Tänker du rösta idag?

Röstar du?

• Antal röstningar
    0
Det borde vara en IQ-gräns för att ens få rösta. Precis som ovanstående skriver, Sverige har klarat sig bra dessa år jämfört med andra länder. Men nu skall det bära åt helvete. Fan. Ja jag är bitter.

Hejja Rossi.. :rolleyes: de enda bra med denna dagen

Verkar i stort sett vara klart att de tre största partierna blir

1. Socialdemokraterna
2. Moderaterna
3. Sverige Demokraterna

Tänk om de tre partierna hade bildat regering för att få majoritet.
Är väl större sannolikhet att åka skridskor i helvetet. Men de hade varit en klart oväntad manöver.

Även en intressant aspekt, som jag trodde redan tidigare, är ju få som faktiskt röstat på MP och F! jämfört med vad folk sagt tidigare i telefonintervjuer och undersökningar.

Tillägg; inte illa pinkat av både SD och F! att växa så rejält, det visar att "många få" är trötta på hur klena/intetsägande de traditionella partierna är/varit.

Visste ni förresten att fler ungdomar sökte till Paradise Hotell, än till lärarhögskolan? Vad säger det om folks förmåga att göra rätt val här i livet? :gnissla

Har man som mål att få :ligga och få sina "15 minutes of fame" så kan en ansökan till Paradise Hotell vara minst lika bra som en ansökan till lärarhögskolan.

Tillägg; inte illa pinkat av både SD och F! att växa så rejält, det visar att "många få" är trötta på hur klena/intetsägande de traditionella partierna är/varit.

Eller att folk är förbannat bra på att missnöjesrösta istället för att tänka till...

Nästa val kommer bli ännu mer intressant - då vi kommer se "vissa" vansinnes-politiskt-ekonomiska frågor föras i 4 år till :fakta

Eller att folk är förbannat bra på att missnöjesrösta istället för att tänka till...

Håller med dig, men samtidigt visar det ju framförallt att de två partierna fått äga sina frågor alldeles för (smärt)fritt. Att missnöjespartiet med mer eller mindre bara ensakspolitik växer så mycket säger enligt mig mer om hur väljare anser sig inte ha något val, a.k.a. övriga partier har inte tagit sitt ansvar/varit slarviga/inte lyssnat.

Men väldigt sant, eller missnöje-tjat!? Hehe, allmänheten tänker varken väl eller långsiktigt.

Alliansen anser jag varit extremt dåliga på att poängtera och belysa att Sverige har det gått väldigt bra för jämfört med omvärlden. Allmänhetens uppfattning är att mycket är skit, men det är utan att jämföra med omvärlden

Alliansen anser jag varit extremt dåliga på att poängtera och belysa att Sverige har det gått väldigt bra för jämfört med omvärlden. Allmänhetens uppfattning är att mycket är skit, men det är utan att jämföra med omvärlden

Det tycker jag nog har poängterats en hel del, problemet är väl att folk inte lyssnar, eller tänker själva, utan bara konstaterar att de tycker det blivit sämre och därför röstar på något annat. Därav regeringsbytet, skulle jag tro.

Det tycker jag nog har poängterats en hel del, problemet är väl att folk inte lyssnar, eller tänker själva, utan bara konstaterar att de tycker det blivit sämre och därför röstar på något annat. Därav regeringsbytet, skulle jag tro.

Folk i grupp är obildbara. :fakta

Så ska Löfven bli den som släpper in kommunisterna i regeringen :thumbdown:
Trodde aldrig att jag skulle behöva uppleva det

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

1. Socialdemokraterna
2. Moderaterna
3. Sverige Demokraterna

Är väl större sannolikhet att åka skridskor i helvetet. Men de hade varit en klart oväntad manöver.

S och M har ju majoritet på egen hand, vad ska de med SD till?

Är det någon som vet ifall någon betting-sida har startat vadslagning om när Löfven ger upp självmant och kliver ner som statsminister?

What do I care, jag flyttar till Kanada i Januari :glömdet

1. Socialdemokraterna
2. Moderaterna
3. Sverige Demokraterna

Tar vi sen in Kd, C, Fp, V och Mp så får regeringen inte bara egen majoritet, utan t.o.m. 100% stöd i riksdagen. Pfett! :yoparty

:tungan

Tar vi sen in Kd, C, Fp, V och Mp så får regeringen inte bara egen majoritet, utan t.o.m. 100% stöd i riksdagen. Pfett! :yoparty

:tungan

100% stöd... då kan de säga att de representerar alla som röstat, inte illa.
Måste vara väldigt ovanligt i val där det finns mer än en kandidat att rösta på.
Ingen "kan" vara missnöjd för alla röstade på dem...

S och M har ju majoritet på egen hand, vad ska de med SD till?

Hade inte det fortfarande varit en osannolik regeringsbildning?

Hihi. Sossarna vill inte jobba med V :banana

Nu sätter Lövén krokben för sig själv.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup