Tändstift, intressant?

Nisse Järnet skrev:
NGK har ju också såna som sagt :) Har kört lite med såna i Super Jeten.

Ger det någon märkvärd effekt?
Visst, större motor i Super Jeten, men ger den inget speciellt i en större motor så värkar det dumt att ha det i en mindre.... om man bara är ute efter effekten d.v.s.

Itacha75 skrev:
Visst, större motor i Super Jeten, men ger den inget speciellt i en större motor så värkar det dumt att ha det i en mindre.... om man bara är ute efter effekten d.v.s.

Jag är ute efter att min hoj ska starta till och börja med iaf :3freak

Itacha75 skrev:
Nej det tror jag inte det gjorde, tänkte iof inte på det. Tror det används mest när man kör på rejssoppa vilket killen innan mig gjorde.

Nisse Järnet skrev:
Nej det tror jag inte det gjorde, tänkte iof inte på det. Tror det används mest när man kör på rejssoppa vilket killen innan mig gjorde.

Good to know. :tummenupp

Esquina skrev:
Jag är ute efter att min hoj ska starta till och börja med iaf

Tändstift SKALL man ha i reserv, trodde det var en oskriven lag? :mattias

Itacha75 skrev:
Good to know. :tummenupp

Tändstift SKALL man ha i reserv, trodde det var en oskriven lag? :mattias

Äh spelar ingen roll funkar ändå inte. :mad: :tungan

HOST fan ändra din bild den är ju råsnuskig :gråta

Men lixom vafan... ett nytt tändstift av vilken modell eller kvalitet som helst höjer eller sänker inte effekten och inte heller vridet. Antingen tänds bränsleblandningen eller så tänds den inte alls. Antingen misständer motorn eller inte. Något mellanting finns inte.

T.o.m. Pro Stock proffsen i USA (dragrace) dividerar om det är lönt att indexera tändstiften.

andersbrink skrev:
Men lixom vafan... ett nytt tändstift av vilken modell eller kvalitet som helst höjer eller sänker inte effekten och inte heller vridet. Antingen tänds bränsleblandningen eller så tänds den inte alls. Antingen misständer motorn eller inte. Något mellanting finns inte.

T.o.m. Pro Stock proffsen i USA (dragrace) dividerar om det är lönt att indexera tändstiften.

Men blir det nån skillnad om jag kör på ett B 8 ES istället för B 9 ES i min tzr??

PollySmurf skrev:
Men blir det nån skillnad om jag kör på ett B 8 ES istället för B 9 ES i min tzr??

Mjukare stift, när jag bytte till b9eg från b10eg så höll stiftet en vecka sen dog det...var dock väldrigt lätt statad då, men det är den nu med! peppar peppar! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon