Zilversurfer
Så, in i träsket igen
plimpe skrev:oki till en fråga om r1 98
i vilket prisspann borde man hitta en vettig för?? och finns de några till salu så här års??
40-50` beroende på mil/skick.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
i vilket prisspann borde man hitta en vettig för?? och finns de några till salu så här års??
Zilversurfer skrev:Biltema har endast 1 helsyntet för MC. Jag har ägt 4 rettor och alla har slirat i kopplingen med fel olja. Som smörjning av mototorn går det säkert bra, men inte kopplingen. Varför lammelerna inte gillar denna olja kan jag inte gå in på rent tekniskt. Men dom flesta som använt Biltemas olja gör inte om det. Från 9000 varv vid fullt på drag ökar varvtalet men inte hastigheten märks speciellt när motorn är varm.. Enligt mig så fungerar Shell Advance bäst.
Om motorn drar mycket olja så prova använda högre viskositet, eller byt kolvringar så brukar problemet vara borta.
kiwimaddog skrev:nån som har koll på varför 98an kostar typ 4k mindre hel/halv jämfört med 99:an??
Nej det gör dom inte allsHärnöante skrev:tidiga R1r drar olja vid hård körning tex banåkning, helt normalt.
wonderwizard skrev:Eftersom vissa 98r är ursprungstypade med 55 kw, medans 99
rna har 103/105 kw, 00-01 har 110 kw om jag inte missminner mig.
en 98:a med 55 kw skulle kosta mig strax under 500:- mån/ halförsäkrat
medans 99-01 kostar mig 750:- mån/ halvförsäkrat
kiwimaddog skrev:aha!.. då vet jag lite mer nu.... danke bitte
Rydde skrev:Om du ska åka längre sträckor med din R1a så bör du veta att kåpan skyddar så gott som ingenting. Högfartsåkning i runt 200 fixar du bara under korta sträckor. Växellådan är helkass , iallafall var den det på den jag hade. Annars så bjuder den på grym väghållning och körglädje. Den är kanon kul att busa på bakhjulet med. Och motorn är urstark redan från botten.
Rydde skrev:Om du ska åka längre sträckor med din R1a så bör du veta att kåpan skyddar så gott som ingenting. Högfartsåkning i runt 200 fixar du bara under korta sträckor. Växellådan är helkass , iallafall var den det på den jag hade. Annars så bjuder den på grym väghållning och körglädje. Den är kanon kul att busa på bakhjulet med. Och motorn är urstark redan från botten.
HanneZ skrev:Ja att dra ut en hoj på 6:an när man provkör privat är ju extremt lämpligt... Speciellt om man inte kört den tidigare![]()
Prova att dra ut den ordentligt åp 2:an o se till att växeln inte hoppar ur.
R1:an har väl egentligen inga direkt vanliga fel så länge garantigrejjern är fixade. Det är precis som att köpa vilken annan sporthoj som helst. Kolla efter blårök vid hårt gasåpdrag etc.
En slö6 kan man väl dra ur, det händer inte så mkt ändåMr Helmut skrev:jag åkte till yamaha center och lät en kille där testa den då jag skulle köpa den, han drog ur samtliga växlar
testade självklart själv också men lite lugnare
skift gaffel vad är det då?mojjsan skrev:låter som din *gamla r1á* inte hade stjärnorna instansade i ram nr.. för jag kan inte hålla med om att lådan är kass på dom,om garanti felen är utbytta,har för mig att en skiftgaffel i lådan byttes på garantin om jag inte har fel,
Mr Helmut skrev:skift gaffel vad är det då?
jag förstår inte sånt här
Lådan kan väll inte ta stryk av höghastighets åkning, borde väll vara då man acc![]()
HanneZ skrev:Nej det gör dom inte alls
Den är körd hårt, om inte av mig så av andra. Drog inte mer olja än någon annan motorcykel då heller så att säga att det är något specifikt tror jag inte på. En del drar mycket en del drar lite, som med dom flesta hojar.Härnöante skrev:Då har du inte plågat den ordentligt på bana eller gata heller. Beror på lite extra tilltaget glapp mellan kolvringar och cylindervägg = drar mera olja, levereras så från fabrik alltså inga konstigheter
.
Ut å gasa så ska du se att även din drar lite olja. Så har det varit på de som jag har haft, men kanske det är annorlunda på din, det vet ju du bäst
.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt