Tävling 8/10 örebro

Hallå hur kommer uppläget vara i amatör,träning tidskval rece elr ??

LeZZe skrev:
Hallå hur kommer uppläget vara i amatör,träning tidskval rece elr ??
Troligen blir det fyra körpass; fri träning, tidskval, final1, final2. Vi räknar ihop poängen från finalerna och får på så vis en vinnare.

Vilken tid drar det igång på riktigt, på ett ungefär? Och kommer man få stå vid övergången grus/asfalt? Tänkte nämligen ta med mig stativet och rigga upp både stillbild och filmkameran och sen lägga upp det här givetvis.

Dee_cati skrev:
Vilken tid drar det igång på riktigt, på ett ungefär? Och kommer man få stå vid övergången grus/asfalt? Tänkte nämligen ta med mig stativet och rigga upp både stillbild och filmkameran och sen lägga upp det här givetvis.
Träningarna startar tio sen rullar det på till ungefär klockan två om våra planer håller.
Precis vid övergången blir det inga åskådare men väl på vallen ett par meter därifrån :tummenupp

Blev ju aldrig att man kom upp och fick tränat igår... Så man får la försöka bemästra banan direkt på lördag istället. :rolleyes:

Men hur går banan? Asfaltsdelen har jag förstått, men är det såhär grusdelen går, eller hur ligger det till?

Ha de gôtt!

Bifogat

• 050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    63.3 KB · Visningar: 74
Supermoto skrev:
Träningarna startar tio sen rullar det på till ungefär klockan två om våra planer håller.
Precis vid övergången blir det inga åskådare men väl på vallen ett par meter därifrån :tummenupp

Ähhh, ett par hinder mer eller mindre är bara bra för sporten :rolleyes: Jag vill stå uppe på kullen iaf vid övergången, där hade man bra uppsikt över ingång och utgång från grus samt hopp.

Du har rätt

Ludde skrev:
Blev ju aldrig att man kom upp och fick tränat igår... Så man får la försöka bemästra banan direkt på lördag istället. :rolleyes:

Men hur går banan? Asfaltsdelen har jag förstått, men är det såhär grusdelen går, eller hur ligger det till?

Ha de gôtt!

Dee_cati skrev:
Ähhh, ett par hinder mer eller mindre är bara bra för sporten :rolleyes: Jag vill stå uppe på kullen iaf vid övergången, där hade man bra uppsikt över ingång och utgång från grus samt hopp.
Tyvärr kan du glömma det.

Fick in ett par roliga anmälningar igår. Ola Eifrem och Johan Ejdehage hette de visst. Nån som vet vilka de är :va
Skulle komma med nån big-ass buss tydligen. SL som sponsrar eller??

Supermoto skrev:
Fick in ett par roliga anmälningar igår. Ola Eifrem och Johan Ejdehage hette de visst. Nån som vet vilka de är :va
Skulle komma med nån big-ass buss tydligen. SL som sponsrar eller??
Den där Ola och han Johan behöver du inte vara rädd för. De suxar på arset. :näsblod

Har du lyckats övertala Ako? Ska jag göra en insats?

CalleP skrev:
vilken tid var det besiktning av hojarna på lördag? när ska man vara där liksom
anmälan och besiktning 07-09.

Goodstuff skrev:
Den där Ola och han Johan behöver du inte vara rädd för. De suxar på arset. :näsblod

Har du lyckats övertala Ako? Ska jag göra en insats?
Klappat och klart redan. Var och mekade dit lite mönster i hans superklibbiga däck samt monterade handtagsskydd :yoparty
Han kör med 17" för första gången nånsin i eftermiddag. Vad ska han få för startnummer tycker du??

Ber om ursäkt för den usla kvaliteten på bilden :(

Bifogat

• Bild(36).jpg
    Bild(36).jpg
    61.3 KB · Visningar: 69
Supermoto skrev:
Klappat och klart redan. Var och mekade dit lite mönster i hans superklibbiga däck samt monterade handtagsskydd :yoparty
Han kör med 17" för första gången nånsin i eftermiddag. Vad ska han få för startnummer tycker du??

Ber om ursäkt för den usla kvaliteten på bilden :(
Coolt! Det visste jag inte. När kör ni i eftermiddag då?
Startnummer? 65? 56? 99?

Goodstuff skrev:
Coolt! Det visste jag inte. När kör ni i eftermiddag då?
Startnummer? 65? 56? 99?
Det kommer nog vara folk där från kanske 3 idag. Ako skulle föröska var ute till 17 sa han. Vi enades om nummer 5 åt honom. Tyvärr var ju 6 redan upptaget....

Fan va bra allting flöt på, årets bäst arrangerade tävling vill jag påstå. :tummenupp

Bilder

För er som är intresserade av bilder från Örebro, så tog jag nästan 500 under tävlingen och kvalet. Ett urval kommer att finnas på www.matsfoto.com någon gång under veckan som kommer!

450
1. Henke Karlsson
2. Dennis Eriksson?
3. Johan Ejdehage?
Eller var det tvärtom kanske..?

Open
1. Joakim Engström
2. David Starnberg
3. Jimmy Eriksson

Rookie
1. Thomas Berglund
2. Robert Lundgren
3. Fredrik Kvarnström

Last edited:
Jag var inte där från början och jag kollade dessutom bara på men precis som rookiesm sa så var det ett jäkla flyt hela tiden. Skönt att slippa vänta drygt en timme mellan varje final.
Hur gick det med Jocke "vurpan" D nu då :) Såg inte så bra ut först men sen gasade du dig ut till depån iaf... Vem var det mer som var inblandad, två husor var det iaf?
Och nu har man fått ännu mer inblick i racingens vardag när det gäller Motard och det ser riktigt skoj ut! Synd bara att alla var så förbannat duktiga även i rookie, det borde finnas en "extreme rookie"-klass för såna som mig :hihi

blom skrev:
såg en liten ful buss som det stod KTM på :D
Ja så jävla snygg var den inte direkt och det var bara en av de 7 förarna som var sponsrade som var där såg det ut som.
Du såg inte den ännu mindre bussen som jag åkte i då, också KTM-stripad :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...