Sympati sökes

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Jaha, då var det dags igen...

Först en kort resumé:
I somras skulle jag och min kära flickvän på mc-semester till Italien. 2 veckor innan avfärd smäller en jeppe upp sin bildörr pga läckande ölburk in i mig när jag ska passera. Hojen kraschar och blir inlöst av f-bolaget. Okej, vi får en hyrbil 1 månad som vi reser i till Italien istället och det blir bra.

Jag kommer hem och sitter och letar runt efter vilken hoj jag ska skaffa, är runt och provkör en del olika men väljer sedan en hoj som jag länge velat ha, en VFR 800 -01, som är röd och i väldigt fint skick. Stolt som jag är åker jag runt en hel del och bekantar mig med min nya älskling och visar upp henne för vänner och bekanta.

Idag åkte jag T-banan till jobbet då regnet öste ned, efter en lång dag på jobbet visade det sig att jag var tvungen att jobba över lite och när jag och en kollega sitter och jobbar så ringer mobilen. Det är min flickvän och hon låter inte lika munter som hon gjorde när vi pratades vid en kvart tidigare.

Det visar sig då att min hoj ligger vält på gatan med stödet upp till väders, någon har alltså vält den. Så jag ringer f-bolaget som säger att vi ska ställa upp den och invänta att de återkommer imorgon. Så jag åker hem och några grannar har då ställt upp den åt mig. Dessutom har en man kommit förbi i sin bil och förklarat att det var han som kört omkull den.

Väl hemma ringer jag upp honom och han är mycket ångerfull och berättar att han fick möte med en flyttbil och bara skulle krypa undan lite och att han kört in i hojen från stillastående, rätt märkligt att kunna välta den åt "andra" hållet från stillastående, måste varit en hyfsad smäll. Men han har åtminstone inte smitit osv. Men fan va lack man blir. Så nu ska hojen in på verkstad igen då en del saker har pajat. Det är så jävla surt, har ju sparat och köpt något man verkligen vill ha och nu känns det som om hela jävla säsongen är körd och det vettefan om man inte ska skita i helga hoj-grejen...fy fan...
 
Tråkig läsning!! Tyvärr är det sånt som händer, men inte ska du sluta med mc för detta! Det är bara att ta nya tag!
 
MiZou skrev:
2376450 Jaha, då var det dags igen...

Först en kort resumé:
I somras skulle jag och min kära flickvän på mc-semester till Italien. 2 veckor innan avfärd smäller en jeppe upp sin bildörr pga läckande ölburk in i mig när jag ska passera. Hojen kraschar och blir inlöst av f-bolaget. Okej, vi får en hyrbil 1 månad som vi reser i till Italien istället och det blir bra.

Jag kommer hem och sitter och letar runt efter vilken hoj jag ska skaffa, är runt och provkör en del olika men väljer sedan en hoj som jag länge velat ha, en VFR 800 -01, som är röd och i väldigt fint skick. Stolt som jag är åker jag runt en hel del och bekantar mig med min nya älskling och visar upp henne för vänner och bekanta.

Idag åkte jag T-banan till jobbet då regnet öste ned, efter en lång dag på jobbet visade det sig att jag var tvungen att jobba över lite och när jag och en kollega sitter och jobbar så ringer mobilen. Det är min flickvän och hon låter inte lika munter som hon gjorde när vi pratades vid en kvart tidigare.

Det visar sig då att min hoj ligger vält på gatan med stödet upp till väders, någon har alltså vält den. Så jag ringer f-bolaget som säger att vi ska ställa upp den och invänta att de återkommer imorgon. Så jag åker hem och några grannar har då ställt upp den åt mig. Dessutom har en man kommit förbi i sin bil och förklarat att det var han som kört omkull den.

Väl hemma ringer jag upp honom och han är mycket ångerfull och berättar att han fick möte med en flyttbil och bara skulle krypa undan lite och att han kört in i hojen från stillastående, rätt märkligt att kunna välta den åt "andra" hållet från stillastående, måste varit en hyfsad smäll. Men han har åtminstone inte smitit osv. Men fan va lack man blir. Så nu ska hojen in på verkstad igen då en del saker har pajat. Det är så jävla surt, har ju sparat och köpt något man verkligen vill ha och nu känns det som om hela jävla säsongen är körd och det vettefan om man inte ska skita i helga hoj-grejen...fy fan...

Fan vad trist!! Lider med dig. Jag såg något liknande idag, en bubbe (med keps!) backade på en snubbes Trajja som då välte, kan tala om att killen inte blev glad när såg hojen ligga mot trottoarkanten och ett antal personer försökte lyfta upp den...:huvet :mad: :6surkart :pangihuve
 
Det finns de som har det mycket värre än dig.
kolla trådan med 8 poliser på sveavägen tex.

eller alla som gått omkull och fortfarande inte kan köra hoj.

Det är mycket tråkigt det som har hänt med din hoj på alla sätt och vis.

Ta det som en man och keep it going.
 
Kungen skrev:
2376482 Det finns de som har det mycket värre än dig.
kolla trådan med 8 poliser på sveavägen tex.

eller alla som gått omkull och fortfarande inte kan köra hoj.

Det är mycket tråkigt det som har hänt med din hoj på alla sätt och vis.

Ta det som en man och keep it going.

jo jag vet...men va fan...just nu känns det skit...
 
Kungen skrev:
2376482 Det finns de som har det mycket värre än dig.
kolla trådan med 8 poliser på sveavägen tex.

eller alla som gått omkull och fortfarande inte kan köra hoj.

Det är mycket tråkigt det som har hänt med din hoj på alla sätt och vis.

Ta det som en man och keep it going.

Håller med.
Inga brutna ben eller punkterad lunga eller trasig rygg...
En person har tom erkänt och hojen blir fixad, kostar inte dig en krona...
*** Dont worry..be Happy! *** :)
 
Du kan få lite sympati ifrån tvärsöver hägerstensvägen! Klart du inte ska sluta... du ska se att det bara är regn o pissväder nu medans den är incapacitaded... O är det inte så får du dra ner gardinerna o låtsas!
 
jo, klart det kunde varit mycket värre och det är som sagt inte några personskador, men rent emotionellt blir man ju lite skadad...hoppas jag känner mig bättre imorgon...men det känns bra att få en rejäl klapp i ryggen och spark i röven från er här så man fokuserar på rätt saker!
 
Garage is da shit.
Ända sättet att få ha pärlan ifred från klåfingriga ungar
o blinda bilister o sist men inte minst tjuvjävlar:rolleyes:
 
Synd på en fin hojsommar men vad ska man göra?

Alltid lika surt när man blir offer för andras klantighet/misstag. Idealet skulle väl vara om det alltid skulle gå pass illa att det egna fordonet oavsett om vi talar bil, mc eller vad som helst skulle bli inlöst och ersatt enligt alla konstens regler av försäkringsbolaget, och ingen person skulle få så mycket som ett litet blåmärke. Tyvärr funkkar det ju inte så fast man betalat dyra premier.

Ställer man till det själv kan man ju inte gå och känna sig lika oturförföjld i alla fall, man har ju själv gjort fel och det är bara att bita i det sura äpplet, lära sig av sina misstag och ta nya tag.
 
xrperra skrev:
2376696 Garage is da shit.
Ända sättet att få ha pärlan ifred från klåfingriga ungar
o blinda bilister o sist men inte minst tjuvjävlar:rolleyes:

Exakt.. Har hojen ganska undanställd på gården i ett litet skjul, igår när jag skulle gå ut och göra den dagliga kontrollen av problembarnet så ser jag ett helt sönderbrutet tändningslås.. Vad nu? Vilka amatörer tänker jag och blir knappt överraskad konstigt nog. Pillar tillbaka all plast och sätter i alla kablar (dåligt försök till tjuvkoppling), springer in och hämtar nycklarna, startar, kollar så att allt är okej, inget mer med det. Helt onödigt att göra sådär, fan ska dom sno den så kan dom göra det riktigt istället för att bara göra massa fula märken. Jag önskar verkligen att dom tagit den istället så jag fått ut lite försäkringpengar istället för att få ännu mer skavanker på hojen som inte ens är fixade av mig själv. Till trådskaparen, fy fan vad jobbigt. Min hojsommar får motslag efter motslag, nu börjar jag snart ge upp. Och vintern kommer. Jag vill ha offroad, finns ingen. BUHU! Nä, fy fan, nu tar och lägger energin på annat under hösten.
 
Last edited:
Doktor.S skrev:
2376766 Exakt.. Har hojen ganska undanställd på gården i ett litet skjul, igår när jag skulle gå ut och göra den dagliga kontrollen av problembarnet så ser jag ett helt sönderbrutet tändningslås.. Vad nu? Vilka amatörer tänker jag och blir knappt överraskad konstigt nog. Pillar tillbaka all plast och sätter i alla kablar (dåligt försök till tjuvkoppling), springer in och hämtar nycklarna, startar, kollar så att allt är okej, inget mer med det. Helt onödigt att göra sådär, fan ska dom sno den så kan dom göra det riktigt istället för att bara göra massa fula märken. Jag önskar verkligen att dom tagit den istället så jag fått ut lite försäkringpengar istället för att få ännu mer skavanker på hojen som inte ens är fixade av mig själv. Till trådskaparen, fy fan vad jobbigt. Min hojsommar får motslag efter motslag, nu börjar jag snart ge upp. Och vintern kommer. Jag vill ha offroad, finns ingen. BUHU! Nä, fy fan, nu tar och lägger energin på annat under hösten.

fy fan va surt...men det är inte mycket att göra...bara att bryta ihop och komma igen...
 
Det är väldigt tråkigt det som har hänt men jag tycker att du ska vara glad att det inte var nån smitare utan han hade så pass mkt ryggrad att han tog kontakt med dig .. :pannkyss
 
enchanter skrev:
2377301 Det är väldigt tråkigt det som har hänt men jag tycker att du ska vara glad att det inte var nån smitare utan han hade så pass mkt ryggrad att han tog kontakt med dig .. :pannkyss
Håller med.. Heder åt klantarslet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top