Tävling 8/10 örebro

Dee_cati skrev:
Synd bara att alla var så förbannat duktiga även i rookie, det borde finnas en "extreme rookie"-klass för såna som mig :hihi
Bra idé! Jag håller med, konkurransen var väldigt tuff. De snabbaste hade gjort bra ifrån sig i 450/Open. Vi får fixa Rookie A och Rookie B tilll nästa gång. :tummenupp

Fredrik Kvarnström, är det junior-VM-endurokillen?

Vad gjorde Ejdehage då som inte vann?

Olof Eriksson skrev:
Fredrik Kvarnström, är det junior-VM-endurokillen?

Vad gjorde Ejdehage då som inte vann?
Ja det stämmer nog, du känner honom från uttagningen till Red Bull cupen kan jag tänka mig? Han körde förövrigt med en sån KTM 200 hoj med smala däck.

Jag såg inget av 450 heaten men jag kan tänka mig att Ejdehage inte var tillräckligt motiverad, det gällde ju inget, och Henke Karlsson verkar alltid vara bättre på hemmaplan än någon annanstans. Framförallt gör han grymma starter och det är inte helt lätt att komma om sen.

Dee_cati skrev:
Jag var inte där från början och jag kollade dessutom bara på men precis som rookiesm sa så var det ett jäkla flyt hela tiden. Skönt att slippa vänta drygt en timme mellan varje final.
Hur gick det med Jocke "vurpan" D nu då :) Såg inte så bra ut först men sen gasade du dig ut till depån iaf... Vem var det mer som var inblandad, två husor var det iaf?
Och nu har man fått ännu mer inblick i racingens vardag när det gäller Motard och det ser riktigt skoj ut! Synd bara att alla var så förbannat duktiga även i rookie, det borde finnas en "extreme rookie"-klass för såna som mig :hihi
Det kändes som sagt att allt flöt på och alla jag talde med var jäkligt nöjda, både med banan och allt runitkring. Det jag vill ändra på är att dra isär startfältet några meter per led och göra första sväng lite mindre vass. Onödig krockrisk där. Hoppet blev ruggigt bra efter det fick en extra spets.
Jag tappade luften rätt rejält efter kraschen men idag är allt bra förutom att ja gä rlite mör här och där. Killen framför mig (#38 Magnus Karlsson) började sladda rätt hårt på gruset och jag tänkte hitta en väg förbi men då gick han omkull och jag körde över honom och hojen, rakt över. Han hade däcksspår längs hela sadeln och en bit på bakstänkan. :nurse :kryckor

Ejdehage gjorde nog vad han kunde, det gällde ju inget för henke heller...
Henke är grym på starter och lite knixigare banor.

RookieSM skrev:
Ja det stämmer nog, du känner honom från uttagningen till Red Bull cupen kan jag tänka mig? Han körde förövrigt med en sån KTM 200 hoj med smala däck.

Jag såg inget av 450 heaten men jag kan tänka mig att Ejdehage inte var tillräckligt motiverad, det gällde ju inget, och Henke Karlsson verkar alltid vara bättre på hemmaplan än någon annanstans. Framförallt gör han grymma starter och det är inte helt lätt att komma om sen.
Ah, men va fasiken åker han rookie-klassen för? Även på den där 200cc så borde han kunna åka 450...

(edit, jag är mest bara sur för att jag inte fick komma å åka mot honom.)

Dee_cati skrev:
Ja så jävla snygg var den inte direkt och det var bara en av de 7 förarna som var sponsrade som var där såg det ut som.
Du såg inte den ännu mindre bussen som jag åkte i då, också KTM-stripad :hihi
det var ju iofs din buss som jag menade :rolleyes: du vågade ju inte ens åka upp till depån med den.. satt och glodde igenom staketet :fatta! :D

Nu har jag lagt upp alla resultatlistor (inte tidsträningen) på www.teknismc.se :tummenupp

Vill ni förstora bilderna som finns under resultat så får ni öppna själva resultatsidan i ett eget fönster, de är för stora att presenteras inom ramen och då visas de inte alls istället dumt nog.

Varsågod och jämför, analysera och kom med olika om, men och ifall ;)
Själv har jag en hel bunt sånna, hehe...

Supermoto skrev:
Han hade däcksspår längs hela sadeln och en bit på bakstänkan. :nurse :kryckor

Vore jag honom så skulle jag kräva dig på ny sadel och stänka :rolleyes: Jag såg bara utgången av det hela men det var skönt att se dig hoppa på hojen och köra in iaf och skippa ambulansen.

blom, jag misstänkte att du menade min men vägrade tro det :mad: Men jag försökte ta mig upp till depån men jag fick inte :( Och när vi satt och glodde igenom staketet så hade vi redan varit inne på området i ca 2 timmar men ville bara kika lite på det sista av den finalen. Var det du som satt i gräset rätt nära staketet med några polare?

Dee_cati skrev:
Vore jag honom så skulle jag kräva dig på ny sadel och stänka :rolleyes: Jag såg bara utgången av det hela men det var skönt att se dig hoppa på hojen och köra in iaf och skippa ambulansen.

blom, jag misstänkte att du menade min men vägrade tro det :mad: Men jag försökte ta mig upp till depån men jag fick inte :( Och när vi satt och glodde igenom staketet så hade vi redan varit inne på området i ca 2 timmar men ville bara kika lite på det sista av den finalen. Var det du som satt i gräset rätt nära staketet med några polare?

Frågan är då om jag ska kräva han som körde över mig på ett nytt skinnställ och en halv rulle silvertejp... :tomten

(dock inte jag som blev överkörd av Jocke, utan bara ett inlägg i "överkörningsdebatten")

Ha de gôtt!

Det där med att andra vurpar en halvmeter framför en tycker jag är ytterst olämpligt.. :) Har råkat ut för det tre gånger på en vecka nu varav två av gångerna jag vurpade också, den tredje räckte det med att köra på hojen, den flyttade på sig. :tummenupp

Dee_cati skrev:

nix jag var funktionär nere i den kusrvan där ni ställde eran bil :)

RookieSM skrev:
Det där med att andra vurpar en halvmeter framför en tycker jag är ytterst olämpligt.. :) Har råkat ut för det tre gånger på en vecka nu varav två av gångerna jag vurpade också, den tredje räckte det med att köra på hojen, den flyttade på sig. :tummenupp

Jag kom också fram till att det är dumt att vurpa precis framför folk i lördags... Gör bara ont och sånt jobbigt... Bökigt... :4skrika

Ha de gôtt!

blom skrev:
nix jag var funktionär nere i den kusrvan där ni ställde eran bil :)

Aha, då såg jag dig ju. Hörde er prata om bilen "det var den där jag menade" eller nåt sånt :) Den är inte vacker och den är inte stor och den är fan inte skön att cruisa i 110 (toppfart typ) hela vägen till arboga men den fyller sin funktion perfekt. Med nya stolarna i så är det dock lite trångt med hojen men det går om man smäller igen bakluckan :D

Kanon tävling. Den absolut snabbaste resultatrapporteringen jag någonsin varit med på. Efter heatet parkerade man och gick tillbaks 50 meter och då satt redan resultatet uppe !! :tummenupp

Dee_cati skrev:
Aha, då såg jag dig ju. Hörde er prata om bilen "det var den där jag menade" eller nåt sånt :) Den är inte vacker och den är inte stor och den är fan inte skön att cruisa i 110 (toppfart typ) hela vägen till arboga men den fyller sin funktion perfekt. Med nya stolarna i så är det dock lite trångt med hojen men det går om man smäller igen bakluckan :D
den är ju frän :tummenupp ,, men fan inte så praktisk :D

farmerlip skrev:
Kanon tävling. Den absolut snabbaste resultatrapporteringen jag någonsin varit med på. Efter heatet parkerade man och gick tillbaks 50 meter och då satt redan resultatet uppe !! :tummenupp
Tack å bock :tummenupp :)

Just rapporteringen får vi tacka wheelietanten och HW för, de var tidtagningschef och vice tidtagningschef (vem som var vem vet vi inte ännu, HAHA).

Kom gärna med massor av synpunkter och åsikter så kommer jag suga åt mig som en svamp och ta tillbaka till Teknis för att försöka göra nästa rejs ÄNNU bättre :)

Om man inte vinner rejs så får man ta till andra metoder för att komma i tidningen, MOUHAHAHAAA
Har även reportaget som pdf om nån vill ha.

Bifogat

• Höstracet i NA 1.jpg
    Höstracet i NA 1.jpg
    101.5 KB · Visningar: 66
  • Höstracet i NA 2.jpg
    Höstracet i NA 2.jpg
    107.1 KB · Visningar: 68
Supermoto skrev:
Om man inte vinner rejs så får man ta till andra metoder för att komma i tidningen, MOUHAHAHAAA
Har även reportaget som pdf om nån vill ha.

Två trötta husaförare? :rolleyes:
Krya på er.

Samt dagens fetaste ställ. :tummenupp

Bifogat

• DSC_0319_liten.JPG
    DSC_0319_liten.JPG
    137.5 KB · Visningar: 72
  • DSC_0318_liten.JPG
    DSC_0318_liten.JPG
    112.1 KB · Visningar: 66
  • DSC_0387_liten.JPG
    DSC_0387_liten.JPG
    140.2 KB · Visningar: 180
Lägger upp några till.

Bifogat

• DSC_0229_liten.JPG
    DSC_0229_liten.JPG
    141.2 KB · Visningar: 50
  • DSC_0337_liten.JPG
    DSC_0337_liten.JPG
    138.4 KB · Visningar: 62
  • DSC_0261_liten.JPG
    DSC_0261_liten.JPG
    105.6 KB · Visningar: 53
Usch vad jag tycker illa om sånna där killar som har en massa talang :4skrika :3freak

Stefan Andersson, #19, hade aldrig suttit på motardhoj före första träningen i lördags morse och går ut och kommer fyra och femma i finalerna :Bugar

Bästa tid nästan tre sekunder bättre än min bästa. Nu har han ju tre sm-titlar i motocross men vafan. Vill nog nästan inte ens gissa hur bra en sån kille kan bli på det här...

Skaplig höjd på Abris i andra bilden förresten :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...