Robban_C skrev:Sen vet inte jag om sådant kan styras av ditt sprut men det är ditt problem att ta reda på. Men vi vill gärna veta!
Jorå, det finns två värden att sätta, acc fuel och acc time, den EXTRA tid/varv man vill att injektorerna ska öppna vid stora utslag, och över hur lång tid man vill att det värdet skall sjunka till noll.
Alltså har jag 6ms som maxvärde och ger "rullen", så ökas det värdet omedelbart med Acc Fuel-värdet, sen sjunker ökningen i en rak linje ner till noll, eller dvs det ursprungliga maxvärdet 6ms, över den tidsperiod jag satt i Acc Fuel Time.
Jag har ju försökt med det mesta här, att exempelvis ha tok-högt acc fuel och kort tid, och det omvända, men hur jag än vänder mig SÅ È RÖVA BAK... och det blir en snåldipp, har hört killen som designat mitt sprut men han har inte varit med om samma problem på de bilar där dessa boxar normalt sitter.
Min tanke är att man kanske borde haft en inställning för hur många procent av det totala trottel-spannet som skall räknas som "Acc" (dvs när Acc Fuel skall utlösas) Idag är det värdet nåt i stil med 90%, så att det krävs nästan att man ligger på tomgång och ger PRECIS fullt, och det där händer ju inte så ofta med en hoj, inte när jag kör i alla fall. Jag skulle vilja kunna ställa ner procentsatsen till typ 70%, så att om jag gör ett utslag på mer än 70% av trottelns totala slag, så kommer Acc Fuel i spel. Vet inte om andra sprut har sånt...
Bla bla bla, You asked for it

/AndersD