Sydskanes Emse på Knutstorp 19 juni-04

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date
:tummenupp till arrangörer, flaggisar o stämning trots regn!
Mycket spänning med massor av framhjulssläpp o svans-kast :arsele :D
Kan man tänka sig två SSMC gazz på Knudan nästa år??

PS
Mina kläder har FORTFARANDE inte torkat :va
DS

Som Robz säger :tummenupp till arrangörer, flaggisar och alla deltagare som höll humöret uppe fast vädergudarna var imot oss.

Två Knutstorpkörningar per år är att önska.

Får tacka funktionärer o arrangör för en kanon dag :tummenupp
Lite regn kom det men det inte så farligt för som dom säger
"efter regn kommer solsken" o det stämmer

Kurvmakaren skrev:
Inga regndäck?
Jag lade typ 17 - 18 mil på Knutstorp i mestadels hällregn med endast Pirelli Supercorsa SC1 fram och bak....Regndäckens motpol skulle jag tippa...
Vi (iallafall jag) hade hur roligt som helst i regnet och när det väl blev torrt så var man ju som skjuten ur en kanon då man fått träna på att vakta gas och broms en hel dag i regnat...Träning träning...

Då är du modigare (dummare? :tungan ) än mig...jag nöjer mig med mina regnerfarenheter på vägar, och där har jag fått bakhjulssläpp löjligt enkelt...kan bara tänka mig hur det skulle bli på bana... :va

edit. Är det någon som skall köra med B-E imorrn? Tänkte sticka dit iaf, hoppas nu regnet håller sig borta...

McFille skrev:
Då är du modigare (dummare? :tungan ) än mig...jag nöjer mig med mina regnerfarenheter på vägar, och där har jag fått bakhjulssläpp löjligt enkelt...kan bara tänka mig hur det skulle bli på bana... :va

edit. Är det någon som skall köra med B-E imorrn? Tänkte sticka dit iaf, hoppas nu regnet håller sig borta...

Allt går att köra på i regn....det är däremot den felaktigt bedömda hastigheten eller de hastiga manövrarna som gör att man kommer på fall.

Vi snackade enn hel del om detta igår och huvuddelen av personerna ansåg att regnkörning är förbaskat nyttigt.
Att det inte går så fort som på torrt underlag får man acceptera. 1.35 på Knutstorp med Racedäck á la Supercorsa är i alla fall jag hyfsat nöjd med då man har i tanken att det fanns ankdammar och floder med vatten på banan.

:tummenupp

Första gången med regndäck....och det var helt kanon, trodde inte det skulle vara så roligt - man kan köra på ganska rejält. Jag och Talpai hade en rolig fight i ösregn. Vill tacka alla funkisar som stod ut i regnet. Ett förslag som jag tänker lägga till Motorevents är avtagbart tak vid flaggposteringarna - så att funkisarna står skyddade vid eventuellt regn.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Första gången med regndäck....och det var helt kanon, trodde inte det skulle vara så roligt - man kan köra på ganska rejält. Jag och Talpai hade en rolig fight i ösregn. Vill tacka alla funkisar som stod ut i regnet. Ett förslag som jag tänker lägga till Motorevents är avtagbart tak vid flaggposteringarna - så att funkisarna står skyddade vid eventuellt regn.

Mvh//ZS

Det hade varit roligt att se skillnaden mellan "racedäck" och regndäck.
Alla som börjat köra på regndäck säger att det är en ENORM skillnad.

Det där med tak till funkisarna är ingen dum idé. Stod själv flaggvakt hela fredagen i liton/bäcken med regn på eftermiddagen och det hade varit underbart om tornen hade fått tak över huvudet.

Dessutom behöver vissa posteringar en översyn då dessa börjar bli rätt så dåliga i skicket.

Last edited:
Ja, att köra med regndäck gör jag gärna. Verkar hur kul och nyttigt som helst. Att köra i regn med vanliga gatdäck vill jag inte prova däremot...har inte tillräckligt förtroende för mina däck för det...
Just därför är jag efter ett par extra fälgar så jag kan kränga på ett set regndäck och slänga mig ut i regnet! :banana

Corben uttryckte sej så fint så det känns överflödigt att bre på mer.
Men ett stort TACK! till alla ni som höll i det hela samt flaggvakterna med flera. :tummenupp
Vädret kan _ni_ ju inte styra över, men som vanligt så var arangemanget perfekt. :Bugar

Appropå vädret så tar jag på mig hela ansvaret, hade jag bara gett upp direkt när man titta ut på morron så kunde ni ju fått gasa hela dan :kocko

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard