Täta helsystem med silikon?

Letar nu för att hitta så rent silikon som möjligt, men få skriver hur pass många % silikon deras produkt innehåller, nån som har tips på vilket märke och butik i sthlm jag kan få tag i bra silikon?

Kör olika märken av typ våtrumssilikon. Funkar perfa för mig.

Om detta är ett problem varför finns det inget bättre än silikon för detta ändamål? För silikon verkar fungera bra till detta om man hittar någorlunda ren silikon men verkar ändå ge med sig efter en tid.

Tycker Yoshi, Akra, Arrow eller de större som tillverkar system på detta sätt ändå måste ha en produkt som man kan använda, eller?

akra rekommenderar ingen tätning utan enbart antisieze.

Att klippa remsor av ölburkar och försöka få in iaf ett lager av tätar ju det värsta..

Körde med byggmax transparenta silikon som är både för utomhus och inomhus bruk, gjorde jobbet kalas och nu låter och går hojen som den ska :)

Hojen har även fått en vettig mapp som säljaren till helsystemet delade med sig av :) Hans hoj mappades i en bänk med detta helsystem och eftermarknads luftfilter, och det sitter likvärdigt luftfliter på min hoj och nu detta helsystem. Regnade ute efter att meckandet var klart och jag skulle köra hem från garaget men får köra den ordentligt när solen tittar fram :banana

Last edited:
Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...