MiZou
Ny medlem
Jaha, då var det dags igen...
Först en kort resumé:
I somras skulle jag och min kära flickvän på mc-semester till Italien. 2 veckor innan avfärd smäller en jeppe upp sin bildörr pga läckande ölburk in i mig när jag ska passera. Hojen kraschar och blir inlöst av f-bolaget. Okej, vi får en hyrbil 1 månad som vi reser i till Italien istället och det blir bra.
Jag kommer hem och sitter och letar runt efter vilken hoj jag ska skaffa, är runt och provkör en del olika men väljer sedan en hoj som jag länge velat ha, en VFR 800 -01, som är röd och i väldigt fint skick. Stolt som jag är åker jag runt en hel del och bekantar mig med min nya älskling och visar upp henne för vänner och bekanta.
Idag åkte jag T-banan till jobbet då regnet öste ned, efter en lång dag på jobbet visade det sig att jag var tvungen att jobba över lite och när jag och en kollega sitter och jobbar så ringer mobilen. Det är min flickvän och hon låter inte lika munter som hon gjorde när vi pratades vid en kvart tidigare.
Det visar sig då att min hoj ligger vält på gatan med stödet upp till väders, någon har alltså vält den. Så jag ringer f-bolaget som säger att vi ska ställa upp den och invänta att de återkommer imorgon. Så jag åker hem och några grannar har då ställt upp den åt mig. Dessutom har en man kommit förbi i sin bil och förklarat att det var han som kört omkull den.
Väl hemma ringer jag upp honom och han är mycket ångerfull och berättar att han fick möte med en flyttbil och bara skulle krypa undan lite och att han kört in i hojen från stillastående, rätt märkligt att kunna välta den åt "andra" hållet från stillastående, måste varit en hyfsad smäll. Men han har åtminstone inte smitit osv. Men fan va lack man blir. Så nu ska hojen in på verkstad igen då en del saker har pajat. Det är så jävla surt, har ju sparat och köpt något man verkligen vill ha och nu känns det som om hela jävla säsongen är körd och det vettefan om man inte ska skita i helga hoj-grejen...fy fan...
Först en kort resumé:
I somras skulle jag och min kära flickvän på mc-semester till Italien. 2 veckor innan avfärd smäller en jeppe upp sin bildörr pga läckande ölburk in i mig när jag ska passera. Hojen kraschar och blir inlöst av f-bolaget. Okej, vi får en hyrbil 1 månad som vi reser i till Italien istället och det blir bra.
Jag kommer hem och sitter och letar runt efter vilken hoj jag ska skaffa, är runt och provkör en del olika men väljer sedan en hoj som jag länge velat ha, en VFR 800 -01, som är röd och i väldigt fint skick. Stolt som jag är åker jag runt en hel del och bekantar mig med min nya älskling och visar upp henne för vänner och bekanta.
Idag åkte jag T-banan till jobbet då regnet öste ned, efter en lång dag på jobbet visade det sig att jag var tvungen att jobba över lite och när jag och en kollega sitter och jobbar så ringer mobilen. Det är min flickvän och hon låter inte lika munter som hon gjorde när vi pratades vid en kvart tidigare.
Det visar sig då att min hoj ligger vält på gatan med stödet upp till väders, någon har alltså vält den. Så jag ringer f-bolaget som säger att vi ska ställa upp den och invänta att de återkommer imorgon. Så jag åker hem och några grannar har då ställt upp den åt mig. Dessutom har en man kommit förbi i sin bil och förklarat att det var han som kört omkull den.
Väl hemma ringer jag upp honom och han är mycket ångerfull och berättar att han fick möte med en flyttbil och bara skulle krypa undan lite och att han kört in i hojen från stillastående, rätt märkligt att kunna välta den åt "andra" hållet från stillastående, måste varit en hyfsad smäll. Men han har åtminstone inte smitit osv. Men fan va lack man blir. Så nu ska hojen in på verkstad igen då en del saker har pajat. Det är så jävla surt, har ju sparat och köpt något man verkligen vill ha och nu känns det som om hela jävla säsongen är körd och det vettefan om man inte ska skita i helga hoj-grejen...fy fan...

