Synd om eller rätt åt bilhandlaren?

Hur mkt hade du betalat?

• Antal röstningar
    0

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Lek med tanken att du bestämmer dig för att köpa en bil hos en bilhandlare. De kommer en ung man (20-22 år) och hjälper dig. Han är artig och hjälpsam men inte så kunnig på just den här begagnade bilen.

Det bestämms ett pris på runt 100 000.

När kontraktet sen skrivs så skriver bilhandlaren fel på ca 10 000:-. Det blir 90 000 och detta skrivs under.

Har mao. papper på att bilen ska kosta 90 000:-.

Vad hade du gjort?

Tjöpt bilen för 90000 såklart.

...för att priset var bestämt till "runt hundratusen".

Jo, jag är väl rätt så inställd på att inte pröjjsa mer än 90 lakan.

Bör man vara beredd på att få ett snack med Bosse-Benknäckar-Bilsäljare eller räcker det med ett 'Här har jag papper på 92 lök, skicka hit bilen innan jag blir förbannad på riktigt' :mad: ?

Köp den för 90 och ge resten till mig som tack för hjälpen :rolleyes:

Mark skrev:
2297779 Jo, jag är väl rätt så inställd på att inte pröjjsa mer än 90 lakan.

Bör man vara beredd på att få ett snack med Bosse-Benknäckar-Bilsäljare eller räcker det med ett 'Här har jag papper på 92 lök, skicka hit bilen innan jag blir förbannad på riktigt' :mad: ?

Beror ju på vart man har tjöpt bilen. Men är papper och så påskrivna så borde inget kunna hända. Jag menar, man läser väl ändå igenom ett avtal innan man skriver under? Både säljare och tjöpare.

Det verkar svårt att skriva 90 000 istället för 100 000... Om det nu inte skulle vara 99 000 och han tryckte på 0:an istället för 9:an... I vilket fall som helst har de nog inte förlorat så mycket på affären och du har ju kommit undan med så mycket (lite?) som du ville betala och då är alla nöjda. Börjar de klaga, vifta med pappret.

Du som köpare kan nog med gott samvete betala 90 000.-. Mr Big-Säljare/försäljningschefen kommer nog inte ens säga nåt till dig. Han kommer dock snacka med säljaren som skrev under på 90k.

Vad är det för bilhandlare? Kurt-Sunes suveräna bilar eller auktorisrerad återförsäljare?

Håll oss uppdaterade

Jag köpte en golf för ett par år sedan.
När jag var och tittade på den så dealade vi om ett pris på 55papp och tog i hand på det.
När jag sen kommer för att hämta och betala kärran så säger säljaren att han har pratat med killen som han sålde bilen åt att priset hade blivit fel och det skulle vara 65k.
Det hela slutade med att bilfirman fick ta mellanskillnaden.

tigrro skrev:
2297816 Beror ju på vart man har tjöpt bilen. Men är papper och så påskrivna så borde inget kunna hända. Jag menar, man läser väl ändå igenom ett avtal innan man skriver under? Både säljare och tjöpare.
Köpt samt köpare! :4skrika

duckie skrev:
2297756 Tjöpt bilen för 90000 såklart.

...för att priset var bestämt till "runt hundratusen".
Köpt! :4skrika

hållundan skrev:
2297963 Vad äre för bil du ska tjöpa Mark? Har du fiksat nytt jobb eller?
Köpa och fixat! :4skrika

hållundan skrev:
2297963 Vad äre för bil du ska tjöpa Mark? Har du fiksat nytt jobb eller?
Det för annans räkning. Kommer att sälja den vidare om 2 månader när dennes bet. anm. är tre år gammal och kan ta över lånet på egen hand.

Fast det gällen en sådan här, fast röd.

2389220224.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey