Sydskanes Emse på Knutstorp 19 juni-04

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date

Canoly

Guest
Sydskanes Emse hade hyrt Knutstorpsbanan heldag idag. Förra året hade vi strålande sol hela dagen, nu hade vi strilande regn "nästan" hela dagen.
Jag gav upp och körde hem tidigt på eftermiddagen, dock verkar det som om det blev uppehållsväder de sista 2 timmarnas körning.

Lite forumfolk fanns på plats.

Först ut är en som vi inte sett på banan på länge.

Grodögat

Bifogat

• 216_1666.jpg
    216_1666.jpg
    46.5 KB · Visningar: 61
Nästa man var det också en stund sedan vi såg på banan

Diablo

Bifogat

• 216_1649.jpg
    216_1649.jpg
    50.4 KB · Visningar: 73
GSXR1100R var också där

Bifogat

• 216_1643.jpg
    216_1643.jpg
    54.3 KB · Visningar: 77
Alla bilderna är tagna från flaggpoststationen vid hårnålen, det enda fotostället med tak över huvudet.

Här ser vi Zilversurfer jagandes Grandmaster

Bifogat

• 216_1627.jpg
    216_1627.jpg
    46.3 KB · Visningar: 66
Talpai i "plastfodral"

Bifogat

• 216_1629.jpg
    216_1629.jpg
    51.1 KB · Visningar: 64
Sista bilden för nu visar Alakhai´s tös

Totalt blev det endast 45 bilder denna dagen, fotografen fegade i allt regnandet. Resten hittar ni som vanligt på www.nickes.nu

Bifogat

• 216_1637.jpg
    216_1637.jpg
    52.4 KB · Visningar: 91
Najsig actionbild i bassängen, det ösregnade hela dagen....

Kurvmakaren skrev:
...hela dagen för de som åkte hem tidigare...
...för de som var kvar HELA dagen erbjöds det blå himmel sol och snustorr bana.
:yoparty

Finns inget värre än torrt snus :lol

Kurvmakaren skrev:
...hela dagen för de som åkte hem tidigare...
...för de som var kvar HELA dagen erbjöds det blå himmel sol och snustorr bana.

:yoparty

Yeah yeah, jag odlade guppies i mina stövlar efter ett pass. Efter två pass var det bara att köra till akvarihandlare och kränga.

Dagens hyllningar.

Eftersom många som var där säkert spanar i den här tråden så vill jag passa på att tacka för ett bra arrangemang, som vanligt. Om jag tvunget ska gnälla så hade det varit bra med olika signaler för dom olika grupperna som kör. Det är ganska svårt att veta vem som kör och har kört när man tokmekat hela "pausen"...

Jag vill också passa på att tacka alla funktionärer o andra frivilliga. Fan vilket bra jobb ni gjort i regnet. Bara att stå ut hela dan är en eloge. :tummenupp Stort tack för ni gjort att jag fått köra en hel dag. :tummenupp :tummenupp :banana

Jag tänker inte tacka vädergudarna eftersom dom onekligen inte var med oss. Jävla rövar är dom! :finger

Jag vill också passa på att tacka alla som åkte hem. Tack vare er fick vi andra mkt mer tid på banan. :D

Jag vill också tacka alla er i "licensgruppen" - "RR gruppen" (eller vad den nu kallas) inklusive era bihang (mekaniker o allt vad det nu må vara) för all hjälp jag fått idag. Utan er hade jag fått köra med slicks i regnet, inte en helt lyckad lösning. TACK! :tummenupp

Otee skrev:
Yeah yeah, jag odlade guppies i mina stövlar efter ett pass. Efter två pass var det bara att köra till akvarihandlare och kränga.

Skaffa nya stövlar! Mina fylldes inte förrän på eftermiddagen, då det spöregnade som mest. Det regnade så mkt att ingen körde, så jag passade på att ta ett pass. Det är inte varje dag man är snabbast på banan! :D

För att kommentera CorbenDallas inlägg så vill jag å allas vägnar tacka för berömmet gällande arrangemanget.
Håller fullt med dig angående vädergudarna.

