Tävling 8/10 örebro

Supermoto skrev:
Yupp, I know. Ville bara vara din alldeles egen måndags-pain-i-the-butt ett litet tag ;)
Klart lillponken ska köra. Vore ascoolt ju :tummenupp
Jag har inga men kanske kan hitta till hyfsat pris. Har allt tänkt på det ett tag nu men inte kommit till skott ordentligt...
Jag pratade precis med honom men han verkade svårflirtad, tyvärr. Du får ringa och tjata. Han skulle ju inte göra bort sig tror jag.

Måste bara fråga för ja e ganska osäker på det här, Det är gulfärg som gäller när man kör Open motard? Ska ställa upp i rookie men det är väl iallafall gul som gäller?

Sen undra ja om lite mer exacta tider när träningen börjar mm
När man önskar om ett nummer, när får man reda på om man fått det? så man får tag i siffror.

Ska skicka in anmälan imorn och jag är redan nervös..ska bli skit kul det här :tummenupp

Jocke W skrev:
Måste bara fråga för ja e ganska osäker på det här, Det är gulfärg som gäller när man kör Open motard? Ska ställa upp i rookie men det är väl iallafall gul som gäller?

När man önskar om ett nummer, när får man reda på om man fått det? så man får tag i siffror.

Ska skicka in anmälan imorn och jag är redan nervös..ska bli skit kul det här :tummenupp

Eftersom det inte finns en rookieklass i reglementet så är det upp till Teknis MC att bestämma bakgrundsfärg. Troligast är väl att dom köper vilken färgkombination som helst bara man tydligt ser siffrorna. Men kör på gul bakgrund så är du på den säkra sidan. Siffror kommer jag & säkert fler ha med så det behöver du inte oroa dig för om du inte skulle hinna få fram. :tummenupp

Barrett skrev:
Eftersom det inte finns en rookieklass i reglementet så är det upp till Teknis MC att bestämma bakgrundsfärg. Troligast är väl att dom köper vilken färgkombination som helst bara man tydligt ser siffrorna. Men kör på gul bakgrund så är du på den säkra sidan. Siffror kommer jag & säkert fler ha med så det behöver du inte oroa dig för om du inte skulle hinna få fram. :tummenupp

låter skit bra! nu måste man börja ladda :arsele

Jocke W skrev:

Vi ska ha möte om allt du frågar om ikväll.
Jag har just talat med tidtagningschefen och han har inga problem med andra färgkombinationer bara det går lätt att läsa. Men mitt tips blir ju att du följer gällande reglemente för din hoj. Då har du ju redan löst ett ännu icke existerande problem ;)

Vad gäller nummer råder jag dig att kolla efter lediga nummer på motardklubbens hemsida. Ta kontakt med farbror Lind så löser ni det :)
Du kan såklart köra på "lösnummer" men då måste du ju fixa nytt nummer till nästa år och även strula inför varje rejs.

Supermoto skrev:
Vi ska ha möte om allt du frågar om ikväll.
Jag har just talat med tidtagningschefen och han har inga problem med andra färgkombinationer bara det går lätt att läsa. Men mitt tips blir ju att du följer gällande reglemente för din hoj. Då har du ju redan löst ett ännu icke existerande problem ;)

Vad gäller nummer råder jag dig att kolla efter lediga nummer på motardklubbens hemsida. Ta kontakt med farbror Lind så löser ni det :)
Du kan såklart köra på "lösnummer" men då måste du ju fixa nytt nummer till nästa år och även strula inför varje rejs.

Ja följer reglementet gör den ;) tack för hjälpen!

Satt i möte med tävlingskomittén igår....

0700 - 0900 Anmälan + besiktning
0930 Förarmöte
1000 Fri träning, Rookie
Sen rullar det på till ca 1400.

Mer detaljerad tidsplan får du när du anmäler dig på plats.

Siffrorna ska följa gällande reglemente för den klassen din hoj skulle gått i så att säga.

Listan äver anmälda finns HÄR
Jag uppdaterar den så fort anmälningar kommer in.

Är det inte meningen att rookiemästaren ska gå upp i klass och köra elit? :va :hihi

Jag heter Lasse skrev:
Är det inte meningen att rookiemästaren ska gå upp i klass och köra elit? :va :hihi
Det var ju en gatklass:mattias
Det här är nåt helt annat :fakta :rolleyes:
Och om du studerar lite till så ser du tredjepristagaren i samma lista....

Kör Rookie eftersom Sviestad passar mig bra och jag kan tydligen hålla hyfsad fart där medans vår egen bana är betydligt sämre för mig :brinnerup

Supermoto skrev:
Det var ju en gatklass:mattias
Det här är nåt helt annat :fakta :rolleyes:
Och om du studerar lite till så ser du tredjepristagaren i samma lista....

Kör Rookie eftersom Sviestad passar mig bra och jag kan tydligen hålla hyfsad fart där medans vår egen bana är betydligt sämre för mig :brinnerup

Man är ingen rookie om man kört flera år! :fakta :tungan

LeZZe skrev:
i rookie måste man najja broms o oljepulgg?
Samma reglemente som open/450, ja. En rookieklass mer lik roadracingen alltså. Det är lätt gjort :tummenupp

Jockwell skrev:
En sak jag länge undrat över... Hur najjar man broms och oljeplugg?:va Gärna förklaring och bild på detta. :) Tack på förhand!

Iofs RR, men principen är ju densamma: http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=3050

Kort & gott ska all av- & påtappning av olja & kylarvatten (ej glykol!) najjas + frambroms.

Lättast är det ju att najja skruvar av modell insex eller 6-kants med en försänkning i mitten. Annars får man ju borra snett alt. igenom hela skallen

Last edited:
Jag skulle lätt åka tävlingen om någon rookie-förare vill dela hoj med mig :rolleyes:

Tror att Micke Stambeck hade tänkt åka den där tävlingen också, men han finns inte med i listan?

Tyvärr måste jag skita i den här tävligen eftersom det kört ihop sig med pengar..får vänta tills nästa för premiären, hoppas ni får det kul :3freak

Supermoto skrev:
Satt i möte med tävlingskomittén igår....

0700 - 0900 Anmälan + besiktning
0930 Förarmöte
1000 Fri träning, Rookie
Sen rullar det på till ca 1400.

Mer detaljerad tidsplan får du när du anmäler dig på plats.

Siffrorna ska följa gällande reglemente för den klassen din hoj skulle gått i så att säga.

Listan äver anmälda finns HÄR
Jag uppdaterar den så fort anmälningar kommer in.
Men kommer rookie- klassen köra lika många heat som 450 å open?

Rancid-Racing skrev:
Men kommer rookie- klassen köra lika många heat som 450 å open?
Självklart!! :)

Varför skulle de inte göra det?? ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma