SZR660 fighter .

Fasen goom vilka framsteg du gör, själv va jag nyss ut i garaget och tog ur batteriet ur hojen. Det slog mig att jag inte varit ut dit sen i sommras :rolleyes:

Gillar verkligen resultatet med honda bakdel!

Fasen goom vilka framsteg du gör, själv va jag nyss ut i garaget och tog ur batteriet ur hojen. Det slog mig att jag inte varit ut dit sen i sommras :rolleyes:

Gillar verkligen resultatet med honda bakdel!

hehe, det gjorde jag i förrgår oxå.
hur kändes det att klämma lite på banditen dåe ? blire försäljning & en "thunderrace" sen ?

Fan va najs! Ägde en SZR660 förut och nu äger jag en Z1000 : ) :tummenupp

Edit, -> Var det en Honda bakdel?

har inhandlad 6meter fyrkantsprofil till en ny bakram + att jag hitta på 1.5 platta öl sen den lugna lördan så nu är kvällarna i garaget är räddade :yoparty

har oxå fått en framlykta idag, köpt av "Folkezx9r" :tummenupp

Bifogat

• kvällen räddad.JPG
    kvällen räddad.JPG
    90.9 KB · Visningar: 283
  • lykta.JPG
    lykta.JPG
    76.1 KB · Visningar: 137
har inhandlad 6meter fyrkantsprofil till en ny bakram + att jag hitta på 1.5 platta öl sen den lugna lördan så nu är kvällarna i garaget är räddade :yoparty

har oxå fått en framlykta idag, köpt av "Folkezx9r" :tummenupp

där ser baken ut o sitta i rätt läge iaf :tummenupp

Håller med, hade du fått till tomrummet sådär hade det varit fett! :tummenupp

Håller med, hade du fått till tomrummet sådär hade det varit fett! :tummenupp

fett det har jag tillräckligt runt midjan :arsele

jag håller med det skulle fan bli lite läckert med ett tomrum, men de ozeo menade var väl snarare höjden & vikeln på sadeln ?

andledningen till att det inte blir något tomrum är för att kunna dölja den kantiga ramen samt all el & sånt satyg, kanske t.o.m. expantionskälet för kylarvatten hamnar bak i cutsen :gnissla

Blev så jävla arg idag, tänkte svetsa ihop bakramen & så är det slut på gas till svetsen :huvet

Last edited:
fett det har jag tillräckligt runt midjan :arsele

jag håller med det skulle fan bli lite läckert med ett tomrum, men de ozeo menade var väl snarare höjden & vikeln på sadeln ?

andledningen till att det inte blir något tomrum är för att kunna dölja den kantiga ramen samt all el & sånt satyg, kanske t.o.m. expantionskälet för kylarvatten hamnar bak i cutsen :gnissla

Blev så jävla arg idag, tänkte svetsa ihop bakramen & så är det slut på gas till svetsen :huvet

jopp mena höjden mm.
hålet tro jag du kan va utan..isf skulle de vart större..
typ inget därunder :tungan

men nederdelen av tanken syns om du har sådär o den e inte så snygg :tungan

Helt klart en ball hoj att bygga på, Fanns någon Italiensk serie med bara SZR:er när det begav sig, kanske finns några kitdelar kvar? Ebay.it kanske?
I vilket fall så skall jag följa detta bygge:tummenupp

Wooow! Det är ju Björn Helens gamla BMR med seatpipe och Bmw stånka:yoparty

Den lät och gick förbannat bra när Lars Bosson hade förtroendet att styra den. Tror det va någongång på mitten av 90- talet:yoparty

Hittade reportaget idag:tummenupp Bike nr:3/1997. 2 sidor om serien med Alan Cathcart. Yamaha SZR 660 corsa:yoparty

Hittade reportaget idag:tummenupp Bike nr:3/1997. 2 sidor om serien med Alan Cathcart. Yamaha SZR 660 corsa:yoparty

för fan, scana & upp me bild :yoparty lägg i denna tråd om du har lust.

nu e grunden till ramen färdig iaf, skall på med diverse fästen & stag för kåpor, tank & alu.platta som undertray mm.

tror ni det håller ?
OBSERVERA även den fina påsen som inspererar mitt bygge, då mitt namn är Max.

PS. den vita pärlan till vänster är även till salu för 7500:-, fint skick & mkt påkostad.

Bifogat

• DSC00018.JPG
    DSC00018.JPG
    71.1 KB · Visningar: 215
  • DSC00019.JPG
    DSC00019.JPG
    57.3 KB · Visningar: 163
  • DSC00020.JPG
    DSC00020.JPG
    65.9 KB · Visningar: 169
Last edited:
Ser bra ut:tummenupp
Tror inte det är några problem med hållbarheten. Men det skulle väl kännas lite oroligt att skutsa en tjockis kanske, är lite orolig för min med.

Men om du är osäker kan du ju svetsa in två stag som ett X, vilket är lite svårare för mig.

Bifogat

• ram.JPG
    ram.JPG
    67.5 KB · Visningar: 113
Skulle nog inte konstruerat bakramen på det sättet du gjort om du inte är säker på dina svetsar.

mitt förslag:
Svarta strecken markerar de övre rören ,ger en bättre bärighet än att ha de undre som får ta all kraft när du skjutsar. Röda, är förslag på konstruktion i övrigt :P

Bifogat

• DSC00018a.JPG
    DSC00018a.JPG
    72.7 KB · Visningar: 179
Skulle nog inte konstruerat bakramen på det sättet du gjort om du inte är säker på dina svetsar.
mitt förslag:
Svarta strecken markerar de övre rören ,ger en bättre bärighet än att ha de undre som får ta all kraft när du skjutsar. Röda, är förslag på konstruktion i övrigt :P

jag funderade på att göra sådär, men av nån konstig anledning så blev det tajt med kåpor & vinklar mm. tyvärr.

det ska självklart komma stag i mellan "ramarna" (vänster & höger sida), dom skall även utnyttjas för att fästa sadeln.

ps. lita på mina svetsar det gör jag, jobbar jue faktiskt med plåt :gnissla

Hur går det med bygget? Mer bilder och uppdateringar på ett sånt grymt bygge tack! :tummenupp
// Mayer

Hur går det med bygget? Mer bilder och uppdateringar på ett sånt grymt bygge tack! :tummenupp
// Mayer

har haft taskigt med tid därför ingen uppdattering, var i sundsvall på kurs hela förra veckan. inte ett dugg skruvande blev det jue då, men man har jue iaf lärt sig plast nu :yoparty

ska göra nån form av kylarvingar tror jag ?:gnissla

Bifogat

• Photo-0022.jpg
    Photo-0022.jpg
    95.6 KB · Visningar: 271
har haft taskigt med tid därför ingen uppdattering, var i sundsvall på kurs hela förra veckan. inte ett dugg skruvande blev det jue då, men man har jue iaf lärt sig plast nu :yoparty

hey.. ser ju grymt ut :tummenupp

Schyssta bananer! Men den där svartmatta kåpan under sadeln ser något
suspekt ut, som kaka på kaka. Går det inte att klä om sadeln och klä med
den där kåpan så det bli en enhet av kåpan och sadeln?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph