998 lämnade Harada en lucka som vem som helst med lite självaktning hade dykt i.
Men okej, alla rätt då.
Nyteknik skrev:2045255Eh, det var ju jag som hade alla rätt!
![]()
Lord Melchet skrev:2045686Här ser ni en blind högfarts vänster-höger kombination på en nu ej använd del av en bana som är .........?
Vad heter detta avsnitt............?
Denna bana har ett rekord som sannolikt ej kommer att slås.
Vilket är detta?
Vem har satt det?
När?
På vilken hoj?
Du är ute och cyklar.superstreetbike skrev:2045907Kan det vara Isle of mann, kanske Mick Doohan som har rekordet eller är jag ute o cyklar?
135,1 för att vara exakt.Boris JR skrev:2046404Högsta Snittfart på Spa är väl Barry Shene 135 MPH 1977 körandes Suzuki. Man la in chikaner året efter så snittfarten sjönk markant.
Sen kan jag inte mer utan google...
//Boris SR
Som sagt.Lord Melchet skrev:2046442135,1 för att vara exakt.
Annars rätt.
Dock så kortades banan ned vilket gav långsammare snittider då långa fullgaspartier togs bort.
Passagen på bilden kallas Masta Kink, lär ha varigt hårig då man gick in i den blint i stort sett på fullgas utan att se kombinationens utgång.
Nada avkörningszon.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna