Tändföljdstråden

Den elmotorn å kransen kan jag tänka mig är till för baxning, inte start.

/B
 
Så du menar att man inte vrider runt puffran för hand? :D

Skämt åsido så låter det väl rätt rimligt.
 
Japp. Jag pratade just med en lirare som jobbat på sjön på större fartyg. Elmotorn är för baxning och start sker med tryckluft.

Lite kuriosa:
Cykel för att ta sig från för till akter (411 meter).

Lastbil med kran (han kanske menade lift) för att kunna jobba utefter skrovsidorna.
Dom hade ett separat garage till lastbilen (kanske behövs för att skydda lastbilen från saltdimma).

Han hade stått på 4 m stege och slipat bort vändkanter med vinkelslipen. Varmt jobb. Dom fick 7 timmar till slipning vändkanter, byte ringar, byte packboxen under cylindern med mer.

Han hade varit med och slipat ventiler. Separat topplock, ett per cyl. Dom lade toppen med förbränningsrummet uppåt och satte lyftögla i tallriken för att kunna lyfta ventilen med telfer. Sen satte dom i ett verktyg tvärs över ventilen och var två personer som tillsammans gick runt toppen för att vrida runt ventilen under slipningen.
 
Robban_C skrev:
Han hade varit med och slipat ventiler. Separat topplock, ett per cyl. Dom lade toppen med förbränningsrummet uppåt och satte lyftögla i tallriken för att kunna lyfta ventilen med telfer. Sen satte dom i ett verktyg tvärs över ventilen och var två personer som tillsammans gick runt toppen för att vrida runt ventilen under slipningen.

Haha, manligt! :tummenupp

/B
 
Back
Top