benrangel skrev:Tror att det var Jonas Gardell som nämnde att "...man kan skämta om allt, men alla kan inte skämta om allt..."
I såfall sa han ett saningens ord! Han brukar iofs kunna slå huvudet på spiken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
benrangel skrev:Tror att det var Jonas Gardell som nämnde att "...man kan skämta om allt, men alla kan inte skämta om allt..."
Chris Ash skrev:Fö hade finska flygvapnet Svastikan som symbol innan/under WW2. Ett blått kors mot vit bakgrund.
korvgubbe skrev:Själv har jag alltid uppfattat det som att folkmord varit ett MEDEL för kommunistiska regimer att nå sina mål.
I Nazismens Tyskland var utrotandet ett MÅL i sig...
....eller har jag fattat helt fel?
korvgubbe skrev:Själv har jag alltid uppfattat det som att folkmord varit ett MEDEL för kommunistiska regimer att nå sina mål.
ft skrev:Helt rätt. Även om en sann kommunistisk regim per definition inte skulle kunna ägna sig åt folkmord och Ryssland nog aldrig hade en kommunistisk regim, möjligen med undantag för en mycket kort period efter att tsaren störtades. Men det är väl bekvämare än att ägna ett par sekel åt att försöka få den stora allmänheten med på att det blir trevligare om man hjälps åt... om inte annat så hinner man själv håva in istället för ättlingar om sju generationer.
Sedan kan man ju kalla sig kommunist om man tror det hjälper en att nå de mål man egentligen har. T ex personlig makt och vinning.
ft skrev:Bortsett från att det inte var en svastika utan ett von Rosen-kors. Så lika men ändå så olika.
Freppa skrev:Nej, tyvärr.
Chris Ash skrev:Nu pratar du i nattmössan, korsen är identiska i allt utom möjligtvis tjocklek på "armarna". Har framför mig foton på Bristol Blenheims och Ju-88or och det är svastikor.
Markus skrev:No offense - men det här är kvalificerat strunt.
Bingo skrev:Äh, låt oss bränna alla kyrkor och palats. Och alla usla borgare skola döden dö
ft skrev:Utseendet är identiskt. Härstamningen, benämningen och innebörden en helt och totalt annan.
Det är ursprungligen från von Rosens vapensköld och blev symbol för finska FV eftersom han var inblandad i anskaffningen av de första flygplanen.
Du kan lika gärna påstå att alla nasseflaggor har von Rosen-kors som du kan påstå att finska FV använde svastikor.
ft skrev:Mao propagerade för våld i stor skala för att genomföra omvälvningen. Han skrev en massa åt det hållet. Bl a avvek han från Marx genom att hävda att bourgeoisien inte bara behövde avsättas från sina positioner utan brutalt skulle krossas och förnedras för att den annars skulle stiga till makten igen i tumultet som följde omdaningen av samhället. Där har du ditt folkmord, men det är maoism.
Jag har ett gäng volymer av Mao hemma och det är bland det sjukaste och vedervärdigaste jag inte ens har lyckats förmå mig till att läsa ordentligt.
Bingo skrev:..... Och alla usla borgare skola döden dö![]()
![]()
![]()
korvgubbe skrev:I Nazismens Tyskland var utrotandet ett MÅL i sig...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT