Tänker du rösta idag?

Röstar du?


  • Antal röstningar
    0
Då har även jag röstat.
Var inte mycket till kö. Tror de flesta som röstar i detta/dessa valet/valen redan har gjort det tidigare under dagen eller förtidsröstat.


De som inte röstar har förbrukat sin rättighet att gnälla de 4 närmsta åren :fakta

Tror inte att mina röster fäller något avgörande. Men rätten att gnälla känns viktig. :)
 
Självklart har jag röstat idag! Tycker valet var enklare denna gång än någon gång tidigare.
 
Kommer V att samarbeta med S och MP?

Jag har fått för mig att dom inte vill "sitta i S knä".

Isf kommer dom ju aldrig få genom sin budget. Och...då blir det omval!? :va
 
Är det bara jag, eller påminner inte smaken på klistret på valkuverten lite om den polska vodkan zubrowka?
 
Kommer V att samarbeta med S och MP?

Jag har fått för mig att dom inte vill "sitta i S knä".

Isf kommer dom ju aldrig få genom sin budget. Och...då blir det omval!? :va

Ja det kommer dom. Sjöstedt har bara ett egentligt krav, och det är att förbjuda vinster i välfärden.
Löfven har inga problem med den eftergiften för att få försöka få igenom annat.

Sjöstedt säger sig ha mkt goda chanser att sitta i regering om S, MP och V blir större än alliansen.
Vilket dom verkar bli.

Det blir en mörk fläck i Sveriges historia. Första gången vi röstar in kommunister i riksdagen, och det 2014.
Socialdemokraterna har ju historiskt, sedan splittringen hållit avstånd till vänster, men det verkar ju vara färdigt med det.

Fy fan. Jag har ont i magen. :(
 
Klart att man röstar. Problemet är bara att jag som vet vad som är bra för folket och landet, borde ha en högre vikt på rösten, än de ___ till ____ som lägger på fel partier och saboterar i fyra år framåt, vilket gör att dessa saboterar för mig och i princip alla andra medborgare :fakta

Det har gått extremt bra för landet överlag under de senaste åren, trots nedgång ute i Europa, men den svenska mentaliteten ropar efter förändring och så fort aftontidningarnas svarta rubriker sätter griller i huvudet på folk, är det kört. Visste ni förresten att fler ungdomar sökte till Paradise Hotell, än till lärarhögskolan? Vad säger det om folks förmåga att göra rätt val här i livet? :gnissla
 
Visste ni förresten att fler ungdomar sökte till Paradise Hotell, än till lärarhögskolan? Vad säger det om folks förmåga att göra rätt val här i livet? :gnissla

Det säger mig att min yrkesverksamma framtid är säkrad. Stor del av mitt jobb består av att städa upp efter idioter.
 
Några snabba tankar live från soffan:

* en av de största bidragen för SDs framgång är ju Reinfeldt... Frågan är ju fortfarande varför han tog det medvetna beslutet, inget han gör är omedvetet...

* SD politik kan säkerligen vara rätt och behövas i många delar av landet. Det är inte konstigt att många små hålor stöder dem medan t.ex. Täby inte förstår deras politik (samtidigt som de är långt ifrån de bekymmer som sker i förorter och småhålor...)

* Samma sak fast tvärtom för MP. Deras politik fungerar förvånansvärt dåligt för folk på landet, medan den passar bättre för inskränkta storstads-människor, individer som tror att en storstad kan leva utan resten av landet...

Resterande partiers politik är svårare att bedöma såhär spontant på en iPad ifrån soffan ^_^
 
Några snabba tankar live från soffan:

* en av de största bidragen för SDs framgång är ju Reinfeldt... Frågan är ju fortfarande varför han tog det medvetna beslutet, inget han gör är omedvetet...

* SD politik kan säkerligen vara rätt och behövas i många delar av landet. Det är inte konstigt att många små hålor stöder dem medan t.ex. Täby inte förstår deras politik (samtidigt som de är långt ifrån de bekymmer som sker i förorter och småhålor...)

* Samma sak fast tvärtom för MP. Deras politik fungerar förvånansvärt dåligt för folk på landet, medan den passar bättre för inskränkta storstads-människor, individer som tror att en storstad kan leva utan resten av landet...

Resterande partiers politik är svårare att bedöma såhär spontant på en iPad ifrån soffan ^_^

Han planerar väl att gå i säng med någon....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top