Tändstift, intressant?

Nisse Järnet skrev:
NGK har ju också såna som sagt :) Har kört lite med såna i Super Jeten.

Ger det någon märkvärd effekt?
Visst, större motor i Super Jeten, men ger den inget speciellt i en större motor så värkar det dumt att ha det i en mindre.... om man bara är ute efter effekten d.v.s.
 
Itacha75 skrev:
Ger det någon märkvärd effekt?
Visst, större motor i Super Jeten, men ger den inget speciellt i en större motor så värkar det dumt att ha det i en mindre.... om man bara är ute efter effekten d.v.s.

Jag är ute efter att min hoj ska starta till och börja med iaf :3freak
 
Itacha75 skrev:
Ger det någon märkvärd effekt?
Visst, större motor i Super Jeten, men ger den inget speciellt i en större motor så värkar det dumt att ha det i en mindre.... om man bara är ute efter effekten d.v.s.
Nej det tror jag inte det gjorde, tänkte iof inte på det. Tror det används mest när man kör på rejssoppa vilket killen innan mig gjorde.
 
Nisse Järnet skrev:
Nej det tror jag inte det gjorde, tänkte iof inte på det. Tror det används mest när man kör på rejssoppa vilket killen innan mig gjorde.

Good to know. :tummenupp

Esquina skrev:
Jag är ute efter att min hoj ska starta till och börja med iaf

Tändstift SKALL man ha i reserv, trodde det var en oskriven lag? :mattias
 
Itacha75 skrev:
Good to know. :tummenupp



Tändstift SKALL man ha i reserv, trodde det var en oskriven lag? :mattias

Äh spelar ingen roll funkar ändå inte. :mad: :tungan

HOST fan ändra din bild den är ju råsnuskig :gråta
 
Men lixom vafan... ett nytt tändstift av vilken modell eller kvalitet som helst höjer eller sänker inte effekten och inte heller vridet. Antingen tänds bränsleblandningen eller så tänds den inte alls. Antingen misständer motorn eller inte. Något mellanting finns inte.

T.o.m. Pro Stock proffsen i USA (dragrace) dividerar om det är lönt att indexera tändstiften.
 
andersbrink skrev:
Men lixom vafan... ett nytt tändstift av vilken modell eller kvalitet som helst höjer eller sänker inte effekten och inte heller vridet. Antingen tänds bränsleblandningen eller så tänds den inte alls. Antingen misständer motorn eller inte. Något mellanting finns inte.

T.o.m. Pro Stock proffsen i USA (dragrace) dividerar om det är lönt att indexera tändstiften.

Men blir det nån skillnad om jag kör på ett B 8 ES istället för B 9 ES i min tzr??
 
PollySmurf skrev:
Men blir det nån skillnad om jag kör på ett B 8 ES istället för B 9 ES i min tzr??


Mjukare stift, när jag bytte till b9eg från b10eg så höll stiftet en vecka sen dog det...var dock väldrigt lätt statad då, men det är den nu med! peppar peppar! :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top