Tänkvärt....

Om han nu promtp ska hålla hastighetsgränserna till punkt och pricka så låt då de som vill åka fortare åka förbi på ett smidigt sätt.

Han verkar vara en sån civilpolisaspirantgubbe som äger vägen och har rätt att slicka mittlinjen.

Om han nu promtp ska hålla hastighetsgränserna till punkt och pricka så låt då de som vill åka fortare åka förbi på ett smidigt sätt.

Han verkar vara en sån civilpolisaspirantgubbe som äger vägen och har rätt att slicka mittlinjen.

Finns säkert gott om vägren inne i stan på 30 och 50.
Plus en som leker polis brukar gärna hålla 10-20 under rådande hastighetsbegränsningar.

Den här tjejen tillhör samma släkte som tvunget ska lägga sig i röven på en på 2+1 väg trots att man har bil framför sig i 1 körfältet och man inte kan köra om.
Jävligt irriterande med såna jävla fuckon.

Fast på ren jävelskap brukar jag sänka farten då om de inte förstår en markering med bromsljuset.

De är vi alla som håller hastigheten enligt de som inte kan köra om med sina slöa skitbilar :arsele

Förstår inte varför han vill leka ordningsman om nu barnet är honom så kärt. Att människan i golfen ville fram och inte tänkte ge sig är ju rätt tydligt i berättelsen, (i den händelse det gick till någorlunda som beskrivs). Varför trilskas och på det viset bidra till att skapa farliga situationer? Man har ingen rätt att hindra omkörning även om den framstår som olämplig. Hade han släppt fram henne hade det varit 2 lugnare förare på aktuell vägsträcka, i motsats till 2 kombattanter på väg där den ene (kanske båda) dessutom har ett litet barn på passagerarplats. Om han nu vill ta sitt säkerhetsmedvetande till det yttersta borde väl den unge telningen dessutom vara placerad i baksätet...

Mest handlar det nog om berättarteknik och där är sanningshalten av noll och inget värde, anser jag. Hur intressant är en skönlitterär bok som bara förmedlar absoluta sanningar? Sanna böcker är mest intressanta ur ett faktaperspektiv. Kan man förmedla fakta på ett underhållande sätt är det bra, men knappast möjligt utan att använda sig av stilistiska knep där läsaren ändå förstår vad som sant och vad som är av författarteknisk karaktär.

Man blir lite sentimental, lite rörd av en berättelse hårddragen till max av en beskrivande part. Är tillvaron någonsin mer svart eller vit än i bloggvärlden? (Jag frågar för att jag inte vet, den enda blogg jag läser med någon slags regelbundenhet är Toymans).

Visst är det skönt?

Att minnas en så lång konversation tyder på att man antingen hittar på eller är autistisk.

Och till TS första länk; Är han bror till Anders Nunstedt är han stöpt i samma form och därmed en komplett idiot.

Men för all del, börja blogga du med, du kan ju faktiskt skriva precis vad du vill, kanske får du ut lite av det där bittra, ilskna och återgår till den du var för något år sedan.

Är du själv så positiv numera? Tror du saknar din hjärte-antagonist. Då skrev du inlägg man tyckte var en frisk fläkt. Nu är du bara den bittra gubbe du påstår alla andra är.

Last edited:
Det här är din väg
Det här är min väg
från Ales stenar
till norra Lappland
från Bohus klippor
till Gotlands raukar
Vägen, den tillhör
dig och mig

Gulligt skrivet.

MEN, ska det vara så jääävla svårt att tänka ett steg utanför hans egen lilla värld. Så svårt är det inte att underlätta för bakomvarande om man inte tvunget måste hålla på sin gudomliga rätt att agera trafikpolis. Stod nåt om en bussfil och där kunde han gått ut i 2 sekunder och släppt förbi kärringen så är problemet löst, istället för att tvinga fram en omkörning.

Jag försöker underlätta för andra trafikanter på dom sätt jag kan.. även om man blir en annan person i bilen ibland.

Last edited:
Gulligt skrivet.

MEN, ska det vara så jääävla svårt att tänka ett steg utanför hans egen lilla värld. Så svårt är det inte att underlätta för bakomvarande om man inte tvunget måste hålla på sin gudomliga rätt att agera trafikpolis. Stod nåt om en bussfil och där kunde han gått ut i 2 sekunder och släppt förbi kärringen så är problemet löst, istället för att tvinga fram en omkörning.

Jag försöker underlätta för andra trafikanter på dom sätt jag kan.. även om man blir en annan person i bilen ibland.

Så står farbror blå 100 meter längre fram och ger honom böter:dummer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...