Jag tycker mig ha sökt så mycket jag kan i diverse forum och ingen verkar ha den totala lösningen för att täta avgassystem till stånkor. Det snackas kopparpasta, avgaspasta, glassilikon m.m. men inget verkar så där riktigt bra.
Jag har en Duke med Sebring helsystem (rostfritt/alu) och har ett elände med att försöka få det tätt. Eftersom jag är trött på allt puffande och dessutom vill kunna göra en schysst bänkning, d.v.s. en bänkning där man kan tro på AF-värdena, så är jag på lösningsjakt. Det borde ju bara vara frågan om att hitta ett mtrl som tål höga temperaturer och samtidigt klarar vibrationerna.
Sammanställer jag det jag hittat om tätningstips så ser det ut så här:
Kopparpasta - försvinner efter ett tag (hur långt det nu är ?)
Avgaspasta - torkar och blir stenhårt, d.v.s. vibrerar bort alt. stitter stenhårt och måste sprängs bort.
Glassilikon - bränns bort efter 100-150 mil
Pannkitt - fick jag inte att funka trots att det skall klara 1000 grader
Någon måste väl ha testat fram det ultimata..... ??!! Tips ??!!
Jag har en Duke med Sebring helsystem (rostfritt/alu) och har ett elände med att försöka få det tätt. Eftersom jag är trött på allt puffande och dessutom vill kunna göra en schysst bänkning, d.v.s. en bänkning där man kan tro på AF-värdena, så är jag på lösningsjakt. Det borde ju bara vara frågan om att hitta ett mtrl som tål höga temperaturer och samtidigt klarar vibrationerna.
Sammanställer jag det jag hittat om tätningstips så ser det ut så här:
Kopparpasta - försvinner efter ett tag (hur långt det nu är ?)
Avgaspasta - torkar och blir stenhårt, d.v.s. vibrerar bort alt. stitter stenhårt och måste sprängs bort.
Glassilikon - bränns bort efter 100-150 mil
Pannkitt - fick jag inte att funka trots att det skall klara 1000 grader
Någon måste väl ha testat fram det ultimata..... ??!! Tips ??!!