Synd om eller rätt åt bilhandlaren?

Hur mkt hade du betalat?

• Antal röstningar
    0
Ozzian skrev:
2298044 Hehehe, är det du som är försäljaren.... Och får läsa om misstaget här? :näsblod

Haha, Jag ska ha pengar för jag hjälpte Mark att välja alternativ så han inte behöver vara så tveksam. :banana

Mark skrev:
2298037 Det för annans räkning. Kommer att sälja den vidare om 2 månader när dennes bet. anm. är tre år gammal och kan ta över lånet på egen hand.

Fast det gällen en sådan här, fast röd.

230224.jpg
En frisörsbil av rang.

Manlig vagn. :rofl

Men hur som helst har han köpt den för mindre än 90 om han släpper den för hundra så någon förlust blir det inte.

Uppdatering:

Grabben försökte ringa ganska friskt igår men jag var inte så lätt att få tag i.

Stegade in i bilhallen idag, rätt så övertygad om att jag skulle få rätt, lätt och smidigt. Så blev det inte. Överste försäljningschef kom fram och berättade för mig om hit och dit och det var ett misstag begånget och nåra 90 papp var det inte tal om.

Snacket gick och jag sa till slut, ok, ge mig köpeavtalet på 100 lök, jag skriver en klausul om att detta skriver jag endast skriver på detta för att få bilen levererad omgående och resten får Allmänna reklamationsnämden ta hand om.

Så, nu får vi se hur detta slutar.

Jodå misstag kan alla göra men har du en möjlighet så avbryt köpet. Jag skojar inte. Jag har sålt Citroener i flera år och plurielen är nog det sämsta som kommit ur fabrikerna dom senaste 20 åren. Detta säger jag i all välmening. Det har varit så mycket problem med dom och dom har sålt så dåligt att det står bilar kvar i lager tillverkade 2003. Citroen lottar ut plurieler bland sina återförsäljare och tvingar dom att köpa på sig ett par varje år för att bli av med dom. Det är roligt att få in en ny bil i hallen med 0 mil på mätaren och knottrig lack och möglig inredning för att den har stått på en utomhusparkering i Södertälje och läckt in vatten i två år. När jag påtalade problemet med att dom läcker in vatten till Citroen så skulle dom kolla upp problemet. Efter en månad får jag en kartong med siliconstift. Citroen Sverige tyckte att jag skulle skicka med ett stift till varje kund som köper bilen som dom kan ha att smörja in rutlisten med. Jojo, det blir en fin konversation. "Jo, förresten, du har ju precis löpt en bil av mig för 150.000,-, jag glömde kanske säga att den läcker som ett såll innan du skrev på. Här, ta ett siliconstift, free of charge, only for you my friend, det hjälper inte ett skit men lycka till med din nya bil."

Tro inte att jag är bitter bara... :O)

Andyman_se skrev:
2299619 Jag har sålt Citroener i flera år och plurielen är nog det sämsta som kommit ur fabrikerna dom senaste 20 åren. Detta säger jag i all välmening.

Tack för informationen!

Bilen är dock inte till mig så jag orkar inte göra nå grej av det. Kommer bara att stå som ägare i två månader sen är den inte mitt problem längre.

Dock en nära släkting, ska kanske informera denna om ovanstående.

Fresten, det finns en spricka i bakluckan, som numera är standard sa bilhandlaren :va
Den kostar inget extra mao :3freak

Mark skrev:
2299628
Fresten, det finns en spricka i bakluckan, som numera är standard sa bilhandlaren :va
Den kostar inget extra mao :3freak

Spricka i bakluckan låter inget vidare, känns inte som att det ska vara standard iaf. En annan rätt kul grej är att verkstäderna har fått instruktioner om hur dom ska kontrollera att bilarna håller tätt. Dom ska med vattenslang, bakifrån, strila lite vatten över bilen och läcker det inte in då så är den tät. Jupps, ofta det kommer vatten bakifrån när man är ute och åker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT