Synkning ?

Robban_C skrev:
Sen vet inte jag om sådant kan styras av ditt sprut men det är ditt problem att ta reda på. Men vi vill gärna veta!

Jorå, det finns två värden att sätta, acc fuel och acc time, den EXTRA tid/varv man vill att injektorerna ska öppna vid stora utslag, och över hur lång tid man vill att det värdet skall sjunka till noll.

Alltså har jag 6ms som maxvärde och ger "rullen", så ökas det värdet omedelbart med Acc Fuel-värdet, sen sjunker ökningen i en rak linje ner till noll, eller dvs det ursprungliga maxvärdet 6ms, över den tidsperiod jag satt i Acc Fuel Time.

Jag har ju försökt med det mesta här, att exempelvis ha tok-högt acc fuel och kort tid, och det omvända, men hur jag än vänder mig SÅ È RÖVA BAK... och det blir en snåldipp, har hört killen som designat mitt sprut men han har inte varit med om samma problem på de bilar där dessa boxar normalt sitter.

Min tanke är att man kanske borde haft en inställning för hur många procent av det totala trottel-spannet som skall räknas som "Acc" (dvs när Acc Fuel skall utlösas) Idag är det värdet nåt i stil med 90%, så att det krävs nästan att man ligger på tomgång och ger PRECIS fullt, och det där händer ju inte så ofta med en hoj, inte när jag kör i alla fall. Jag skulle vilja kunna ställa ner procentsatsen till typ 70%, så att om jag gör ett utslag på mer än 70% av trottelns totala slag, så kommer Acc Fuel i spel. Vet inte om andra sprut har sånt...

Bla bla bla, You asked for it :D

/AndersD

Robban_C skrev:
Vad är det för insprut? Var det du som åker Megasquirt?
Nej, jag har ett som har mitt efternamn som serienummer... :confused:
Civinco Engineering gör sprut mest till Rallybilar och specifika kundlösningar, deras styrning satt i den där dragracing-PV:n med turbomotor på 1000 hk exempelvis, och jag har ett som dom nog kallar PS2000 tror jag. Har även vart på tapeten för nån hojturbokit-byggare i stockholmstrakten, men den gången fick dom de inte att funka 100% tror jag.

Trevliga killar på Civinco, min syster jobbar där numera också, dom har tillgång till riktig broms å grejer, roligt....

Tror dock att dom har lagt ner vidare utveckling av min motorstyrning, bar sig inte riktigt, nu satsar dom väl mest på såna där kompletterings-sprut tror jag.

/AndersD

Säkert mer lönsamt med kompletteringssprut. Större marknad och mindre krångel att utveckla.

Ang accpump:
Man skulle ju vilja ha mängden anrikning baserat på mängden pådrag. Typ +10% pådrag = +10% tid eller nåt sånt. Med ställbart förhållande (i detta fall 1:1). Givetvis också med ställbar tid (utrullningsramp som du har nu) och med ställbar progressivitet/regressivitet, dvs ska rampen vara linjär, konvex eller konkav.
Men man får väl acceptera det man får antar jag. :(
Sen tror jag att ett problem ligger i att ju mer avancerat man gör insprutet desto mer problem blir det att få användarna att greppa möjligheterna. Med andra ord krävs det mer support och sånt kostar multum för tillverkarna.

Normalt sett ska man väl dimensionera spridarna för 90% öppet vid max effektuttag har jag för mig. Kan det vara så att 90% + anrikning = 150% eller nåt sånt? Typ alltså?
Å andra sidan borde ju tiden aldrig kunna bli över 100% vid lite lägre varvtal, då har man ju längre tid mellan pulserna.

Vi diskuterade snabbkopplingar tidigare men det blev inget just då, dels beroende på att jag då inte hade nåt e-postgiro att enkelt betala till ert bg, dels beroende på att det kom massa annat emellan. Men nu har jag e-postgiro. Ska kika på snabbkopplingar till min TLR (har alltså tillfälligt bytt inriktning från Kat till TLR) i helgen. Återkommer säkert på ditt mejl i nästa vecka eller så.

Min V-twin har wire och TPS på det högra injektorhuset och ett länkage
till din vänstra med en justerskruv för synkning. Enkelt och funktionellt.

Om man har en PowerCommander III-USB kan man ladda ner en
acc-pump från deras site. Parametrarna är känslighet, extra mängd och antal varv.

Vill lyfta denna tråd lite.

Jag har en R1 02a som har insprut med vanliga gasspjäll och även "passiva" trottlar. Det finns justerskruvar på gasspjällen för synkning av dom men frågan är behöver man verkligen justera dom vid 1000 mil som min har gått? Den går ju jämnt o fint o själlen öppnar precis samtidigt om man kikar med blotta ögat.
Om jag skulle ge mig på en kontroll/justering kan nån beskriva lite mer ingående hur jag ska göra och vilka eventuella instrument jag behöver?

Back