tänk er för..

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
så det inte går lika som för mig.

vi tar det från början:

här står jag i valet att gå 2 km eller ta hojen. det blev det senare. det tar tid att klä på sig så jag tog bara hjälm och nycklar (jeans och en tunn tröja med en t.skirt under) sen startade jag duccen varmkörde den och sen åkte jag. efter 5-600 m var det raksträcka en blick på mätarna drygt 70 på med mer gas och så börjar hojen vobbla.. vipps så glider jag på vägen. någon reflex säger: det gäller att röra på kroppen för att inte skrapa huden för mycket på samma ställe. ok jag vrider mig lite i samma ögonblick och helt plötsligt är jag i luften, det blir ljust mörkt ljus osv ett par gånger (antar att jag drog några volter) till slut ligger jag där som en pankaka. känner efter, ja jag lever kan röra på benen och på armarna. YES jag är med! reser mig och ser en bil med två tanter som har världens största munhållor jag går mot hojen som ligger nu ganska långt bort bilen med tanterna åker iväg. jag försöker starta duccen men det går inte. till slut ringde jag efter en kompis. vi tog reda på mc och åkte hem för att ta hand om mina skrapmärken. han hadde bara nån gammal binda från försvaret och vanlig sprit att gör rent med (då blev jag lite kykling). vi åkte till sjukan.
-hej. jag har ramlat.
-när du gick på vägen? (mina kläder såg ut som om jag var en lodis)
-nja jag har ramlat på mc:n
-hur fort gick det?
-det är svår att säga...
-30, 50. 70?
-nja något mer... (känner hur pinsamheten sveper över mig)
-jaha.. kom här ska du få se..
och så pang var jag fast spänd i en hård kall bräda med krage och dyl. nålar dropp syrgas och mycket folk..

jag fick åka ambulans!! (pojkdrömmen vaknade till liv)
i Falun var det prat om trauma och sånt blev röntgat och ompyslad. motkvällen har jag fått nog och ville hem. det blev en sjuktransport.

slutligen:
1) gör inte som jag. :kocko
2) använd skydd. alla har inte den turen jag hadde. :kryckor
3) var snälla mot vården de är underbara när det gäller. :nurse
4) kom ihåg att det är farligt att vistas i trafiken!!! :cdevil

vi ses på vägarna nästa sommar (när duccen är i bra skick igen)
:squid

Bifogat

• P1028.JPG
    P1028.JPG
    55.1 KB · Visningar: 505
Tur att det gick hyfsat bra. Lycka till med hojen.

:eek: Ibland undrar man om det inte finns skyddsänglar ändå...

Höll allt i kroppen annars eller? Inget brutet och sånt?

Värsta är att man oftast inte tänker på såna här saker innan dom väl händer en själv...

storken skrev:
och så pang var jag fast spänd i en hård kall bräda med krage och dyl. nålar dropp syrgas och mycket folk..

i Falun var det prat om trauma och sånt blev röntgat och ompyslad

Been there, done that.

Tyckte själv att brädan var rätt bekväm i början men sen fick man ju lide ont. :död

Nålar o skit fick jag också, det där med kragen e ju lite sådär, du hade förmodligen rört dig ganska mycket innan dom fick på den.

Så var det för mig iaf, satt o vände o vred på huvet hela tiden när man snackade med ambulanspersonalen, sen frågade dom hur jag hade landat, sa på huvet, o dom bara GAH!! Sen fick man den där kragen på nacken o ligga på brädan, fick också åka ambulans :D men dom körde ju sakta o inga sirener. :(

Tyr att du klarade dig bra iaf, krya på dig :tummenupp

Jag körde också utan skydd, bara hjälmen o handskarna, nu är det skydd varje gång jag sätter mig på min (nya, den förra e på skroten) mc. :(

Jag blev krockad av en bil förresten som inte visste vad väjninglikt är. :mad:

Skönt att du klarade dig så bra som du gjorde iaf, du vet inte vad som hände med hojen ?
Eftersom du fick wobbel men jag :va
Krya!!!!!!!!!!!
//D

Splineboarden är hård, ush o fy.

Min erfarenhet är att akutsjukvården funkar, efter de får man kämpa som helvete för att få vård.

Slappa skrev:
.... vet inte vad som hände med hojen ? Eftersom du fick wobbel men jag :va
Krya!!!!!!!!!!!
//D

Man har skittdårligt fäste på denne tid av året - det är bara att acceptera..
Fistande att fjutta på lite, när det är tört och ser bar ut - men, fästet är långt ifrån det man är van vid?

(Jag har erfaret årstiden´s elakheter osse tillbax i tiden..)

Storken, du har nog haft tur - bra det - krya på dig...

hojen:
styret blev snett, blinkers, framskärm, handtag mm mm avgasröret och tanken. hojen gled nog hela vägen som jag kan bedömma av skador på den.

jag:
skrap sår: knä magen armbågen (ingenting på händerna!! och ändå utan handskar) tom skorna klarade sig bra.

änglar:
de var nog mest svättiga av ingreppet! :)

delar:
är det nån som har avgasrör liggande (den högra) eller styret så kanske kan jag köpa det. (monster 600)

hur funkar föräkring i mittfall? någon som har erfarenhet? har bara halvföräkrad hos moderna.

Tur att det gick såpass bra med dej iaf :tummenupp

Försäkringen (halv) täcker ant bara skador på ev personlig utrustning.
Inget på hojen.

halvförsäkring,ajaj då..jaa de täcker ju sjukhusbesöket.men se det pussitivt nu,du har ju sparat in en hel del pengar på att inte har helförsäkrat...altid något.de var ju inte så mycket som gick åt skogen med hojen vad jag förstog.

krya på dig!!!! :tummenupp

tur att det gick bra. gjorde samma sak i fjol sommar, det går snabbt som fan när det väl sätter igång och vobblar..

men jag fick åka ambulans helikopter :banana , men åandrasidan hade jag brytit en massa saker och krossat hjälmen o.s.v. :huvet krya på dig

Vad berodde det plötsliga vobblet på tro?

När jag klotade kom först brandkåren, såna halvtidsbrandmän som har jour och vanliga jobb.

De kunde inte få på kragen riktigt så jag fick resa mig o hjälpa till lite :3freak

men nacken var ju inte bruten se´n som tur var..

Gratulerar till en relativt skonsam läxa.

Storken: Tom utan handskar?
Stryk borde du få av din mamma, syster eller tjej eller nåt!

Har också gjort såna dumheter tyvärr men de gör jag inte om. SOm tur va så hände ju inget då.

Glad för din skull att de gick så bra ändå.

Sen har jag märkt att många gossar på SH har en tendens att gå hem först och inte till sjukan. Gäller såklart inte alla med dem de gäller, aj aj!
Fan ta hand om er!

Ses på vägarna när jag har a kort. :banana

RQ

Det är bra halkigt nu med löv och kallt i backen, jag tog min sista tur förrförra söndagen, det var bra kallt det med.

Är det föresten du som har en blå monster 600:a som brukar stå parkerad utomhus på samma gata som pingstkyrkan i stan?

Grattis grabben du klarade dig bra du! Å sjukvården verkade med ha funkat bra! Varit med om samma sak lite högre hastighet o en flaska som låg på vägen =( Men här gick det sämre krossad handled nået revben o nyckelbens dubbelkapning =( Kass koll på sjukan..... :kocko sedan taxi in till uppsala = 6 mil fick dock en spruta i rumpan som ej tog bort nåen smärta. :död... Sedan efter den dagen har livet mest varit fyllt av probs! Men man lever iaf o det skall man vara glad för! :Bugar Hoppas du inte råkar ut för några mer olyckor!

Jag gjorde samma sak med min förra hoj typ.

Skulle in till stan till en polare, 2km var det typ, av nån anledning drog jag på mig stället ändå. Kör 50 meter så låser sig framhjulet helt plötsligt och jag glider ner. In i en trottoarkant och gör volter, landar i en betongtrappa och rullar ner på gatan igen.

Hojen mosar några vanliga cyklar. :rolleyes:

Jag tuppade av i nån sekund, sen sprang jag och skulle starta hojen. Det gick inte! :huvet :tungan :näsblod :3freak

mckrasch_002l.jpg

sEiKo skrev:
Det är bra halkigt nu med löv och kallt i backen, jag tog min sista tur förrförra söndagen, det var bra kallt det med.

Är det föresten du som har en blå monster 600:a som brukar stå parkerad utomhus på samma gata som pingstkyrkan i stan?

det stämmer bra det!

ja varför vobblar det? förutsätningar var så här varm motor kalla däck ca 5ºC lite halv tort och halvt halkit, raksträcka ivrig förare..

jag börjar fatta nu, typ ett dygn senare, att jag har haft en sjujävla tur!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8