Synd att den kanske inte går att regga...

StephanD skrev:
Ursprungskontrollen borde ju inte bli några problem och en kopia på avregg från England borde man ju kunna skaffa så varför skulle det inte gå att regga den, har reggat bilar med besvärligare bakgrund från asien utan problem.
Yamaha Sverige borde ju förövrigt kunna hjälpa till med intyg om det behövs.

/S

Skulle vara intressant att veta hur du gått till väga, sedan årsskiftet krävs det att samtliga handlingarna är i original, alltså går det inte med kopior, har själv haft problem med detta. Dessutom måste man, för import inom EU, kunna styrka att fordonet varit i trafik under minst sex månader samt att fordonet gått 600 mil eller mer annars tillkommer det 25% moms. Var dock någon som menade att momsen redan var betalad på det aktuella fordonet, men det är mer än jag vet.

GSXR1100R skrev:
För en vanlig oreggad 98 R1 så är det dyrt, men denna hade massor av godis, Öhlinsgaffel kostar fläsk, förmodligen mer än hojens värde.
Men tanke på vad rejs-05:orna som som säljs nu på hösten verkar gå för så tycker jag det är fasligt dyrt ändå.

SirCastic skrev:
Skulle vara intressant att veta hur du gått till väga, sedan årsskiftet krävs det att samtliga handlingarna är i original, alltså går det inte med kopior, har själv haft problem med detta. Dessutom måste man, för import inom EU, kunna styrka att fordonet varit i trafik under minst sex månader samt att fordonet gått 600 mil eller mer annars tillkommer det 25% moms. Var dock någon som menade att momsen redan var betalad på det aktuella fordonet, men det är mer än jag vet.

Ja nu var det innan årsskiftet som jag imp.

S

HanneZ skrev:
Men tanke på vad rejs-05:orna som som säljs nu på hösten verkar gå för så tycker jag det är fasligt dyrt ändå.
Japp om man bara ser till hojen ja, vet du vad en komplett Öhlinsgaffel kostar http://www.hardracing.com/03-04 Bikes/04 R1.htm

Dom flesta banhojarna har inte Öhlinsgaffel, dom har Öhlins fjäderkit eller liknande, en komplett gaffel är sjukt dyr 2200 USD on sale :näsblod

Bakdämparen 1000 USD :näsblod

Frågan är varför man kostar på en gathoj detta :va

jag "tror" att det där "bara" är en guldoxiderad (stavning!!!) orginalgaffel
gämnför med sidan 151 i årets hallmankatalog + min egen r1;a

43500kr är för mycke...(i mina ögon)(och JA jag la ett bud)((dock långt ifrån))

han som köpte den kanske finns på forumet o kan upplysa oss om det e en riktig ölinsgaffel eller bara fjädrar/klistelapps kittad /eloxerad ,whatever yada yada där sitter

om den finns kvar där på måndag så kan jag kolla

Last edited:
Nappe skrev:
han som köpte den kanske finns på forumet o kan upplysa oss om det e en riktig ölinsgaffel eller bara fjädrar/klistelapps kittad /eloxerad ,whatever yada yada där sitter

om den finns kvar där på måndag så kan jag kolla

hur såg den ut??

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!