Synpunkter på V-strom ?

Är 190 lång. Körde med en 1000 V-strom förra säsongen. Hängde på ett par Leo Vince och mappade om den. De går alldeles för magert på låga varv original = rycker vid jämn körning under 3000 varv (gäller även med originaldämparna, de flesta Suzukiverkstäderna kan justerade det för 5-800kr). Efter ommappningen försvann det helt o hållet o den fick ett helt annat bottenvarv. En trevlig cykel för kurviga vägar.

Att du upplevde TDM'en som svår att svänga med, det är nog definitivt ovana. :) Den väger inte så mycket, och är lätt som f-n att bryta ner tycker jag. Till saken hör dock att jag är lång (198), det kanske är lättare då med en hög hoj.

Det där med motorns "orolighet" på låga varv, det känner jag däremot igen. Nu går det att trixa lite med co-halt (den är jävligt magert inställd) och en ventil i luftintaget (finns en tråd om detta i teknik & mek, men hittar den inte just nu) som gör det en aning bättre. Men det rekommenderas att du håller den över 3500.

V-strom har trots allt 100cc och 10 hästar mer...

Edit: Ser att föregående talare säger samma om V-strom, att den är magert inställd från början. Vi lever ju i klimathysterins tidevarv, därav dåligt bottenvrid. :tungan

Det vart en TDM900!

Sålde banditen till Helsingborg på fredag, och gjorde upp affären på TDM900an nu i eftermiddag.:)

Alltså 1 st TDM900 -03 uttagen -05, 500 mil komplett med 3-väskors GIVI-system.

Ja nu får man prova att åka riktig gubbhoj i sommar så får man väl se hur det går.

Banditen såldes till "nikmar" här på forumet som garanterat kommer att få en kul sommar på min f.d Bandit.

Last edited:
Får vara först att gratta Trollet.

Får väl se om du glider på en v-strom nästa år :)

Jag har en 07:a. Otroligt nöjd med den. Byte av ljuddämparna är nödvändigt och i samband med det justerar man den lite med så går den inte så nervöst. Tror den lugnar ner sig lite med när den är inkörd. Fan vilken skön motor ändå!

Får vara först att gratta Trollet.

Får väl se om du glider på en v-strom nästa år :)

Jag vill passa på att gratulera nikmar med till sitt köp

Last edited:
Det vart en TDM900!

:tummenupp :yoparty :tummenupp RESPECT!!!

Nervös gång... låt mig tipsa om en TDM-site här, där du kan få hjälp med detta och mycket annat. Även servicehandböcker m.m.

http://jbx9.free.fr/TDM/index.php

Det jag syftar på är modifikationen av luftburken samt justering av CO-halten. Jag har gjort, och jag känner att den går lite bättre i det LÅGA registret. Nästa steg blir ett par slip-ons, men jag ska hitta till rätt pris först...:rolleyes:

EDIT: Är det inte dags för en TDM-tråd snart? ;)

Last edited:
Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back