Även vi som arrangerat det hela idag önskar tacka alla deltagare samt alla funktionärer som stod ut i regnet. Jag personligen är mycket imponerad över hur många det faktiskt var som körde trots detta oväder. Många av dessa förare har aldrig tidigare kört i banregn. Strongt jobbat och väldigt bra träning.

Vad gäller tutandet mellan grupperna ber vi om ursäkt. Vi håller fullt med dig att det borde vara 1,2,3 resp. 4 tut beroende på vilken grupp som skall ut. Vi brukar ha det så men anledningen att vi bytade den rutinen idag var att där var nästan ingen gas kvar i tutan och hellre då tuta bara en gång än att behöva skrika sig hes fram på eftermiddagen.

Hoppas att alla får en lika trevlig kväll som jag tänker ha nu.
/ Jane Nilsson m. styrelse

Kurvmakaren skrev:
För att kommentera CorbenDallas inlägg så vill jag å allas vägnar tacka för berömmet gällande arrangemanget.
Håller fullt med dig angående vädergudarna.
:tummenupp

Kurvmakaren skrev:
Även vi som arrangerat det hela idag önskar tacka alla deltagare samt alla funktionärer som stod ut i regnet. Jag personligen är mycket imponerad över hur många det faktiskt var som körde trots detta oväder. Många av dessa förare har aldrig tidigare kört i banregn. Strongt jobbat och väldigt bra träning.
Absolut bra träning och visst är det kul när så många skiter i att det regnar. Tyvärr var det en del besvikna miner o det är förståeligt. Många har sett fram emot denna dagen läääääääänge! Vi har säkert bättre lycka nästa gång!

Kurvmakaren skrev:
Vad gäller tutandet mellan grupperna ber vi om ursäkt. Vi håller fullt med dig att det borde vara 1,2,3 resp. 4 tut beroende på vilken grupp som skall ut. Vi brukar ha det så men anledningen att vi bytade den rutinen idag var att där var nästan ingen gas kvar i tutan och hellre då tuta bara en gång än att behöva skrika sig hes fram på eftermiddagen.

Luuugnt. Var bara första passet som vi inte hörde, sen hade vi rätt bra koll. :D Ställ Volvon i depån så kan du tuta som fan :yoparty

Kurvmakaren skrev:
Hoppas att alla får en lika trevlig kväll som jag tänker ha nu.
/ Jane Nilsson m. styrelse
Skickar du över Hans då så han kan klämma på mig också??? :D :D :D :D

Canoly skrev:
Nästa man var det också en stund sedan vi såg på banan

Diablo

Ironiskt nog höll jag mig inte på banan ( :banana ) särskilt länge efter att bilden tagits. Fast sånt händer :)

Jag vill bara passa på att instämma med föregående talare. Ett kanonarrangemang (regnet kan man ju inte rå på), med fantastiska arrangörer och underbara funktionärer som stod ut för förarnas skull hela dagen. :tummenupp

Såg härligt ut (fast solsken hade varit bättre), skulle SÅÅÅ gärna varit med...men har man inga regndäck så är det nog ingen hit... :(
Kändes jäkligt surt att bränna 850:- i onödan....men inte lika surt som att missa en heldag på knutstorp...

Nåja...får väl hoppas på bättre väder nu måndag tisdag, så kanske man kan hoppa in på BE körning istället...

McFille skrev:
Såg härligt ut (fast solsken hade varit bättre), skulle SÅÅÅ gärna varit med...men har man inga regndäck så är det nog ingen hit... :(
Kändes jäkligt surt att bränna 850:- i onödan....men inte lika surt som att missa en heldag på knutstorp...

Nåja...får väl hoppas på bättre väder nu måndag tisdag, så kanske man kan hoppa in på BE körning istället...

Inga regndäck?
Jag lade typ 17 - 18 mil på Knutstorp i mestadels hällregn med endast Pirelli Supercorsa SC1 fram och bak....Regndäckens motpol skulle jag tippa...
Vi (iallafall jag) hade hur roligt som helst i regnet och när det väl blev torrt så var man ju som skjuten ur en kanon då man fått träna på att vakta gas och broms en hel dag i regnat...Träning träning...

Jag kan bara tala för mig själv men jag hade förbenat roligt trots vädergudarnas vrede. Vad andra tyckte kunde vara intressant att höra.

Ordet är erat....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard