Syndigt?

Mattias skrev:
Jag kan inte bestämma vad folk ska tycka... Vissa retar sig extramycket på politik, andra på religion.
Vet inte om jag direkt retar mig på det.
Det var bara något som slog mig med tanke på all
krigs-fixering vi ser i nyheterna idag.
Skulle man stoppa in en p-rulle i videon så skulle
folk rodna och titta bort.

Jag menar inte att vi skall ge oss ut och knulla hej-vilt
och öppet med varandra på gator och torg.
( Vore iofs en ganska intressant upplevelse :D )

Vad jag menar är att vi kanske skulle fundera på vad
man egentligen borde skämmas för i världen idag.
Och framför allt varför.
 
Fredrich skrev:
Vet inte om jag direkt retar mig på det.
Det var bara något som slog mig med tanke på all
krigs-fixering vi ser i nyheterna idag.
Skulle man stoppa in en p-rulle i videon så skulle
folk rodna och titta bort.

Jag menar inte att vi skall ge oss ut och knulla hej-vilt
och öppet med varandra på gator och torg.
( Vore iofs en ganska intressant upplevelse :D )

Vad jag menar är att vi kanske skulle fundera på vad
man egentligen borde skämmas för i världen idag.
Och framför allt varför.

Förstår inte var du vill komma med denna tråd.
Du pratar om för mycket krig på nyheterna och för lite porr,
var ligger igentligen nyhetsvärdet i att Stefan i Borås har satt på sin fru i röven?

Är det såna nyheter du vill ha rekommenderar jag TV3 direkt, tjaaa, läget och godkväll
 
chrilleus skrev:
Hur fan är det med onanerandet nuförtiden? Får man ruska tupp i den uppdaterade bibeln? (Ej bokstavligt)

Kan man runka utan att tänka på nån annan än sin fru, så go ahead... :rolleyes:

Står inte så mycket om det.
 
chrilleus skrev:
Summa summarum: I´m on the highway to hell. :fakta
Ja, om du inte ångrar dig. Då känner du glädje istället. Ångrar du dig?
 
Jag hänvisar till den tråd om vad mer som stod i Bibeln förutom att man inte ska ha sex utanför äktenskap och man får inte vara gay.

Det var bl.a. en som frågade om det var riktigt att han skulle dräpa sin granne för att han ville jobba under sabbaten som det stod i Moseboken(nån av dom).

Jag ser min kristna tro som några bra tips från en full farsa hur man ska leva sitt liv. Ibland får man inte så bra svar och ibland slår det bara ditt huvud på spiken.

Men jag håller med ovanstående personer om att sex är något härligt som ska utföras mellan två personer som verkligen vill det och som tycker om varandra.

Som Homer Simpson sa: Sex can be used in blackmailpurpouse, to pay for things or just becuse you enjoy it. But never do it if you don´t feel like.
 
John skrev:
Kan man runka utan att tänka på nån annan än sin fru, så go ahead... :rolleyes:

Står inte så mycket om det.

När jag var ogift så brukade jag runka och tänka på olika flickor,
räknas det som synd då?

Vissa förlovningar slutar lyckligt, andra i äktenskap
 
Jaja, allt ni räknat upp ovan är att betrakta som synd. Det mesta som svår och vissa saker ligger dödssynden nära. Gud har inte gett er en penis för att ni skall leka med den. Den är till för att ni och era ättlingar skall uppfylla jorden. Därav kan man dra den enkla slutsatsen att tidelag, preventivmedel, diverse homoaktiviteter osv också är att betrakta som synd. Onan, den självbefläckaren, spillde sin säd i sanden och ådrog sig därigenom guds vrede - ty sanden kan en man icke befrukta. Och om han inte ångrade sig brinner han fortfarande i Gehenna. Långsamt som en fuktig trasa.

Kvinnans lust är det förresten inte så noga med. Hennes största glädje är att ge liv - föda barn. Riktigt fromma judar har ett lakan med ett hål i under fortplantningsakten för att denna inte skall besudlas av någon djurisk lust. Sen finns det sådana som är skenfromma och säger sig ha ett hål när de i själva verket har tre hål i lakanet.

Nu kanske du förstår varför gud är så intresserad av vad som försigår i just din sängkammare (en okunnig person skulle kunna tänka att han inte är så jävla nyfiken att han kollar som en annan gluttare.)

:hej :hej :hej

Edit: han är allseende, ser alltså även i mörker, så det hjälper inte att släcka lampan. Händerna på täcket! :whip
 
Last edited:
I den församling som min familj tillhör (vi e inte så aktiva) är sex inget syndigt dom bara typ tycker att man ska spara sig och ge det till bara en pers osv... men syndigt? nej :o
 
Bingo skrev:
Jaja, allt ni räknat upp ovan är att betrakta som synd. Det mesta som svår och vissa saker ligger dödssynden nära. Gud har inte gett er en penis för att ni skall leka med den. Den är till för att ni och era ättlingar skall uppfylla jorden. Därav kan man dra den enkla slutsatsen att tidelag, preventivmedel, diverse homoaktiviteter osv också är att betrakta som synd. Onan, den självbefläckaren, spillde sin säd i sanden och ådrog sig därigenom guds vrede - ty sanden kan en man icke befrukta. Och om han inte ångrade sig brinner han fortfarande i Gehenna. Långsamt som en fuktig trasa.

Kvinnans lust är det förresten inte så noga med. Hennes största glädje är att ge liv - föda barn. Riktigt fromma judar har ett lakan med ett hål i under fortplantningsakten för att denna inte skall besudlas av någon djurisk lust. Sen finns det sådana som är skenfromma och säger sig ha ett hål när de i själva verket har tre hål i lakanet.

Nu kanske du förstår varför gud är så intresserad av vad som försigår i just din sängkammare (en okunnig person skulle kunna tänka att han inte är så jävla nyfiken att han kollar som en annan gluttare.)

:hej :hej :hej

Edit: han är allseende, ser alltså även i mörker, så det hjälper inte att släcka lampan. Händerna på täcket! :whip

Vet inte riktigt om du skrev det där ironiskt eller inte, svårt att veta med dig Bingo, men jag tyckte att det var underhållande. :crash


Chrilleus: Jag kan inte svara på när någonting är "för sent". Det jag tror är att det är definitivt inte försent förrens man är helt död, kaputt här på jorden.


Tingeling: Nej, det gör jag inte. Jag försöker göra mitt bästa, men jag lyckas långt ifrån. Har gjort många många saker jag inte är stolt över.
 
John skrev:
Tingeling: Nej, det gör jag inte. Jag försöker göra mitt bästa, men jag lyckas långt ifrån. Har gjort många många saker jag inte är stolt över.

Tänkte väl det för skulle man följa alla de reglerna så skulle man
leva ett rätt trist liv.
 
Chrilleus: Jag kan inte svara på när någonting är "för sent". Det jag tror är att det är definitivt inte försent förrens man är helt död, kaputt här på jorden.


*Phew* Homesafe!! :hej
 
chrilleus skrev:
Summa summarum: I´m on the highway to hell. :fakta

Hehe... befinner mig på samma väg, jag ångrar inget tidigare vägval. Om man ser till folk i sin (min) omedelbara närhet så kan man förmoda att den bör vara ganska bred den där vägen...
 
Fredrich, jag får ställa mig i samma led som Valen (min pappa var också präst, och båda mina systra med) och fråga vart du får det i från? Den katolska kyrkan är emot sex utan för äktenskapet, men den är ju också väldans gammalmodig. Dilemmat med sensurerat sex och tillåten ultravåld låter för mig mest som något amerikanskt.

John, jag gillar dig, har ju faktisk träffat dig, men jag måste fråga, tror du inte på evolutionen? Är du bokstavstrogen? I så fall är det väldigt svårt att argumentera då du kan finna bibelcitat som tillåter/fördömmar i stort set vad som helst...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top