SZR660 fighter .

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
hej igen. nu är det dags för årets bygge, förhoppningsvis kommer detta bygge se lite mordernare & mer busigt än gsxf-fightern, det skiljer jue trots allt 10 år. den gick igenom besiktningen idag så nu är det bara att börja kapa.
önska mig lycka till, alltid kul att bygga på udda hojjar. :gnissla

hittills har jag inte en aning om hur någonting kommer bli, KOM MED FÖRSLAG.

de bestämmda punkterna är :
- streetfighter, dvs cross styre & annan strålkastare.
- liten nätt bakdel, det är en liten hoj, 250 chassi.

som sagt, nästan ingenting bestämmt i utseende, vet inte om ram & sving åker på nån behandling pulver/puts.

slänger in en snabb paintning så ni ser iaf lite hur det kommer bli :näsblod

Bifogat

• 5911681323.jpg
    5911681323.jpg
    56.5 KB · Visningar: 470
  • szr660 paint [2].JPG
    szr660 paint [2].JPG
    80.9 KB · Visningar: 755
  • szr660 paint [4].JPG
    szr660 paint [4].JPG
    80.6 KB · Visningar: 571
Last edited:
Ser trevlig ut om det blir sådära :tummenupp
Ägde en SZR660 förut och tycker den är en riktigt najs ho
att köra. Det som saknades var lite råhet och lite pulver!

Får du fram dessa två saker så har du en grymt trevlig hoj!

Lycka till som fan : )

Ball hoj egentligen, svingen är riktigt snygg. Men originalbaken är ju galet tjock :D

Det där kan bli riktigt bra, men jag tycker du ska ha en lampa som går fram lite mer än på din skiss. Ser lite tomt ut annars. Framför allt tycker jag du ska ha en kortare bak, absolut inte längre än original.

Själv tror jag ju att polerat (ram, sving) är helt ute om något år, känns inte särskilt hett nu heller.

Glöm inte att lägga upp bilder så vi kan följa bygget :tummenupp

granath_ skrev:
2696282 hej igen. nu är det dags för årets bygge, förhoppningsvis kommer detta bygge se lite mordernare & mer busigt än gsxf-fightern, det skiljer jue trots allt 10 år. den gick igenom besiktningen idag så nu är det bara att börja kapa.
önska mig lycka till, alltid kul att bygga på udda hojjar. :gnissla

hittills har jag inte en aning om hur någonting kommer bli, KOM MED FÖRSLAG.

de bestämmda punkterna är :
- streetfighter, dvs cross styre & annan strålkastare.
- liten nätt bakdel, det är en liten hoj, 250 chassi.

som sagt, nästan ingenting bestämmt i utseende, vet inte om ram & sving åker på nån behandling pulver/puts.

slänger in en snabb paintning så ni ser iaf lite hur det kommer bli :näsblod

Helt klart en ball hoj att bygga på, Fanns någon Italiensk serie med bara SZR:er när det begav sig, kanske finns några kitdelar kvar? Ebay.it kanske?
I vilket fall så skall jag följa detta bygge:tummenupp

ozeo skrev:

Wooow! Det är ju Björn Helens gamla BMR med seatpipe och Bmw stånka:yoparty

Den lät och gick förbannat bra när Lars Bosson hade förtroendet att styra den. Tror det va någongång på mitten av 90- talet:yoparty

Last edited:
Fredsfursten skrev:
2696958 Ball hoj egentligen, svingen är riktigt snygg. Men originalbaken är ju galet tjock :D
Det där kan bli riktigt bra, men jag tycker du ska ha en lampa som går fram lite mer än på din skiss. Ser lite tomt ut annars. Framför allt tycker jag du ska ha en kortare bak, absolut inte längre än original.
Själv tror jag ju att polerat (ram, sving) är helt ute om något år, känns inte särskilt hett nu heller.
Glöm inte att lägga upp bilder så vi kan följa bygget :tummenupp

kan inte hålla med dig mer ! förutom det där med lycktan, jag tycker en fighter nästan ska va slät längs gaffeln, nästan så jag bara vill ha en sån där "cross-platta".

bry dig inte så mkt om hur paint bilden ser ut, ska väl ta hem PS nå tag så man kan klura på nån bättre mall..
men just nu har jag släpt tanken på en r1 -03 eller andra gamla rövar. sugen som bara fan på något åt cbr600 -04 & framåt eller gsxr600/750 nyare bakdelar.. dom är så små & smidiga, älskar små fasta rövar på både fruntimmer & hojjar :drool

dock en fråga angående CBR600 nyare röv me seatpipes, så långt hade jag inte tänkt att gå. går det att använda en sån röv & köpa nån form av undertray så det blir slätt & fint eller bygga en egen i alu/glasfiber ?
tänkte mest på om någon sätt något bygge där dom gjort så ? :gnissla

Peder Rosberg skrev:
2697004 Helt klart en ball hoj att bygga på, Fanns någon Italiensk serie med bara SZR:er när det begav sig, kanske finns några kitdelar kvar? Ebay.it kanske?
I vilket fall så skall jag följa detta bygge:tummenupp

SoS = sounds of singels eller Supermono, tror jag cupen kallas :yoparty

Last edited:
granath_ skrev:
2697030 kan inte hålla med dig mer ! förutom det där med lycktan, jag tycker en fighter nästan ska va slät längs gaffeln, nästan så jag bara vill ha en sån där "cross-platta".

bry dig inte så mkt om hur paint bilden ser ut, ska väl ta hem PS nå tag så man kan klura på nån bättre mall..
men just nu har jag släpt tanken på en r1 -03 eller andra gamla rövar. sugen som bara fan på något åt cbr600 -04 & framåt eller gsxr600/750 nyare bakdelar.. dom är så små & smidiga, älskar små fasta rövar på både fruntimmer & hojjar :drool

dock en fråga angående CBR600 nyare röv me seatpipes, så långt hade jag inte tänkt att gå. går det att använda en sån röv & köpa nån form av undertray så det blir slätt & fint eller bygga en egen i alu/glasfiber ?
tänkte mest på om någon sätt något bygge där dom gjort så ? :gnissla

SoS = sounds of singels eller Supermono, tror jag cupen kallas :yoparty

Ja! Fast denna Italienska serien tillät bara Yamaha SZR. Tror att jag har Biketidningen kvar i gömmorna där artikeln va med. Skall rota i lådorna någon dag.

Vad det bekommer Hondabakdelen, så använde jag hälften TRX original undertray och hälften R1 -02 som jag mallade av kapade till tillverkade fästen och lackade den i svart body, men det var CBR 1000 röven jag använde:tummenupp

Peder Rosberg skrev:
2697059 Ja! Fast denna Italienska serien tillät bara Yamaha SZR. Tror att jag har Biketidningen kvar i gömmorna där artikeln va med. Skall rota i lådorna någon dag.

Vad det bekommer Hondabakdelen, så använde jag hälften TRX original undertray och hälften R1 -02 som jag mallade av kapade till tillverkade fästen och lackade den i svart body, men det var CBR 1000 röven jag använde:tummenupp

ok, jag som trodde man hade bra koll på denna hoj :rolleyes:

ja, vem tror du de var som gav mig ideen om honda-röven..
din hoj är det absolut sexigaste jag någonsin sett i mc-världen ! :bow

har du nån koll på hur mkt större bakdelen är på 1000 mot 600 ? kanske inte skiljer så mkt? men som sagt, vill ha en LIITEN bakdel med tanke på att hojen är så pass liten :yoparty

granath_ skrev:
2697087 ok, jag som trodde man hade bra koll på denna hoj :rolleyes:

har du nån koll på hur mkt större bakdelen är på 1000 mot 600 ? kanske inte skiljer så mkt? men som sagt, vill ha en LIITEN bakdel med tanke på att hojen är så pass liten :yoparty
Din hoj tror ja kommer bli sketasnygg!

En 954 röv kanske...:D

Bifogat

• Blade1.JPG
    Blade1.JPG
    90.5 KB · Visningar: 246
granath_ skrev:
2697087 ok, jag som trodde man hade bra koll på denna hoj :rolleyes:

He he! Jag tackar och bockar. 600:a röven är smalare och har mindre lufthål.
Sen känns det som att den är lite slätare på sidorna oxå.

Annars så kanske man an köpa enbart undertrayen från hot bodies?

http://www.exoticsportbike.com/hot_bodies_exhaust.htm

Bifogat

• 600.jpg
    600.jpg
    46.5 KB · Visningar: 226
  • 1000.jpg
    1000.jpg
    46.8 KB · Visningar: 160
granath_ skrev:
2697030 kan inte hålla med dig mer ! förutom det där med lycktan, jag tycker en fighter nästan ska va slät längs gaffeln, nästan så jag bara vill ha en sån där "cross-platta".

Du har rätt - det kan vara riktigt ball. Jag var nog lite för generell, påverkas för mycket av hur jag planerar min egen hoj. :gnissla Denna bågen har en riktigt snygg front som inte är långt från "cross-platta", kanske du kan inspireras av.

Bifogat

• Monster.JPG
    Monster.JPG
    66.7 KB · Visningar: 478
Peder Rosberg skrev:
2697122 He he! Jag tackar och bockar. 600:a röven är smalare och har mindre lufthål.
Sen känns det som att den är lite slätare på sidorna oxå.
Annars så kanske man an köpa enbart undertrayen från hot bodies?

1000rr är jue helt klart snyggare, men 600rr var inte så tråkig den heller. lutar åt att man ska försöka få tag i en röv från 600rr (03-04) :yoparty

Fredsfursten skrev:
2697392 Du har rätt - det kan vara riktigt ball. Jag var nog lite för generell, påverkas för mycket av hur jag planerar min egen hoj. :gnissla Denna bågen har en riktigt snygg front som inte är långt från "cross-platta", kanske du kan inspireras av.

hela den där hojjen var brutal !
för att inte bli mobbad av Peder Rosberg så skriver jag detta med små bokstäver, jag funderar på en KTM-lykta

:gnissla

Last edited:
granath_ skrev:
2698633 1000rr är jue helt klart snyggare, men 600rr var inte så tråkig den heller. lutar åt att man ska försöka få tag i en röv från 600rr (03-04) :yoparty

för att inte bli mobbad av Peder Rosberg så skriver jag detta med små bokstäver, jag funderar på en KTM-lykta

hittat billiga kraschisar man kan köpa bara bakdelen..
995 spänn :yoparty
http://www.formula.nu/
in på krasch kåpor sen är de i fältet 2 el va man ska säga..

lycka till :tummenupp

Verkar kunna bli coolt bygge!! Gillade sukkan du byggde förrut också.. :tummenupp

Tänkte bara säga två saker :) Crossplatta is the shit! vore helrätt på detta bygge, med två små runda halogenspots i :yoparty sen tänkte jag säga att polerad ram e inte snyggt Imho, pulverlacka ram å sving sidenmatt svart vore riktigt snyggt/rått...

Grymt bygge annars, ska följas med spänning :)

MVH Robban

ozeo skrev:
2698654 hittat billiga kraschisar man kan köpa bara bakdelen..
995 spänn :yoparty
http://www.formula.nu/
in på krasch kåpor sen är de i fältet 2 el va man ska säga..

lycka till :tummenupp

tackar & bockar :tummenupp

JackDaniels skrev:
2698675 Verkar kunna bli coolt bygge!! Gillade sukkan du byggde förrut också.. :tummenupp
Tänkte bara säga två saker :) Crossplatta is the shit! vore helrätt på detta bygge, med två små runda halogenspots i :yoparty sen tänkte jag säga att polerad ram e inte snyggt Imho, pulverlacka ram å sving sidenmatt svart vore riktigt snyggt/rått...
Grymt bygge annars, ska följas med spänning :)
MVH Robban

tack tack .
tyvärr är jag allergisk mot "IKEA-lysen" :gnissla
men något "tunt" lyse SKA jag ha..

Last edited:
granath_ skrev:
2698633 1000rr är jue helt klart snyggare, men 600rr var inte så tråkig den heller. lutar åt att man ska försöka få tag i en röv från 600rr (03-04) :yoparty

Ingen fara för min del, det är bara roligt att man inspirerar någon annan, själv har jag faktiskt kollat mycket på NCR-Ducatin, som fredfursten visade (kanske märks:rolleyes: )
I vilket fall, om du inte är så kräsen vad det gäller godkända lamper så kanske
denna kan vara något?

http://www.easyparts.nl/showarticle...oss-Dubbel-Verticaal-Halogeen-Tnt-Carbon.html

Peder Rosberg skrev:
2698755 Ingen fara för min del, det är bara roligt att man inspirerar någon annan, själv har jag faktiskt kollat mycket på NCR-Ducatin, som fredfursten visade (kanske märks:rolleyes: )
I vilket fall, om du inte är så kräsen vad det gäller godkända lamper så kanske
denna kan vara något?

hehe, jo det syntes fan lite.

angående lyktor är jag inte så kräsen på att de ska vara godkända, MEN de ska lysa starkt & bra eftersom jag kör mkt mörker & då är de jue oftast godkända :gnissla
ktm lyset du har, är det godkänt/lyser bra ? kanske även är till salu om du ändå ska byta under vintern ? :slicka

tack än en ggn för alla tips & länkar :tummenupp

vad tror NI om mitt nya paint-förslag ? tänkt på att det endast är en grovskiss på design :gnissla

bifogar även en bild på en färg som jag haft i tankarna, den heter nå med "black-silk".

Bifogat

• Fälg.jpg
    Fälg.jpg
    36.3 KB · Visningar: 171
Last edited:
granath_ skrev:
2698821 hehe, jo det syntes fan lite.

angående lyktor är jag inte så kräsen på att de ska vara godkända, MEN de ska lysa starkt & bra eftersom jag kör mkt mörker & då är de jue oftast godkända :gnissla
ktm lyset du har, är det godkänt/lyser bra ? kanske även är till salu om du ändå ska byta under vintern ? :slicka

tack än en ggn för alla tips & länkar :tummenupp

vad tror NI om mitt nya paint-förslag ? tänkt på att det endast är en grovskiss på design :gnissla

bifogar även en bild på en färg som jag haft i tankarna, den heter nå med "black-silk".

Jodå den är godkänd, problemet är att jag har inte hittat någon annan lampa som jag är riktigt hundra nöjd med ännu, men den som söker får leta:tummenupp

granath_ skrev:
2698678

tack tack .
tyvärr är jag allergisk mot "IKEA-lysen" :gnissla
men något "tunt" lyse SKA jag ha..

Ah jag uttryckte mig kanske lite otydligt :tungan menade absolut inga ikea grejer, inte heller biltema lysen el. liknande hehe ikea-spots bör man nog inte montera på fordon enligt mig :D sorry om jag var otydlig hehe.. Tänkte mig allså en crossplatta med två små runda "godkända mc-lampor"..

Anyway du hittar nog på nått som blir shysst..

Robban

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...