SZR med R6 bak!

Gringo_83

Räksmugglare
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
-00 Ducati 900ssie
Har äntligen fått hem min R6 bak! :banana Verkar som den gamla bakramen går att använda efter lite justeringar. Har dock inte listat ut än var bakljuset ska sitta eftersom det är en racebakdel men jag tänkte att någon här kanske har några tips? Tänkte oxå tillverka en sadel som går längs med underdelen på tanken för att dölja springan där (ungefär som det ser ut på den proffisionellt ritade bilden) :tungan Mer bilder kommer nästa vecka när projektet kommit lite längre!

EDIT: Lade till bilden med den ritade sadeln.

Bifogat

• Bild 032.jpg
    Bild 032.jpg
    129.7 KB · Visningar: 413
  • Bild 031.jpg
    Bild 031.jpg
    131.6 KB · Visningar: 433
  • Bild 033.jpg
    Bild 033.jpg
    100.9 KB · Visningar: 334
Last edited:
Gringo_83 skrev:
Har äntligen fått hem min R6 bak! :banana Verkar som den gamla bakramen går att använda efter lite justeringar. Har dock inte listat ut än var bakljuset ska sitta eftersom det är en racebakdel men jag tänkte att någon här kanske har några tips? Tänkte oxå tillverka en sadel som går längs med underdelen på tanken för att dölja springan där (ungefär som det ser ut på den proffisionellt ritade bilden) :tungan Mer bilder kommer nästa vecka när projektet kommit lite längre!

EDIT: Min hemmaritade sadel kom inte med men någon kanske kanske kan rita dit en?

Ser skum ut,men det klart det gör väl alla ombyggnationer innan dom är klara
( Även min )
Jag har själv monterat en racebakdel på min cbr,jag gjorde det enkelt för mig och kapade upp bak och monterade in ett diodlyse..

Lycka till med bygget
/Jimpa

YEES! äntligen lite fina szr bilder! återkom med fler efter lack! :tummenupp

lite ot: själv sugen på en, är det en bra hoj? :rolleyes:

Modifier skrev:
Ser skum ut,men det klart det gör väl alla ombyggnationer innan dom är klara

Hoppas alla förstår att nummerplåtshållaren och plasten under kåpan ska bort.

Granath: Klart det är en bra hoj! köp! :)

granath_ skrev:
YEES! äntligen lite fina szr bilder! återkom med fler efter lack! :tummenupp

lite ot: själv sugen på en, är det en bra hoj? :rolleyes:

Szr är en kanonfin hoj som från början är byggd för att tävlas med i en cup som heter Supermono cup, den har fjädringskomponenter från Harbo och paolini.
Fälgar,bromsok,klossar och skivor från brembo och en ram från Yamahas tzr 250 och sen då yamahas encylindriga 660 motor som bla sitter i raptorn.

Går superfint på bana :)
//D

Coolt! Ska bli spännande att se när det börjar bli färdigt :yoparty

Själv kom jag aldrig så långt, men planerna fanns ju.

Slappa skrev:
Szr är en kanonfin hoj som från början är byggd för att tävlas med i en cup som heter Supermono cup, den har fjädringskomponenter från Harbo och paolini.
Fälgar,bromsok,klossar och skivor från brembo och en ram från Yamahas tzr 250 och sen då yamahas encylindriga 660 motor som bla sitter i raptorn.

Går superfint på bana :)
//D

fan du tvingar på mej en sådan ;) hehe.

närå, men är så sugen på en stonka. men oxå en kurv hoj. detta måste vara rätt :Bugar

granath_ skrev:
nu har "nästa" vecka varit. NÄR kommer bilder? :rolleyes: :gnissla

Hehe sorry, glömde ta bilder när den var färdigmonterad. Kåpan har varit inne på lack nu i en månad, börjar bli måttligt irriterad på lackarjäveln :4skrika Kan iaf berätta att kåpan hamnade i en lite lägre vinkel än på bilderna ovan (mycket snyggare). Använde mig av ett ducati bakjlus som sitter en bit in under kutsen med integrerad skyltbelysning. Kul att du är intresserad av bygget :)

Gringo_83 skrev:
Hehe sorry, glömde ta bilder när den var färdigmonterad. Kåpan har varit inne på lack nu i en månad, börjar bli måttligt irriterad på lackarjäveln :4skrika Kan iaf berätta att kåpan hamnade i en lite lägre vinkel än på bilderna ovan (mycket snyggare). Använde mig av ett ducati bakjlus som sitter en bit in under kutsen med integrerad skyltbelysning. Kul att du är intresserad av bygget :)

mmm, låter najs det :tummenupp

klart jag är interesserad. jag har ju fan blitt :kär i dom där hojarna :Bugar

upp med bilder sen :)

Vill också se lite bilder jue!!! Vilken färg blev det? Eller bara baken som lackas om? Antar blå då :)

Vip skrev:
Vill också se lite bilder jue!!! Vilken färg blev det? Eller bara baken som lackas om? Antar blå då :)

Bara baken som ska lackas så det blir samma färg som hojen ja. om lackaren håller vad han lovat så blir det montering på fredag! :banana

Gringo_83 skrev:
Ser ut som en TZ250-kåpa, stämmer det? Fan den passar ju mycket bättre mot tanken än min. Kul att det är fler som bygger SZR :tummenupp

Sebimoto Honda rs250 bakdel. Det var en hel del filande och sågande innan jag fick den att passa någolunda mot tanken. Det ser bättre ut på bilderna än vad det är i verkligheten men det är tillräckligt bra för att duga åt mig. Ska fixa till kanterna som är lite ojämna nu innan lack också.

Varsågod Granath (o alla andra), nya bilder på min kåpa efter 5 veckor på lackverkstan. Fick spel idag o hämtade ut kåpan då jag insåg att den inte lär va färdig förrän nästa sommar :mad: Jag har iaf monterat bakljuset och rensat bort stänklappen o allt annat tjafs så nu återstår det att hitta snygga blinkers o montera nr.skylten där den syns så lite som möjligt :tungan Måste fixa sadel me för de va f*n va de vibrerade i röven, nästan så det gjorde ont! Ja just det, ska se om jag hittar nån lite effektivare lackare oxå lr eventuellt så tar jag fram sprayburken.

Bifogat

• Bild 042.jpg
    Bild 042.jpg
    134.8 KB · Visningar: 135
  • Bild 043.jpg
    Bild 043.jpg
    137.3 KB · Visningar: 141
  • Bild 044.jpg
    Bild 044.jpg
    122.8 KB · Visningar: 172
Gringo det finns en lackerare i Lomma, finns nog inte mer än en. Kolla gula sidorna under bil lack... Fick pris över telefon av han direkt och det var typ bara att komma in med delarna..

Lycka till, det ser bra ut!

Jag höll på o mätte på en R6 ram för o byta hela bakdelen men ångrade mig sedan, tyckte inte den passade på szr:en men men.

Ska ladda upp en bild på ett szr bygge

BTW: Kul att de var nån som försökte sig på de projeckt jag aldrig slutförde :tummenupp

EDIT: Hade en bild på en ombyggd szr med helkåpa och dubbla seatpipes men nu har jag visst slarvat bort den :gnissla :kocko :huvet :4skrika

Vip: Ska kolla upp det, tack för tipset!

Slappa: Kan det va den här du menade?

Bifogat

• szr_side.jpg
    szr_side.jpg
    47.7 KB · Visningar: 175
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back