SZR660 fighter .

uppdaterar med att jag idag snackade med en försäljare via blocket som skulle skicka :
passagerar- förarsadel, kuts, baklykta & lilla plastbiten mellan tank & kuts, samt lås mekanismer för sadlarna/sadeln, passandes till CBR 600rr 03-04.
allt detta för 2500:-, jag tycker det låter rimligt, vad tycker ni ?

uppdaterar med att jag idag snackade med en försäljare via blocket som skulle skicka :
passagerar- förarsadel, kuts, baklykta & lilla plastbiten mellan tank & kuts, samt lås mekanismer för sadlarna/sadeln, passandes till CBR 600rr 03-04.

låter väl ganska hyffsat skulle jag vilja påstå :yoparty

Lackar du den som fälgen och har R1 bakdel på lovar jag att köra över dig när jag ser dig :näsblod

hahaha :yoparty

r1 bakdel har jag slopat nu, jag vill jue ha honda som min idol :kiss
dock är de är alltid kul att leka med färger med tanke på att polarn är lackerare..

andledningen till att jag inte vill ha craschkåpor är jue för att man dåe lär köpa lykta, kapa hål, göra sadel & lås tillsadeln tror jag kan bli knivigt dåe :gnissla
jag tror man är uppe i dom pengarna han vill ha för komplett kit ganska snabbt.

Last edited:
Dyrt i min mening ;) Näe då, är inte alls dyrt, dock gjorde jag ett jäkla
kap i veckan: bakdel med bakram, baklykta, passagerarsadel och vanlig sadel
till Yamaha R1 samt kolfiber framskärm, Ufo twin framlykta för 1100:- + frakt. Det tyckte jag var en bra affär :)

Blir nog kanon bygget! :) Följer tråden då jag tyckte ditt förra bygge
var riktigt läckert :)

Klart du ska slå till! Du får ju en av de snyggaste bakdelarna som gjorts. Tror det kommer se supersnyggt ut. Lycka till med bygget!

Dyrt i min mening ;) Näe då, är inte alls dyrt, dock gjorde jag ett jäkla
kap i veckan: bakdel med bakram, baklykta, passagerarsadel och vanlig sadel
till Yamaha R1 samt kolfiber framskärm, Ufo twin framlykta för 1100:- + frakt. Det tyckte jag var en bra affär :)

Blir nog kanon bygget! :) Följer tråden då jag tyckte ditt förra bygge
var riktigt läckert :)

oj jävlar, de var nog ingen dålig affär det inte :tummenupp
han skickar mina grejer i början på nästa vecka.

fick en jävla ide av en kille på jobbet idag, jag böt en xenonlykta till en merca & gick in på kontoret & fråga om jag skulle behålla styrdonet, varpå ruppe sa : ja fan behåll hela lyktan, jag ska ta ut insatsen & sätta på min fyrhjuling.
:fattartil men se det ska han inte för det funderar jag på att göra till hojjen :yoparty

tackar & bockar för alla possetiva kommentarer angående mitt förra bygge, de värmer :)

medans dom flesta av er sliter i garaget så sitter en förskyld max & datornördar.. tankade hem PS idag & har pillat lite med det i nån timme nu. vad tror ni är jag på rätt spår nu ?

tack peder rosberg för styre & framlykta & nån annan stackare på bikepics för bakdelen.

& JA, jag kommer att få bo i garaget sen, men nu är jag förskyld & blev arg för att jag itne fick bakdelen idag :gnissla

Bifogat

• szr660rr (2).JPG
    szr660rr (2).JPG
    130 KB · Visningar: 268
medans dom flesta av er sliter i garaget så sitter en förskyld max & datornördar.. tankade hem PS idag & har pillat lite med det i nån timme nu. vad tror ni är jag på rätt spår nu ?

tack peder rosberg för styre & framlykta & nån annan stackare på bikepics för bakdelen.

& JA, jag kommer att få bo i garaget sen, men nu är jag förskyld & blev arg för att jag itne fick bakdelen idag :gnissla

Ser ju skitbra ut!:tungan Tejpa dit ett par kylarmaskeringar från denna, så kommer den bli svinskitagrym:tummenupp

Edit: Hittade precis ett par dyra i coolfiber på ebay.de
http://cgi.ebay.de/carbon-radiator-...3QQihZ014QQcategoryZ35231QQrdZ1QQcmdZViewItem

Bifogat

• UploadImages%5CKawasaki%20Z1000%200002.jpg
    UploadImages%5CKawasaki%20Z1000%200002.jpg
    92.7 KB · Visningar: 113
Last edited:

baken ska upp lite till :tummenupp

var & hämtade min efterlängtade röv idag, cbr600rr 03-04, med förarsadel, baklyse, låsmekanismer & nå plast bitar.
det jag märkte när jag idag rev ner hojen är att cbr röven är större än orginal så jag funderar på att korta den lite.

man fick lite huvudvärk när man återigen är tillbaka på ruta 1, förra projektet känns inte så långt bort. som ni ser så har man jue en hel jävla hög med sladdar & slangar att flytta på den här ggn. :gnissla

jag har även lite planer på att inhandla/göra några snygga kylarvingar.
tror det var peder som tipsa om z1000 vingarna men dom blir det inte, då det finns 2 saker på den hojen jag inte gillar, lyktan & dom vingarna. det lutar mer åt några modifierade crossvingar :yoparty

Bifogat

• naken (4).JPG
    naken (4).JPG
    82.2 KB · Visningar: 183
  • szr rr.JPG
    szr rr.JPG
    78.8 KB · Visningar: 107
provmonterade cuts idag & kom även fram till att det förmodligen får plats att flytta in termostaten under tanken om man tar bort orginal luftburken & byter till något mindre filter.

rätt vinkel ? den där svarta plasten under sadeln skall modifieras så den inte ligger utanför tanken.

Bifogat

• naken rr.JPG
    naken rr.JPG
    60.4 KB · Visningar: 328
vinkel o så är nice, men är inte sitthöjden lite hög? Gillar att kåpan följer "inbuktningen i z-led" som tanken på ett snyggt sätt :tummenupp

Den passa ju in riktigt bra på hojjen :tummenupp
Men sitter den inte lite högt, som nämdes ovan? :rolleyes:

De där du nämde i byggtråden med att man inte sa ha typ ett sportluftfilter på en vakumförgasare har jag också läst, men varför? Blir det fel luftmotstånd eller liknande? För under tanken är typ det ända stället det skulle gå att sätta termostaten och den skiten, så då måste man nästan sätta dit nått mindre filter.

De där du nämde i byggtråden med att man inte sa ha typ ett sportluftfilter på en vakumförgasare har jag också läst, men varför? Blir det fel luftmotstånd eller liknande?
De vacuumstyrda trottlarna fordrar ett undertryck för att lyfta. Om man sätter på sportluftfilter blir inte undertrycket lika starkt och då finna det risk att trottlarna inte lyfter tillräckligt snabbt, eller mycket.

jo, röven sitter lite högt :näsblod
men som nämdes för 2 sek sen i ssotya-tråden så har jag bara utnyttjat ett befintligt fäste, ska nog svetsa ett öra en 5cm längre ner.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph