som bådar gott för bra tider om intresset finns så kan man ringa Kenta på
0704-921660 !!
"RACE AND RIDE"
Mvh/Rider71.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
J.J skrev:Snackar vi tidagning ? Det har väl inte funnits där hittills ?![]()
![]()
Och jag som trott att det var du som hade en snabb hojandersbrink skrev:Tidtagning? Street Race (iofs lagligt)?
Inte behövs det tidtagning för att veta vem som kom först i mål. Det är bara att ge XX en femhundring innan man kör igång tävlingarna!![]()
Jag vet ju inte hur många de är, det får jag erkänna, men annars kan man ju tycka att det är nåt man borde fixa om man har tillgång till egen dragstrip (hur många har det?).Vad kostar inte hojarna att underhålla liksom.andersbrink skrev:Väldigt mycket kabel, sändare/mottagare/reflektorer och kontakter att underhålla. Utrustningen i sig självt är inte speciellt avancerad. Man påtar nog ihop nåt för mellan 50k - 100k. Frågan är bara, vem tar på sig den kostnaden.
andersbrink skrev:Man påtar nog ihop nåt för mellan 50k - 100k. Frågan är bara, vem tar på sig den kostnaden.
Qwerty skrev:Shit ska du bygga en rymdraket?
andersbrink skrev:Well, jag tror dock mig kunna påstå att det är en rätt kvalificerad gissning.
QUOTE]
Jo jo för en ordentlig anläggning. Men att bygga en enkel simpel behöve inte kosta massa flis. Men jag hör ju när du pratar om olika mjukvaror mm att du och jag är inte äns i samma kommun vad gäller uppfattning om enkel tidtagnings utrustning. Du pratar om en "riktig" utrustning, medans jag pratar om en simpel tidtagnings uttrustning för att mäta tiden mellan punkt A-B. Kanske där skillnaden i pengen ligger.
Att din skulle vara bättre råder det inget tvivel om, säkert din gissning med eftersom jag inte vet om räkneverken kostar 3000:- eller 10000:-. Men fotocellerna är billiga och ett par hundra meter kabel är billig den med. Det hela handlar om hur avancerad och riktig man vill att den ska bli.
Och erfarenhet om hur "bra" dom enskillda komponenterna i en 402m uttrustning behöver va vet jag ej heller men, det som kostar är räkneverken och vilken typ man vill ha, Pc styrd eller endast med en Lcd.
Så efter dina 20? år som erfaren dragrace kille så har du mera erfarenhet om vad som krävs, satt din gissning är nog bra mycket bättre. Det jag syftade på är att det finns en "biltema" lösning på problemet.
andersbrink skrev:<edit>jag har pysslat med utveckling av mjuk- och hårdvara för testsystem inom Ericsson sen 1982. </edit>
Qwerty skrev:Ops!Missade denna detalj.
Poacher skrev:Jag vet ju inte hur många de är, det får jag erkänna, men annars kan man ju tycka att det är nåt man borde fixa om man har tillgång till egen dragstrip (hur många har det?).Vad kostar inte hojarna att underhålla liksom.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |