synd att det inte blir högre böter...

Att cykla på sådana tävlingscyklar leder till kass fungerande manslem.
Således är dessa pöjkar griniga för att de inte får/kan ligga och deras fruga istället vänder sig till grannen/rörmokaren/input hantverkare här.
Härav cyklar de mitt i vägen blir sura som fan om man försöker få dem att flytta på sig.

Mer böter vetefasen om det hjälper, de blir nog bara ännu grinigare :gnissla

Man ska inte hålla 70 på 70-väg osv, man får inte köra fortare än 70 på 70-väg, däremot ska man anpassa hastigheten efter rådande omständigheter.

Normalt sett så finns det inga dedikerade cykelbanor, det är gemensam gång och cykelbana, dvs möter man en familj med barnvagn så tar dom upp hela gång och cykelbanan, eller gubbe med hund, två tanter i bredd osv för den delen.

Moped klass II och cykel ska i första hand använda cykelbana, men inget tvång, och moped klass I får inte köras på cykelbana eller i cykelfält. Moped klass II får gå max 25kmh eller 30kmh om den togs i trafik enligt äldre svenska regler. Då är det väl ganska rimligt att jag som cyklist använder vägrenen om jag cyklar betydligt fortare än 25-30kmh, ibland fortare än 45kmh tom?

Du får å andra sidan inte köra omotiverat långsamt (det är inte trafiksäkert att ligga och fisköra långsammare än vad folk kan vänta sig av vägen du kör på) eller medvetet hindra övrig trafik.

En sak som slog mig när jag läste artikeln var "jag kommer fortsätta välja vägen före cykelbanan, för jag tror inte att fotgängarna tycker att det är roligt om jag cyklar förbi i 40km/h"... Är det lagligt att hålla 40 blås på cykelväg?:va För det verkar ju inte som om det är lagligt att välja vägen före cykelvägen (om nu killen kan få böter för det)... Så killen skiter alltså medvetet i allt vad gällande lagar säger. Han kan absolut inte tänka sig att cykla i vettig (laglig?) fart på cykelbanan.

Har du någonsin sett mopedister ligga tre-fyra stycken i bredd och vägra flytta på sig när du kommer upp bakom och vill köra om?:va
Mopedisterna jag kör om har aldrig gjort så, de brukar hålla sig på led (om de nu över huvud taget kör i grupp) långt ute i vägrenen. Men cyklister ligger ofta mitt i vägen, i klunga och bredvid varandra, och att köra in till sidan och lägga sig på led när betydligt snabbare trafikanter vill köra om är aldrig ett alternativ:dummer

För de som inte förstår varför cyklister ibland ligger i bredd så är det för att undvika att bilister ständigt skall köra om dem vid möte. Sitter man på en cykel är det inte alltid så roligt när en bil smeker förbi med max en halvmeters avstånd i dubbla eller tredubbla ens egna hastighet.

Eftersom det går alldeles utmärkt att köra om när man inte har möte så kan jag bara anta att de som tycker det är ett problem är de som gärna trycker sig förbi även när det kommer mötande trafik.

Ni vistas på vägarna helt frivilligt och ni vet mycket väl att där finns bra mycket snabbare trafikanter, men ändå gnäller ni när ni blir omkörda och lägger er dessutom i bredd för att förhindra det? Fascinerande korkat...

Det må vara ett lagbrott, men ibland tycker jag att sunt förnuft kan få gälla. Ungefär som när man håller 80 på en lagom tungt trafikerad 70-sträcka för att alla andra gör det.

Nu är det ju knappast det cyklister gör, de lägger sig i max ca 40 på tungt trafikerad 70- och ibland 90-väg:fakta

Ett bättre exempel hade varit en bilist som lägger sig i 80 på motorvägen för att han tycker att 80 på 70-vägen går för fort... Hur smart hade det varit?:dummer

Last edited:
Det är ju det som är problemet. På 70väg ska man köra i just 70, på 50 i 50 och på 90 i 90. Hade dem gjort det hade det inte varit några som helst problem.

Gäller samma resonomang när du kommer ut på den där mysigt kurviga 70-vägen med motorcykel?
70 på 70-väg?

Hela den här tråden känns lite som att kasta sten i glashus.

Du menar såna överfarter där dumma cyklister försöker ta livet av sig?
Cyklister har INTE har företräde som dom verkar tro.
Hur jävla korkad är man inte om man bara fortsätter cykla rätt ut i gatan trots att det kommer bilar, bara för att man tror att man har företräde ??
Begriper inte cyklister att en bil är hård och gör ont att få på sig ?

Fortsätt att cykla på vägen trots att det finns cykelbanor, men gnäll inte när ni blir påkörda, nersprutade med spolarvätska, tutade på, mm, mm
Skyll er jävla själva.

Vad gäller farten får ni anpassa er till övrig trafik på cykel/gångbanan, detsamma gäller ju för oss bilister/MC. Kan man köra moped ( ~40 - 50 km/h ) där så kan man nog f_n cykla där också.
Du var den ende i klassen som fick en cykel med fyrkantiga hjul va? Eller blev mobbad för att du fick en rosa cykel? :va

Vad gör vi cyklister dig egentligen? Klarar ditt ego inte av vår prestation, eller att du måste sakta ner nån sekund för det kan du inte köra igen 5 sekunder senare? Det finns gott om trådar där folk spyr ur sig galla över bilister som sprutar spolarvätska, tränger och blockerar oss, varför ska då vi göra samma sak mot andra trafikanter? Är det nån form av hierarkiskt pajkastande att man spottar på dom som är mindre i trafiken, bil -> hoj -> cykel? Väx upp för fan och förstå att alla måste samsas och hjälpa varandra i trafiken, och att vi alla har samma rätt att utnyttja vägen, inom rimliga gränser och med sunt förnuft. Ingen är viktigare än nån annan, dom som tror det är oftast dom med större fordon än organ...

Du får å andra sidan inte köra omotiverat långsamt (det är inte trafiksäkert att ligga och fisköra långsammare än vad folk kan vänta sig av vägen du kör på) eller medvetet hindra övrig trafik.
Nej, det är därför vi håller oss ur vägen, vi som har lite självbevarelsedrift. Men visst, är det precis en bilbredd brett vid en refug tex, då kan jag också lägga mig ivägen några meter för att slippa bli omkullprejad av nån med för liten k*k som bara måste förbi. Oftast är såna ställen dessutom bara på 30-väg eller vid vägbyggen så då håller jag iaf minst skyltat ;)

Ni vistas på vägarna helt frivilligt och ni vet mycket väl att där finns bra mycket snabbare trafikanter, men ändå gnäller ni när ni blir omkörda och lägger er dessutom i bredd för att förhindra det? Fascinerande korkat...
Nu vet jag inte riktigt vilka "vi" är, men jag tror inte någon gnäller om han blir omkörd på ett säkert sätt med god marginal.

Att ligga i bredd förhindrar inte någon omkörning överhuvudtaget mer än den som hade skett när det är ytterst olämpligt eftersom det helt enkelt inte finns plats att passera utan att utsätta cyklisten för fara.

Det skadar inte att försöka ha lite förståelse för sina medtrafikanters situation i trafiken, oavsett om du vill ha dem där eller inte. Jag vågar lova att det är än fler som inte vill ha sporthojar där.

Du var den ende i klassen som fick en cykel med fyrkantiga hjul va? Eller blev mobbad för att du fick en rosa cykel? :va

Vad gör vi cyklister dig egentligen? Klarar ditt ego inte av vår prestation, eller att du måste sakta ner nån sekund för det kan du inte köra igen 5 sekunder senare? Det finns gott om trådar där folk spyr ur sig galla över bilister som sprutar spolarvätska, tränger och blockerar oss, varför ska då vi göra samma sak mot andra trafikanter? Är det nån form av hierarkiskt pajkastande att man spottar på dom som är mindre i trafiken, bil -> hoj -> cykel? Väx upp för fan och förstå att alla måste samsas och hjälpa varandra i trafiken, och att vi alla har samma rätt att utnyttja vägen, inom rimliga gränser och med sunt förnuft. Ingen är viktigare än nån annan, dom som tror det är oftast dom med större fordon än organ...

Nej, det är därför vi håller oss ur vägen, vi som har lite självbevarelsedrift. Men visst, är det precis en bilbredd brett vid en refug tex, då kan jag också lägga mig ivägen några meter för att slippa bli omkullprejad av nån med för liten k*k som bara måste förbi. Oftast är såna ställen dessutom bara på 30-väg eller vid vägbyggen så då håller jag iaf minst skyltat ;)

Inga fyrkantiga hjul för min del, ingen rosa cykel heller.
Nej, ni har inte samma rätt som andra att använda vägen OM det finns en cykelbana, då skall den användas.
Du skriver att vi alla skall hjälpas åt i trafiken. Är det därför du medvetet blockerar vägen genom att lägga dig mitt i körbanan?
Väx upp själv och cykla där det är tänkt att ni skall cykla.

Att du skiter fullständigt i om jag har bråttom ger dig dock inte rätt att blockera vägen. Vet du att jag inte är på väg till ex:akuten ? Vet du att det inte är något akut som du hindrar ?? Väx upp
Och jo, ibland finns det dom som är viktigare än andra(du och din cykel).

Inga fyrkantiga hjul för min del, ingen rosa cykel heller.
Nej, ni har inte samma rätt som andra att använda vägen OM det finns en cykelbana, då skall den användas.
Du skriver att vi alla skall hjälpas åt i trafiken. Är det därför du medvetet blockerar vägen genom att lägga dig mitt i körbanan?
Väx upp själv och cykla där det är tänkt att ni skall cykla.

Att du skiter fullständigt i om jag har bråttom ger dig dock inte rätt att blockera vägen. Vet du att jag inte är på väg till ex:akuten ? Vet du att det inte är något akut som du hindrar ?? Väx upp
Och jo, ibland finns det dom som är viktigare än andra(du och din cykel).
Ja, du kanske har bråttom till akuten för att nån stresspelle har kört på nån av dina polare/familj?

Med ditt resonemang så kan jag ju ta min Volvo FH16 och köra på cykelbanan, bara jag håller låg hastighet. Jag cyklar fort, då cyklar jag på vägen, får jag inte använda moped i dom farterna på cykelbanan utan måste köra på vägen borde det väl gälla mig som cyklist också? Eller så ska vi förbjuda alla släp, som bara får köra 80, du kanske har så bråttom så du måste köra 90, eller dom som inte accellererar tillräckligt fort, för att du har bråttom... Och oavsett hur bråttom du har så får du inte köra fortare än skyltad hastighet, så håller även den så borde det ju inte vara några problem, eller?

...
Att ligga i bredd förhindrar inte någon omkörning överhuvudtaget mer än den som hade skett när det är ytterst olämpligt eftersom det helt enkelt inte finns plats att passera utan att utsätta cyklisten för fara.
Precis, utan att utsätta cyklisten för fara. Vad har du där att göra överhuvudtaget ??
Hade ni cyklat på led så hade det inte varit olämpligt att köra om, eller ännu bättre; använd cykelbanan/orna

Det skadar inte att försöka ha lite förståelse för sina medtrafikanters situation i trafiken, oavsett om du vill ha dem där eller inte. Jag vågar lova att det är än fler som inte vill ha sporthojar där.

Återigen precis, ha lite förståelse för medtrafikanterna. Hade ni haft det hade det inte varit några problem med cyklisterna.

Om det är folk som inte vill ha sporthojar på vägarna så får dom väl klaga då. Det är ju inte så att snubben på sporthoj hindrar nån annan i trafiken iaf.

Ja, du kanske har bråttom till akuten för att nån stresspelle har kört på nån av dina polare/familj?

Med ditt resonemang så kan jag ju ta min Volvo FH16 och köra på cykelbanan, bara jag håller låg hastighet. Jag cyklar fort, då cyklar jag på vägen, får jag inte använda moped i dom farterna på cykelbanan utan måste köra på vägen borde det väl gälla mig som cyklist också? Eller så ska vi förbjuda alla släp, som bara får köra 80, du kanske har så bråttom så du måste köra 90, eller dom som inte accellererar tillräckligt fort, för att du har bråttom... Och oavsett hur bråttom du har så får du inte köra fortare än skyltad hastighet, så håller även den så borde det ju inte vara några problem, eller?

Det är inte frågan om vad jag får och inte får. Du får använda moped klass I på cykelbana, eller rättare sagt, du SKALL köra på cykelbanan med Klass I moped, oavsett hastighet. Det med lastbilen greppar jag inte riktigt, förklara gärna lite bättre.
Och jo, jag får köra fortare än skyltad hastighet om det krävs. Jag har En kollega som har det svart på vitt att han fick stå på så mycket det gick till akuten.

Last edited:
Precis, utan att utsätta cyklisten för fara. Vad har du där att göra överhuvudtaget ??
Hade ni cyklat på led så hade det inte varit olämpligt att köra om, eller ännu bättre; använd cykelbanan/orna

Återigen precis, ha lite förståelse för medtrafikanterna. Hade ni haft det hade det inte varit några problem med cyklisterna.

Om det är folk som inte vill ha sporthojar på vägarna så får dom väl klaga då. Det är ju inte så att snubben på sporthoj hindrar nån annan i trafiken iaf.
Du behöver som sagt inte sätta mig i något "ni"-fack då jag varken äger någon racer eller någonsin har cyklat i bredd, men jag förstår ändå att folk gör det med tanke på hur lite hänsyn de oftast visas av andra trafikanter.

Jo det hade varit olämpligt att köra om eftersom bilen inte har plats att hålla tillräckligt avstånd till cyklisten. Det är helt enkelt så små marginaler att cyklisten kan tvingas av vägen eller ännu värre bli påkörd om den omkörande har gjort den minsta felbedöming. För att inte tala om hur obehagligt det är att bli omkörd med så litet avstånd i sidled.

Det kommer alltid finnas bilar, fotgängare, motorcyklister, traktorer, hästar och långtradare i trafiken. Den är tillräckligt farlig utan att man ska vara helt obenägen att visa lite förståelse för varandra.

Roligt att tråden fortfarande lever. Rätt enkelt tycker jag;

Finns cykelbana, använd den. Annars vägen.
Funkar inte cykelbana pga miljoner anledningar? Klaga hos kommun/vägverk, namninsamling för att förbättra osv osv osv osv...

Självklart kan den som vill bryta regler alltid komma med tråkiga argument som "säkrare för alla", "visa hänsyn/förståelse" "har du liten kuk eller?", "följer du själv alla regler, moraltant!?" osv.

Det finns regler, följ dessa! och NEJ jag kör inte i laglig hastighet, JA jag kör mot rött ibland osv... Men det är inte det vi diskuterar nu.

Måste du prompt köra på vägen ändå, flytta dig illa kvickt om du ser nån bilist närma sig.

För 20 år sedan hade detta inte varit något problem, men idag är det! Så håll DIG borta från mig när jag kommer i min bil:tummenupp:krama

Du behöver som sagt inte sätta mig i något "ni"-fack då jag varken äger någon racer eller någonsin har cyklat i bredd, men jag förstår ändå att folk gör det med tanke på hur lite hänsyn de oftast visas av andra trafikanter.
Ber så mycket om ursäkt om du hamnat i "ni"-facket, men det kan ju bero på det du skriver.

Jo det hade varit olämpligt att köra om eftersom bilen inte har plats att hålla tillräckligt avstånd till cyklisten. Det är helt enkelt så små marginaler att cyklisten kan tvingas av vägen eller ännu värre bli påkörd om den omkörande har gjort den minsta felbedöming. För att inte tala om hur obehagligt det är att bli omkörd med så litet avstånd i sidled.
Som jag sagt förut, det är därför det finns cykelbanor. Jag anser att det är cyklistens fel att det blir olämpligt att köra förbi. Men om detta kan vi diskutera tills vi dör...

Det kommer alltid finnas bilar, fotgängare, motorcyklister, traktorer, hästar och långtradare i trafiken. Den är tillräckligt farlig utan att man ska vara helt obenägen att visa lite förståelse för varandra.

Jag kommer aldrig nånsin ha förståelse för en cyklist som trots att det finns cykelbanor, väljer att cykla på 70, 80 eller 90-vägen vid sidan om.
Andra fordon, och även cyklister(som inte hindrar ) har jag full förståelse för.

Nu är det ju knappast det cyklister gör, de lägger sig i max ca 40 på tungt trafikerad 70- och ibland 90-väg:fakta

Är det 70 eller 90 finns det, i alla fall här i Gbg-området sällan någon cykelbana ändå, och då måste jag ju (och har laglig rätt att) cykla på vägen. Ja, om det inte gäller en större led, typ Älvsborgsbron då, men där kan jag inte tänka mig att en cyklist någonsin har kört bland bilarna.

För övrigt var det på ett cykelforum jag också hänger på, en viss hets mot sporthoj-förare som påstods kör om cykelklungor helt galet fort och nära. Då fick jag försvara Sporthoj-kollektivet, och nu försvarar jag cyklisterna. :va

Sedan håller jag med om något som skrevs på cykelforumet i fråga, nämligen att cyklister precis som sporthoj-åkare oftast är ute på vägarna för sitt nöjes skull, och lite tolerans från båda sidor borde vara på sin plats kan jag tycka.

Last edited:
Jag kommer aldrig nånsin ha förståelse för en cyklist som trots att det finns cykelbanor, väljer att cykla på 70, 80 eller 90-vägen vid sidan om.
Andra fordon, och även cyklister(som inte hindrar ) har jag full förståelse för.
Jag har framför allt menat där det inte finns cykelbanor, då det åtminstone här finns väldigt få av dem annat än precis inne i centrum. Då får man helt enkelt acceptera att cyklister har lika stor rätt som alla andra att använda vägen. Något som många har väldigt svårt för.

I ett fall som detta är det svårt. Jag håller med om att det förmodligen är säkrare för alla att cykla på vägen än på cykelbanan om man vill hålla lite högre fart, men jag har samtidigt förståelse för att det kan irritera folk (men inte till den grad att man som artikeln säger kör på någon). Då får man kanske som cyklist kompromissa lite och välja att hålla nere hastigheten på cykelbanan trots att det är ett tråkigare alternativ.

Är det 70 eller 90 finns det, i alla fall här i Gbg-området sällan någon cykelbana ändå, och då måste jag ju (och har laglig rätt att) cykla på vägen.

För övrigt var det på ett cykelforum jag också hänger på, en viss hets mot sporthoj-förare som påstods kör om cykelklungor helt galet fort och nära. Då fick jag försvara Sporthoj-kollektivet, och nu försvarar jag cyklisterna. :va

För det går ju inte att cykla nån annanstans ??
Ni får välja en annan väg helt enkelt. Inte ger du dig ut på motorvägen till ex: Falkenberg bara för att det inte finns en cykelbana som är lika rak och fin i nnärheten ?

Det finns för övrigt över 46 mil cykelbana i kommunen(gbg), det borde ju räcka att träna på.

Cyklar man på 70 eller 90väg ska man fanimig hålla sig på sin kant. 2 eller 3 i bredd är att be om bekymmer. Idioter.

Cyklister HAR rätt att välja vägen före cykelbanan, om det är säkrare.

Jag skulle överklaga tills fan kom åkande på skidskor.

Däremot har cyklister ALDRIG rätt att cykla på trottoarer, vilket jag tycker är ett större problem.

Klungkörning på landsväg av räcercyklister är egentligen en kontinuerlig serie omkörningar av varandra, man byter helt enkelt vem som drar klungan och vem som ligger bak och vilar.

Så länge inte omkörning är förbjudet och någon av dom korsar en heldragen mittlinje så gör inte heller dom något fel.

Dom vägar där inte cyklister får vistas på vägbanan är motrväg/motortrafikled, möjligen andra vägar som inte tillåter mopeder/traktorer och annan långsamgående trafik.

Här i Umeå hade vi en kärring som jobbade på tingsrätten som brukade skita i det och cykla 7km motortrafikled in till jobbet, hon stoppades ett flertal gånger, hon dömdes aldrig för något så vitt jag vet.

Cykla tre-fyra stycken i bredd över krön och skymda kurvor, kallar du det självbevarelsedrift?:va

Där ni håller gällande hastighet så stör ni inte mig, jag håller också 30 på 30-väg. Däremot så är ni jävligt irriterande när ni lägger er mitt i vägen på 70 och 90-vägar, bara för att ni sölar ner era tighta trikåer om ni blir omkörda av något som går så pass mycket fortare än ni själva gör;)

Skämt åsido, man FÅR INTE köra omotiverat långsamt eller hindra övrig trafik medvetet. Kan ni inte hålla gällande hastighet så får ni hålla er vid lägre skyltade vägar. Och cyklister ska hålla sig på cykelbanor eller längst ut i vägrenen, ingen annanstans. Att cykla mitt i vägen är ungefär lika dumt som att promenera där. Vore det acceptabelt? Skulle du spatsera mitt i vägen, bara för att du inte vill att bilarna blåser om dig med liten marginal om du går ute i vägrenen?

Var ute och körde (bil) för ett par timmar sen, och få då se något så sällsynt (inte) som ett par cyklister som betedde sig helt åt helvete jävla fel i trafiken. En tant och en yngre kvinna som helt sonika cyklade rakt över en korsning, mot väjningsplikt (och de var inte ens på övergångsstället, utan mitt i vägen), så att jag och ett par andra bilar fick nita som fan. Och vad gör kärringarna? Jo, de cyklar på som om inget hade hänt. Inte ens ett "ursäkta så mycket:hej" eller nånting:huvet

Och jag är övertygad om att de såg oss då det är helt plant och fri sikt överallt i den korsningen. De bara sket i att det kom bilar när de ville över helt enkelt. Hur jävla dum får man bli?:huvet

Nu vet jag inte riktigt vilka "vi" är, men jag tror inte någon gnäller om han blir omkörd på ett säkert sätt med god marginal.

Ni cyklister.

Åh jo, för man ser ofta cyklister ligga mitt i vägen i bredd trots att det finns fullgoda vägrenar där de lätt hade fått plats och kunnat bli omkörda med bra marginal om de bara cyklat på led.

Jag tror inte att omkörning av cyklist är så jävla farligt eller sker med så små marginaler som ni får det att låta som. Visst, det är säkert skitläskigt att sitta på en liten vinglig cykel och bli omkörd av något som går dubbelt så snabbt med så lite som en halvmeters marginal, men bara för att det är läskigt kan ni väl inte bli förbannade och lägga er mitt i vägen som stoppklossar bara för det? Ni vistas trots allt på vägarna helt frivilligt, vill ni inte bli omkörda av något som är så mycket snabbare så får ni väl cykla på vägar med lägre hastighet. Jag förstår räligt talat inte vad problemet är:confused: Andra hobbyutövare brukar leta upp lämpliga platser att utföra sin hobby på, men cyklisterna leker mitt i vägen och blir arga när det kommer andra trafikanter där...

Så "förståelse för sina medtrafikanters situation i trafiken" innebär att man lägger sig mitt i vägen och tvingar övriga trafikanter att gå ner till er hastighet bara för att ni inte vågar bli omkörda?? Snälla någon...

Är det 70 eller 90 finns det, i alla fall här i Gbg-området sällan någon cykelbana ändå, och då måste jag ju (och har laglig rätt att) cykla på vägen. Ja, om det inte gäller en större led, typ Älvsborgsbron då, men där kan jag inte tänka mig att en cyklist någonsin har kört bland bilarna.

Sedan håller jag med om något som skrevs på cykelforumet i fråga, nämligen att cyklister precis som sporthoj-åkare oftast är ute på vägarna för sitt nöjes skull, och lite tolerans från båda sidor borde vara på sin plats kan jag tycka.

Visst, men håll dig då i vägrenen och var väl medveten om att det kommer bilar bakom dig i hög hastighet. Lägg dig inte mitt i vägen och tvinga de snabbare trafikanterna att sakta ner till din hastighet för att du inte vågar låta dem passera dig i sin hastighet med enligt dig för liten marginal. Och jag säger enligt dig eftersom jag som sagt inte tror att det är så farligt så ni får det att låta. Hur många cyklister här har egentligen skrapat styret i sidan på en bil för att han körde om med för liten marginal? Tror nog att de flesta håller ut åtminstone ett par decimeter från er bredaste punkt, vilket borde vara fullt tillräckligt. Ni kanske tycker att det känns läskigt, men det behöver inte vara farligt för det. Vad som däremot är farligt är att ligga mitt i vägen i en avsevärt lägre hastighet än vad folk väntar sig med avseende på vägens skyltade hastighet. Den som kör långsamt på en snabbare väg har skyldighet att hålla sig ur vägen, basta. Eller du välkomnar omkörande lastbilar på motorvägen, gubbar i beige keps som ligger i 50 oavsett skyltad hastighet och mopeder mitt i vägbanan?

Och det där argumentet håller fortfarande lika dåligt. Ska ni jämföra så får ni ju ta ett exempel som faktiskt fungerar, exempelvis en bil som kör långsamt på motorvägen. Det är inte heller accepterat! Och jag medger att det finns folk som kör som svin med sina sporthojar, och det är också dumt.Men de agerar i alla fall inte stoppklossar genom att ligga i bred klunga i ca hälften av den skyltade hastigheten.

Last edited:
För det går ju inte att cykla nån annanstans ??
Ni får välja en annan väg helt enkelt. Inte ger du dig ut på motorvägen till ex: Falkenberg bara för att det inte finns en cykelbana som är lika rak och fin i nnärheten ?

Det finns för övrigt över 46 mil cykelbana i kommunen(gbg), det borde ju räcka att träna på.

Jag är nog inte riktigt representativ för de cyklister det pratas om här, för jag cyklar varken mitt i vägen eller 4 i bredd. Tycker faktiskt det går rätt bra att cykla typ på de vägar man brukar köra hoj på, alltså lite mindre 70-vägar och liknande, så jag kommer nog att fortsätta med det.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back